Германия се задръсти с е-коли, никой не иска да ги купи

100 000 коли чакат на паркинги и пристанища
11 юни 2024 16:45, Стела Стоянова
87
Германия се задръсти с е-коли, никой не иска да ги купи
Снимка БГНЕС, архив

Германия буквално се задръства от електромобили, за които няма купувачи. Повече от 100 000 електрически коли престояват на паркинги на автопроизводители, на пристанища, в дилърски компании, пише Аutomedia, като цитира анализ на немски автоексперти. Причината да не могат да бъдат продадени е финансова - в края на миналата година схемата със щедрите държавни субсидии за е-мобили изненадващо бе прекратена. Това се отрази като леден душ на  интереса на купувачите.

Огромен брой електрически МПС-та - и местно производство, и вносни, се превърнаха в залежаваща стока. Положението се утежнява допълнително, защото съхраняването на колите струва скъпо. Германските производители са принудени да правят солидни отстъпки в цените, за да пласират поне част от автомобилите. Чуждестранните компании имат същите грижи - докарани от Китай коли на BYD задръстват пристанището в Бремерхавен, а Tesla е наела старо военно летище край Бранденбург, за да паркира там непродадените коли, произведени във фабриката в Берлин.

Още през пролетта излязоха данни, че търсенето на електрически возила в Германия се е сринало с над 50%, след като държавата спря програмата за дотиране на част от цената. Дилърите на различните марки се борят със зъби и нокти да продадат единични бройки, а положението на пазара втора ръка е още по-лошо, коментира специализираното издание Motor.es и дава пример с дилър от Берлин, който купил от клиент употребявано BMW i3 за 39 000 евро. Той успява да го пласира едва когато сваля от цената, която е платил, с 5000 евро.

Продавачите на луксозни е-автомобили са принудени да правят още по-големи отбиви.

В същото време се наблюдава оживление в търсенето на бензинови и дизелови коли.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


87
Още по темата: Германияелектромобили
Още от Коли
40% спад на цените за коли под наем
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
81
0
 
0
 
! Отговори
Име преди 1 седмица
До Боби 46, ако преборят и гравитацията съвсем ще "избият" рибата!
80
0
 
0
 
! Отговори
Име преди 1 седмица
До 79. И хибридите не стават, твърде сложно, за да е практично. Карам lexus rx 450h и lexus rx 300, няма разлика в разхода на гориво.
79
0
 
0
 
! Отговори
Тия не разбраха ли преди 1 седмица
Че хибридните автомобили са най подходящи както са колите в Формула 1 имат електромотор и ДВГДемек от две крави мляко доиш
78
0
 
0
 
! Отговори
Тттт преди 1 седмица
Тояга S и Х стават за нещо. Тояга 3 тясно и неудобно..
77
0
 
5
 
! Отговори
Коко преди 1 седмица
Ква хубава новина . На Тояга фабриката в Берлин дано още да бълва Тояги и да стоят по паркингите. Красота.
76
0
 
1
 
! Отговори
Шегобиец преди 2 седмици
Хехехе!
75
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Зелените глупости на негодната брюкселска каста приключи, сега кой от тях ще поеме отговорност за загубите на индустрията, фалитите и загубата на хиляди работни места? Те се разпореждат с живота на хората като игра на монополи.
74
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Чело коте, чело коте, чело коте Маркс...
73
0
 
15
 
! Отговори
Айахахаааааа преди 2 седмици
Кеф!!! Нали са много умни и зелени те ти сега цирк!
72
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
69. oоловните батерии (12 волтовите с които колата ти завърта мотора) отдавна са рециклируеми. От над 50 години сигурно, ако не и повече. Литиево-йонните (-полимерните) батерии на ел коли и смартфони не се рециклират. Защо ли, защото е много скъпо да се рециклират. Много по-евтино е да се бутнат пари под масата на политици, които да позволят да се изхвърлят на бунища или да се заравят. Същото е и с вятърните мелници и соларните панели. Всичко това под маската на зеленото робство.
71
3
 
18
 
! Отговори
Цветелина преди 2 седмици
И да ми подаряват, няма да взема електрически автомобил. Това не става за нищо, само проблеми с него.
70
1
 
10
 
! Отговори
Не е проблема преди 2 седмици
В зонирането и програмата. Свършиха баламите
69
10
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
ПОРЕДНИТЕ ЖУРНАЛИСТИЧЕСКИ ГЛУПОСТИ ЗА БАЛАМИТЕ.
68
7
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
54 - АМИ то за една обикновена кола знаеш ли колко се замърсява природата като се почне от изкопаването на рудата, преработки и т. н. за да се стигне до готов детайл. А и тя има АКУМУЛАТОР.
67
12
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
ПЪК АЗ СИ КАРАМ Е-СКУТЕРЧЕТО И ПРОБЛЕМИ НЯМА. МАЛКО, ПРАКТИЧНО, ТИХО И НАВСЯКЪДЕ ДА МИНЕШ.
66
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Накрая ще ни дават пари да ги вземем тия електрически коли 😀
65
0
 
18
 
! Отговори
Пен преди 2 седмици
Какво стана с грижата за планетата? :D
64
2
 
12
 
! Отговори
Британски учЕн преди 2 седмици
ешерихия коли, накратко е-коли.
63
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Аз карам дърт баварец на 20 години
62
5
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Аз си се кефя на дизелачето 6-так, 3 литра, 15 на 100 градско, върви на гръм