Нова наредба, стар хаос: Без стари коли в центъра на София от днес

Отново има много въпроси по прилагането й
136

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

От 1 декември влиза в сила забраната за влизане в центъра на София за бензинови автомобили, регистрирани преди началото на 1996 година, и за дизелови с регистрация преди началото на 2002 година. Тя ще важи за срок от 3 месеца, като за първи нарушения хората няма да бъдат санкционирани.

Зоната се въвежда в т.нар. малък градски ринг, който обхваща булевардите „Васил Левски”, „Патриарх Евтимий” и улиците „Ген. Скобелев”, „Опълченска” и булевард „Сливница”.

Казусите
 
От днес влиза в сила забраната за влизане на стари автомобили в центъра на София, но шофьорите няма да знаят, че са санкционирани, заяви кметът на столицата Васил Терзиев.

Камери има, но автоматичният софтуер не работи, всичко трябва да се прави ръчно, обясни Терзиев. Нарушителите могат и ще бъдат хващани чрез камерите, но няма софтуер, с който да бъдат анализирани данните, допълни кметът.

Той каза, че процесът на санкциониране може да отнеме много време. Не оспорвам причините, поради които забраната е въведена, но начинът да бъде направена фактически ни кара да мислим, че подходът е несправедлив, заяви Терзиев. Той каза, че се обсъждат варианти как да бъде намерено най-справедливото решение за гражданите.

Кметът заяви, че не иска да има несправедливо решение за хората, които не са имали време да се запознаят с промените и с възможностите пред тях.

Не може да държим хората отговорни, затова че Столичната община не си е свършила работата, каза Терзиев.
 
За да няма объркване при шофьорите, ще има знаци за начало и край на нискоемисионната зона. Глобите за  физически лица ще са от 50 лв. до 500 лв. Властите правят замервания на чистотата на въздуха в зоната преди и след въвеждането на ограниченията, за да е ясно каква е ефективността им.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


136
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
89
3
 
11
 
! Отговори
Фашизъм преди 7 месеца
Фашизъм. Който е беден, марш. Коъто е беден и болен, марш. Ще лази на картонена постелка.
88
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
наредбите на общините са пълен та6ак. Четох една наредба за сечене на дърва и храсти... добре че нема кой да ме фане. Наредбите са безумни. Значи трябва да утрепя 4 часа за бумащина за да свърша работа за 1 час.
87
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Целта е да се изритат бедните от идеалния център за да е идеален за богатите,ако се мислеше за екология колите с газови уредби трябваше да може да се движат навсякъде и с намалени данъци.Естествено ще става поетапно - първо тези група 1 после група 2 и т.н. - за да не са много недоволните наведнъж-разделяй и владей!
86
0
 
6
 
! Отговори
Joko преди 7 месеца
Когато е правена тази наредба не питахте ли зам.кмета по екология ? Не взехте ли становище от измисленото МИНИстерство по екология ? От екологична гледна точка ПОЛЗА НИКАКВА ! Емисиите и замърсяванията ще останат на територията на града. Ба си неграмотните люде !
85
1
 
12
 
! Отговори
Магазините преди 7 месеца
ще зареждат пеша или с ел. камиони. Продължаваме под дъното!
84
5
 
2
 
! Отговори
gogo преди 7 месеца
няма какво да умуват... има системи е цяла европа които се интегират от тамошните кат ;)
83
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
а как ще снабдяват магазините?
82
3
 
10
 
! Отговори
Замърсител номер 1 преди 7 месеца
Всички спираме старите дизеляци точно преди табелата, за да не може законно да ни санкционират и газ до прекъсвач. Само да пробваме дали чистия еко възух ще си остане в центъра.
81
0
 
12
 
! Отговори
179 преди 7 месеца
Главната цел на тази нова наредба са паркоместата из центъра . Това със чистият въздух е само на хартия.
80
3
 
5
 
! Отговори
браво преди 7 месеца
Приветствам забраната на стари коли в центъра на София. От днес центъра става стерилен.Замърсен въздух от съседни квартали ще се отклонява към крайните квартали. Там могат да дишат въздух от старите автомобили. Всяка жаба да си знае гьола. В стерилната зона ще се ограничи готвене на бобови култури. Старите хора не се ограничават от движение. Засега.
79
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Вземам табелата за регистрация на колата Лада на дедо ми от 60 те години на миналия век и пеша с Червено Знаменце минавам през центъра на София и никой няма да ме спре!
78
23
 
3
 
! Отговори
Алекс преди 7 месеца
Кметът трябва да разбере,че не може всички да са доволни.Чадилници и кадилници нямат място в центъра на София.Решението е правилно и трябва да се прилага.
77
0
 
23
 
! Отговори
Така де преди 7 месеца
До Анонимен 44 Ама де факто автомобилите не са категоризирани така! На годишните прегледи ти вкарват сонда за мерене на изгорелите газове, но НЕ СЕ СЪОБРАЗЯВАТ С ПОКАЗАНИЯТА Й...На въпроса защо примерно ако съм във нормата, а колата ми примерно е 1990 и на стикера ми слагат категория 1, те само вдигат рамене и казват, че така им били казали, автомобилите да се категоризират по години.нямало значение какво показва газоанализатора!..Типично нашенска работа пипната, недопипната, свършена недотам
76
3
 
13
 
! Отговори
анонимен преди 7 месеца
По неписани закони навсякъде бедните са вън от живота. Остава им само пиене на ментета, бой по жената, чакане на помощи или блъскане на нископлатен труд и т. н. Кой крев, кой прав, това е.
75
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Днес трябва да мина през маа*лата, колата ми има Евро 6+, дали ще ме пуснат
74
3
 
3
 
! Отговори
Аз преди 7 месеца
Браво на ГЕРБавите управници на София от близкото минало, най-накрая и те те да НЕ си свършат работата но този път в полза на обществото.
73
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Законите в Бг се пишат от глОпави индивиди за глОпави индивиди. Не ви наричам хора защото не сте!! Българите са индивиди а не хора. Прости нискочели 🦍 APEs!!
72
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Държавата е отговорна за регулиране на вредните емисии, използвайки пари от бюджета и от европрограми.В тази връзка да се инициира проект всяко превозно средство да минава техниески преглед и ако изпуска повече от допустимата норма вредни емисии да му се подменя катализатора за сметка на държавата и на европрограми за опазване на околната среда.
71
0
 
12
 
! Отговори
анонимен преди 7 месеца
Бедният да го ....
70
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
При ограниченията и забраните за коли виждам няколко неща. Опит да се намалят задръстванията, които са резултат от все по-лошата организация на движението и паркирането. Опит да се излъже ЕК, за да не ни налага глоби за наднорменото замърсяване с ФПЧ, което идва от печките с твърдо гориво. Осигуряване на милиони печалби за мафиотски фирми за стикери, видеонаблюдение и контрол за екостикери. Най-важното е, че при такива "мерки", ще дишаме все по-замърсен въздух.