Германия се задръсти с е-коли, никой не иска да ги купи

100 000 коли чакат на паркинги и пристанища
11 юни 2024 16:45, Стела Стоянова
87
Германия се задръсти с е-коли, никой не иска да ги купи
Снимка БГНЕС, архив

Германия буквално се задръства от електромобили, за които няма купувачи. Повече от 100 000 електрически коли престояват на паркинги на автопроизводители, на пристанища, в дилърски компании, пише Аutomedia, като цитира анализ на немски автоексперти. Причината да не могат да бъдат продадени е финансова - в края на миналата година схемата със щедрите държавни субсидии за е-мобили изненадващо бе прекратена. Това се отрази като леден душ на  интереса на купувачите.

Огромен брой електрически МПС-та - и местно производство, и вносни, се превърнаха в залежаваща стока. Положението се утежнява допълнително, защото съхраняването на колите струва скъпо. Германските производители са принудени да правят солидни отстъпки в цените, за да пласират поне част от автомобилите. Чуждестранните компании имат същите грижи - докарани от Китай коли на BYD задръстват пристанището в Бремерхавен, а Tesla е наела старо военно летище край Бранденбург, за да паркира там непродадените коли, произведени във фабриката в Берлин.

Още през пролетта излязоха данни, че търсенето на електрически возила в Германия се е сринало с над 50%, след като държавата спря програмата за дотиране на част от цената. Дилърите на различните марки се борят със зъби и нокти да продадат единични бройки, а положението на пазара втора ръка е още по-лошо, коментира специализираното издание Motor.es и дава пример с дилър от Берлин, който купил от клиент употребявано BMW i3 за 39 000 евро. Той успява да го пласира едва когато сваля от цената, която е платил, с 5000 евро.

Продавачите на луксозни е-автомобили са принудени да правят още по-големи отбиви.

В същото време се наблюдава оживление в търсенето на бензинови и дизелови коли.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


87
Още по темата: Германияелектромобили
Още от Коли
40% спад на цените за коли под наем
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
61
0
 
15
 
! Отговори
НемецО преди 2 седмици
Накрая ще чакат за скрап.
60
10
 
19
 
! Отговори
Хя преди 2 седмици
ЕС и САЩ вече дишат праха на Китай където електрическите автомобили правят истинска революция ... вече са повече от бензиновите ама трябва да видиш с очите си какво е 8 платка булевард , без шум , без воня на изгорели газове ...
59
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
За момента само бензин, без никакви хибридни технологии, защото после ти искат една торба с пари за смяната на батерия с вместимост колкото на ел тротинетка
58
1
 
27
 
! Отговори
Човек преди 2 седмици
Ами, то простотията вирее сред богатите. Появи се нещо ново и хайде на черешата.
57
0
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Да задържат всички управляващи в ЕС, които наложиха това безумие, да ги изкупят за лични нужди, да бъдат еко
56
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
да ги докарат в БГ,тука има много бабаити които ще го купят за да изглеждат добре
55
3
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Светът върви към прогрес. Налага се отново да отворят въглищните централи.
54
0
 
23
 
! Отговори
Съвет преди 2 седмици
Дпитат Урсула, тя да ги посъветва.
53
0
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
В САЩ отдавна е така. Но разбира се че либерастията няма да го каже по новините си. Всички лотове са пълни с тостери, сега отиваш до магазина на Тесла и след 2, максимум 3 дена я вземаш в къщи. Сега остава да кажат какво ще правят с батериите от онези Тсли от 2013-14-15 които скоро почват да сгъват. Ако не ги рециклират, а ги заравят в земята (те точно това ще правят) - съд и затвор за съсипване на природата.
52
0
 
10
 
! Отговори
Боби преди 2 седмици
До Анонимен За елетриката се изисква да имаш гараж където да си монтираш зарядна станция и 12 ч бавно и славно да си зареждаш батерията... Като ползваш колата само за джиткане из града... Сериозните електрички като Тесла С просто са от различен клас... Не че не можеш и тях да ги ползваш в този режим.
51
3
 
3
 
! Отговори
Боби преди 2 седмици
До Анонимен 49 - Да бълват разни гадости ако се рециклират по евтиния класически начин. АЛТЕРНАТИВА Вземаш една огромна вана с киселина. Изсипваш батерията която трябва да се рециклира. След това подаваш ток. И полуаваш електролитен Литии, Мед и други метали на съответните електроди и катоди... в зависимост от какво е направена батерията. Да много е скъпо изисква много електричество но не се отделя почти нищо в атмосферата. Най накрая механично събираш остатъците от Пластмасите и ги рециклираш
50
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Прекалено са хубави и евтини, та затова всеки вика "Ти я вземи, да ти е добре, аз ще се мъча с бензинка/дизеларка!". И накрая хартисали 100 000 електрички така.
49
1
 
8
 
! Отговори
Боби преди 2 седмици
До Анонимен 48 Само аз знам за 6 или 7 чисто електрически бренда в Китай. Много повече са. Има брендове които представят коли от класа на Майбах - супер лимозини. Има и такива дето представят играчки с дригатели от 5-6 КС - да двумесна играчка направена почти изцяло от както се казва Велпапе...
48
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Те тез литовите батерии, ако знаеш колко отрова бълват когато се рециклират, направо бензина ще ти се стори чист въздух Боби :)))
47
13
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
То има разлика между е-автомобил и е-автомобил. Ония китайски абсолютни бакклуци дето ги продават и дето са ОПАСНИ много ясно че никой няма да ги купува. Те самите китайци вече не ги купуват след суматите инциденти. Не виждам за Тесла да има някакъв отлив
46
1
 
4
 
! Отговори
Боби преди 2 седмици
До Анонимен 45 Значи защо електриката тежи толкова много? Защото все още капацитета на батерията към масата е в скапано отношение - Реално ако този коефициент се удвои Електриките ще завладеят света.
45
12
 
2
 
! Отговори
Боби преди 2 седмици
До Тролей 5 Електриките имат много нисък център на тежеста. При катастрофа са по-безопасни от модерните бензинови. До момента в който в литиевата батерия не попадне вода. Което става много рядко.
44
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Неудобна работа е да имаш е-кола, бавно се зарежда, тежи колкото 5 нормални коли, все едно е танк, язък за усилията на наркомана Мъск, не можа да открие отново толата вода, спряха му парите от държавата :))) То идеята за е-кола е от 40-те, но просто е за фукане, не е за обикновенна употреба :)))
43
0
 
7
 
! Отговори
Тролей №5 преди 2 седмици
А, да. А $трилионите ги направиха тези, които изкупиха лития и другите суровини за направа на батериите за петместните тролеи. E класа 2014 г. с 300 к.с. - 1850 кг. Е класа 2024 г. с 300 к.с. - 2250 к.г. Това как се отразява на пътната настилка? Как се отразява при катастрофа с по-лек автомобил?
42
0
 
25
 
! Отговори
Кирчо преди 2 седмици
Да бе , тя батерията колкото колата и си заминава 5-8 години..... айде ше ви *** и зеления преход !