Daimler купи 15% от Камаз. Задава се нов тежкотоварен гигант

Това няма да се отрази на дейността на руската компания
25 ное 2019 17:30,
76
Daimler купи 15% от Камаз. Задава се нов тежкотоварен гигант
Снимка: Reuters, архив

Германският концерн Daimler придоби 15% от акциите на руската компания КАМАЗ, съобщи ТАСС.

Подразделението за камиони Daimler Trucks е получила 106,08 млн. акции на Камаз, което се равнява на 15 процента, се посочва на сайта на руската компания.

Сделката няма да се отрази на текущата дейност на Камаз, отбеляза пресслужбата на производителя.

По-рано този пакет акции бе собственост на германската компания майка Daimler.

Камаз и Daimler Trucks обявиха в началото на октомври планове да създадат съвместно предприятие на паритетна основа, което да произвежда и продава тежкотоварни автомобили на руския пазар, припомня в. "Комерсант".

Камаз е най-големият производител на товарна техника в Русия с дял от 28 процента на руския пазар на камиони и е сред двайсетте водещи световни производители.

По информация от сайта на компанията най-големите акционери в Камаз са държавната корпорация Ростех с дял от 47,1 процента и Автоинвест с 23,54 процента от акциите, допълва ТАСС.

Daimler е сред световните лидери в производството на леки автомобили клас "премиум" и най-големият световен производител на тежкотоварни и среднотоварни камиони.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


76
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
50
2
 
3
 
! Отговори
до 45 преди 4 години
Работната заплата в случая не е определяща.Определящ е размерът на пазара и държавната подкрепа.Имаме 140 млн пазар само за Русия +още около десетина сателитни държави =общо над 200млн пазар.Има малки държави производителки от централна Европа,но там заради географското положение логистикатае много по-евтина(производството е много близо до основните пазари) ,от колкото да речем за държава от южната част на континента.
49
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тюуу,пак загубилите печелят...
48
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
31, влизаш в противоречие с онзи, който твърдеше, че в Русия нямало магистрали и магистрални превози.
47
6
 
2
 
! Отговори
Слав Караславов преди 4 години
До SanctionsНе се учудвай, немците имат за подобен случай една поговорка, изпращам ти я в оригинал, обикновено при превод смисъла на съдържанието се нарушава. Поздрав!Wenn zwei das Gleiche tun ist das noch lange nicht dasselbe!!!
46
15
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Продукцията ще е само за вътрешна употреба, така че руснаците просто за пореден път си купуват малко модернизация, жертвайки собственост.
45
6
 
3
 
! Отговори
внук Ти преди 4 години
До дедо ВиПолезно инфо, много интересна история. Надявам се да е истинска... защото вече ще я разказвам на хората.
44
4
 
22
 
! Отговори
V преди 4 години
Това е стара работа .Отдавна двете компании имат завод за кабини .А германците в това ги бива. Да залепят четири листа ламарина които да имат търговски вид .Освен това мерцедес има фабрика в Москва .А там заплатите са почти като в Германия. Наща тиква си мисли че като поддържа ниско МРЗ ще дойде някой тук. Нали като е ниско МРЗ то никой няма да може да си купи продукта .Икономиката не за мутри .Законодателството също. Ако не се смени управлението съвсем ще загинем .
43
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Интересно Руснаците винаги си запазват голям % от акциите на стратегически отрасли и пак имат огромни чужди инвестиции в страната си.Ние им даваме всичко на безценица и пак бягат, защо ли?
42
16
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Там където е Запада в тежката транспортна техника, руснаците ще стигнат след 25 години и то ако някой като Даймлер ги хване за ръчичка и ги заведе като слепи котенца
41
4
 
3
 
! Отговори
Cybertruck России преди 4 години
Ще се появи некъв руски cybertruck, кво ше е това чудо не ми се мисли.
40
11
 
10
 
! Отговори
дедо Ви преди 4 години
Даймлер-Форд !? Доста интересна комбинация. За по младите. През 1975 г САЩ останаха без избран президент. Първо подаде оставка, заради корупционни практики вицепрезидента Шпиро Егню / Спиро Тодоров Агнев роден в беломорска тракия/. После импичваха президента Никсън заради аферата Уотъргейт. Та САЩ си назначиха за служебен президент Джералд Форд. Същия продаде лиценз и технология за тежкотоварни камиони на Брежнев и на река Кама в СССР бе построен завод КАМАЗ
39
20
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Какво му е уникалното на Камаз Арктика?Че може да върви по гладка замръзнала земя ли? Може да са печелили и 100 Дакара, но шофьорите гласуват за Скания и ДАФ и никой не иска да се самоубива бавно с КАМАЗ
38
2
 
9
 
! Отговори
Разумен преди 4 години
Германеца разбира от коли и техника. Бих инвестирал и аз 15% от моите пари в КАМАЗ, т.е. 150 лева
37
7
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
от единия край пускат части за мерцедес,от другия излизат лади...
36
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Факт е, че 15% от камаз е немски, от кой в кой джоб са прехвърлени акциите няма осибено значение.
35
5
 
15
 
! Отговори
vlady преди 4 години
КАМАЗ Арктика е уникален камион, който няма нужда от пътища. Въобще руснаците знаят да правят нормална техника, която не се нуждае от пътища и така спестяват разходи - не е възможно пътно строителство върху глинести или вечно замръзнали почви, тъй като се разрушава много бързо.
34
5
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ало разбирачите има едно рали Париж-Дакар му викат та вижте кой е победителят при камионите за 2019 г., а през предишните години Камаз има 12 победи и не пишете глупости колко са изостанали..
33
14
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
до 30,точно така, напред с Германия, франсетата и англетата издишат. Пък Камаз ако не е в ръцете на Даймлер отдавна заводите щяха да са ръждясали. В Русия самун хляб не могат да си изпекат без технологичната помощ на западните корпорации.
32
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Че кой говори нещо за контролен пакет?Просто 15% от печалбата ще отива в Германия.
31
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
до 27,Daimler Trucks купуват от Daimler, която е компания майка. Пакета отдавна е купен, сега просто се прехвърля от едно портфолио в друго, стадо неразбрали начело с авторката.