Германия се задръсти с е-коли, никой не иска да ги купи

100 000 коли чакат на паркинги и пристанища
11 юни 2024 16:45, Стела Стоянова
87
Германия се задръсти с е-коли, никой не иска да ги купи
Снимка БГНЕС, архив

Германия буквално се задръства от електромобили, за които няма купувачи. Повече от 100 000 електрически коли престояват на паркинги на автопроизводители, на пристанища, в дилърски компании, пише Аutomedia, като цитира анализ на немски автоексперти. Причината да не могат да бъдат продадени е финансова - в края на миналата година схемата със щедрите държавни субсидии за е-мобили изненадващо бе прекратена. Това се отрази като леден душ на  интереса на купувачите.

Огромен брой електрически МПС-та - и местно производство, и вносни, се превърнаха в залежаваща стока. Положението се утежнява допълнително, защото съхраняването на колите струва скъпо. Германските производители са принудени да правят солидни отстъпки в цените, за да пласират поне част от автомобилите. Чуждестранните компании имат същите грижи - докарани от Китай коли на BYD задръстват пристанището в Бремерхавен, а Tesla е наела старо военно летище край Бранденбург, за да паркира там непродадените коли, произведени във фабриката в Берлин.

Още през пролетта излязоха данни, че търсенето на електрически возила в Германия се е сринало с над 50%, след като държавата спря програмата за дотиране на част от цената. Дилърите на различните марки се борят със зъби и нокти да продадат единични бройки, а положението на пазара втора ръка е още по-лошо, коментира специализираното издание Motor.es и дава пример с дилър от Берлин, който купил от клиент употребявано BMW i3 за 39 000 евро. Той успява да го пласира едва когато сваля от цената, която е платил, с 5000 евро.

Продавачите на луксозни е-автомобили са принудени да правят още по-големи отбиви.

В същото време се наблюдава оживление в търсенето на бензинови и дизелови коли.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


87
Още по темата: Германияелектромобили
Още от Коли
40% спад на цените за коли под наем
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
41
1
 
8
 
! Отговори
Тролей №5 преди 2 седмици
Това ще е защото са много по-хубави от ДВГ автомобилите. Нали така, "Зелената Зелка"? Електромобилите стават единствено за градска среда, заради удобството за паркиране. Това изключва големи такива и луксозни марки-електрички. Последните две са оксиморон, а те доминират пазара. Но "Някои хора" направиха $стотици милиарди покрай производството точно на такива електрически МПС - големи и мощни, предимно Plug-in хибриди. На балъците - честито.
40
1
 
7
 
! Отговори
Боби преди 2 седмици
До Ямболски цървуль Електролитното изчистване на Лития и други елементи иска много енергия. Най-рентабилно е ако си до Атомна енергостанция - всяка излишна енергия отива към електролитните банки. Или имаш огромна фотоволтична станция примерно в северна Африка... Но не заводите са в Германия, Китай и прочие.
39
0
 
32
 
! Отговори
Ямболски цървуль преди 2 седмици
Производството на такова извращение, предварително е замърсило атмосферата за 5 години напред.Така че измамата за еко е брутална.Обаче има,които се връзват и си ги купуват.После опъват кабели от 5- я етаж
38
8
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Само Tesla S става. Останалите не стават за нищо.
37
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Ок. Администрацията защо въртят дизели? Качете ги на електрички
36
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Аз искам електрическа кола но нямам толкова много пари. Повече от 10 000 за кола не давам. А те хубавите електрически коли са дори и втора ръка са по 50 000лв.
35
0
 
21
 
! Отговори
Крундел преди 2 седмици
бавно зареждане, малко зарядни станции, който няма гараж да си я включи в контакта за една нощ е трудно... да не говорим за около 30% спадане на капацитета на батерията при много горещо/студено време... отделно климатик за отопление или охлаждане яде батерията... ел.колите са най-добрите превозни средства, просто батериите още не са ок, като сложим и това, че след 3-5 години имаш само 70-80% от началният капацитет, а някои и са за смяна на батерия, която е с 2/3 цена на нова кола...
34
1
 
13
 
! Отговори
Ямболски цървуль преди 2 седмици
Е- колите са пълно извращение.Дори и за хибридите съм на това мнение.
33
6
 
0
 
! Отговори
Боби преди 2 седмици
Електриките имат огромно преимущество в градски условия Но Климатик и отопление... За това в момента най-доброто е "LINE HYBRID" тоест няма механична връзка между колелата и двигателя. Ако ти трябва топло или климатик включваш дребния ДВГ 60-80кс който те спасява А за чистите електрички Тесла намери решение Преден мост един електродвигател, Заден мост Два електродвигателя. Всички двигатели са с различна мощност и третия с различно предавателно число - оптимизиран за 100-250км/ч първите два 0-150
32
0
 
26
 
! Отговори
Рибата преди 2 седмици
Не чуя ли рев на двигател не потеглям.
31
0
 
0
 
! Отговори
Делянчо Непеевски преди 2 седмици
До MNENIEДоста плосък коментар......
30
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Това е заради убавите им батерии.
29
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Да пробват да намалят цените 3 пъти(300%).
28
0
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Кой нормален човек ще купи тези ***. Времето на всички хора е ценно за са го губят в чакане да си заредят колата. Това беше най-голямата лъжа и мерак за огромни печалби.
27
0
 
28
 
! Отговори
Електрошок преди 2 седмици
В материалчето невинно пропускат интересни проблемчета. Зарядните станции трябва да бъдат десетки пъти повече, но кой да ги строи и поддържа и откъде парите за това? За да минат всички на коли с ток, кой ще построи и новите централи и с чии пари? (Нужни са поне 50% нови мощности за 200-300 милиона електротенекета в Европа.) А батериите се палят, макар и рядко, но се гасят адски трудно и ако колата е в подземен гараж на голяма сграда, става весело...
26
1
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
ПочнА се, началото на края е това . За пореден път се убеждавам в "еко заинтересованоста" на немците, за които далавера е, както винаги, на първо място. Няма ли далавера, няма продажби, няма екология.
25
2
 
21
 
! Отговори
КИРО И АСЕН преди 2 седмици
ДОБРЕ ЧЕ НАРОДА ГИ ИЗРИТАЙ С ТЕХНИТЕ ШАРЛАТАНИИ, ЧЕ ЩЕШЕ ДА ПРАВЯТ ЕЛ. АВТОМОБИЛИ В ЛОВЕЧ.... ВИЖТЕ СИ АКЪЛА, БЕ ПЕПЕТА.,
24
2
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Голям смях са тия пластмасови тоалетни. И смешните IT комплексарчета, дето карат Теслите и се мислят за големи рали състезатели. Пък като влязат на път със завой и скачат на спирачките.
23
0
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Първо са непрактични , говоря от опит . Когато се пътува в студено време и се пусне отоплението батерията буквално пада за минути , вечер ако се шофира на дълъг път също точи много батерия .Зарядните станции не са толкова много колкото се говори и зареждането е много дълго , отделно от това ако намериш станция , може да се окаже , че някой се е закачил минути преди теб .През лятото от климатика батерията също пада бързо . Продадох , купих Рав 4 чист бензин и сега си свиркам .
22
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
"Той успява да го пласира едва когато сваля от цената, която е платил, с 5000 евро."..... Значи... тоя дилър ше да е нашенец или е работил с нашенци, щото знае как да се оплаква професионално :))). Скоро електричните ще ги продават с лафа "една баба я е карала, само до магазина е ходила, бастуна ѝ е в багажника" само и само да се продават теслИ и подобни.