Нова наредба, стар хаос: Без стари коли в центъра на София от днес

Отново има много въпроси по прилагането й
136

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

От 1 декември влиза в сила забраната за влизане в центъра на София за бензинови автомобили, регистрирани преди началото на 1996 година, и за дизелови с регистрация преди началото на 2002 година. Тя ще важи за срок от 3 месеца, като за първи нарушения хората няма да бъдат санкционирани.

Зоната се въвежда в т.нар. малък градски ринг, който обхваща булевардите „Васил Левски”, „Патриарх Евтимий” и улиците „Ген. Скобелев”, „Опълченска” и булевард „Сливница”.

Казусите
 
От днес влиза в сила забраната за влизане на стари автомобили в центъра на София, но шофьорите няма да знаят, че са санкционирани, заяви кметът на столицата Васил Терзиев.

Камери има, но автоматичният софтуер не работи, всичко трябва да се прави ръчно, обясни Терзиев. Нарушителите могат и ще бъдат хващани чрез камерите, но няма софтуер, с който да бъдат анализирани данните, допълни кметът.

Той каза, че процесът на санкциониране може да отнеме много време. Не оспорвам причините, поради които забраната е въведена, но начинът да бъде направена фактически ни кара да мислим, че подходът е несправедлив, заяви Терзиев. Той каза, че се обсъждат варианти как да бъде намерено най-справедливото решение за гражданите.

Кметът заяви, че не иска да има несправедливо решение за хората, които не са имали време да се запознаят с промените и с възможностите пред тях.

Не може да държим хората отговорни, затова че Столичната община не си е свършила работата, каза Терзиев.
 
За да няма объркване при шофьорите, ще има знаци за начало и край на нискоемисионната зона. Глобите за  физически лица ще са от 50 лв. до 500 лв. Властите правят замервания на чистотата на въздуха в зоната преди и след въвеждането на ограниченията, за да е ясно каква е ефективността им.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


136
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
49
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Е-е ми се млада русофилка
48
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Ограничението от 30км/ч също е интересно решение. На практика се получава така че колкото по ниска е скоростта толкова повече време прекарват колите в ограничения участък и отделят повече емисии и шум. Също така бавният трафик предизвиква повече задръствания и това допълнително увеличава емисиите.
47
6
 
7
 
! Отговори
Тротинеткаджии преди 7 месеца
Трябва на софиянците да им е гадно! Да стоят по 1 час в трафика, да се возят в умирисаните автобуси, да чакат по студените спирки зимата, да мухлясват в метрото и така нататък. Винаги да им е зле и да плащат скъпо.
46
7
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
До Анонимен 36, няма разлика между бедни и богати? Ухаааааа беееее :) Тогава що ревете, че нямате пари :) Много е забавно да се четат коментарите в този форум. Онзи комунистически професор е прав поне за 80%. Другото е тъпотии, ама за 80те процента е прав.
45
0
 
12
 
! Отговори
Ассан преди 7 месеца
До Анонимен каруците кога ще спрете? Каруците са екологично чисти, без въглероден отпечатък, с нисък шум и са традиционни превозни средства .... накратко на въпроса ти - Никога. Още повече че шофьорите им нямат шофьорски книжки и няма какво да им отнемат катаджиите , още повече че ако задържат превозното средство ще трябва да го хранят със сено ежедневно в двора на столичния КАТ, докато собственика изтрезнее и се сети да дойде да си го прибере ... Все неща които няка как да се случат .
44
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
До Анонимен 43, в София имате още каруци? Сигурно вече 10 години не съм виждала каруца :)
43
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
До Програмист . Ти пък много си си повярвал, че си богат и затова изтъкваш професията си, че да убедиш и останалите, че си такъв. Колата не следва да е лукс. Трябва да има и някакво утежняване защото се задръстиха и паркинги и движение, но чак пък да бързаш да се разпореждаш за автобус, по-полека.
42
0
 
8
 
! Отговори
Ха ха ха преди 7 месеца
Пълен ХАОС .... ток, няма ... вода няма ... софтуер няма ... пари няма... виновни няма ...
41
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
До Браво ама трябва. ако искаш всичко да ти е като в Лондон трябваше да гласуваш за Ваня Григорова, за да има нещо общо между кметовете.
40
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Въздушното течение идва от запад на изток. Значи колите които не са разрешени в центъра ще може да минават в западната част на града и този мръсен въздух да се пренася към центъра.
39
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Коли които замърсяват повече изобщо не трябва да са в движение, а не да си играем на зони и да се хвърлят пари за наблюдение.
38
12
 
4
 
! Отговори
Ху кеърс преди 7 месеца
Вън дизелите от града
37
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
каруците кога ще спрете?
36
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
На практика забраната ще засегне хората с ниски доходи - под 2000 лева месечно, както и хората със средни доходи - между 2000 и 5000 лева месечно. Това разбира се не са класи, а групи хора според размера на доходите.
35
2
 
19
 
! Отговори
??? преди 7 месеца
Заради забраната ли сега въздуха в Центъра на София е по-замърсен в сравнение с предишните дни?
34
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Колко процента от колите които ходят в центъра на София са 20+ годишни?
33
1
 
10
 
! Отговори
Анонимна преди 7 месеца
В нашия квартал започва строеж на метро. Не ми се налага, често да ходя до центъра особено зимата, въпреки че ми е близо, но все пак има хора на които им е необходимо.
32
3
 
6
 
! Отговори
до 44 преди 7 месеца
Колега, програмистите сме средна класа. На заплата и с малко крипто няма как да вадиш по милион на година, за да се чувстваш богат.
31
13
 
7
 
! Отговори
Чичо преди 7 месеца
Според мен трябва или напълно да се забранят колите в центъра или да се въведе такса за всяко влизане (както е в някои градове в чужбина).
30
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
До Програмист А той автобуса щото хич не пуши...и стига с тез категории бедни и богати. Още малко и сам ще го разбереш...че разлика няма!