"COVID колите" излизат на пазара втора ръка, какви са проблемите

Това са автомобили с липсващо оборудване и непълни спецификации
3 юли 2024 07:03, Елка Василева
50
"COVID колите" излизат на пазара втора ръка, какви са проблемите
Снимка: архив, БГНЕС

COVID-19 може да е ударил преди четири години, но дилърите и купувачите на употребявани автомобили сега се сблъскват с един тревожен страничен ефект - автомобили, регистрирани по това време, чието ниво на оборудване не съответства на официалните им спецификации, сега навлизат на пазара втора ръка. И продажбата им се оказва сериозен проблем, пише Automedia.bg.

Наричани „COVID автомобили“, тези превозни средства са жертви на глобалния недостиг на части, причинен от пандемията през 2020 г. и 2021 г. Това се дължи основно на липсата на полупроводници, които са нужни за редица системи - от отопляеми седалки до безжични зарядни устройства за телефони. Изправени пред възможността за ограничени доставки или дори никакви, някои производители на автомобили премахнаха много от функциите, които зависеха от полупроводниците.

В резултат на това в значителна част от новите автомобили, доставени през 2022 г., липсваха функции, включени в техните спецификации, в това число безжични зарядни устройства за телефони, екрани за инфотейнмънт, дисплеи, сателитна навигация, специално осветление и електрическо регулиране на седалките.

Експерти от бранша още тогава предупреждаваха за риска такива автомобили да навлязат на пазара на употребявани автомобили в рамките на две години. Прогнозата им се оказа вярна, тъй като вече голям брой такива превозни средства вече са в продажба, кано дилърите и търговците на употребявани пазари откриват, че им липсват ключови елементи, присъстващи в официалните спецификации.

„Това са отопляеми седалки, хед-ъп дисплеи, електрически огледала на вратите, електрически седалки и дубликати на ключове. Някои автомобили дори са произведени с аналогови инструменти и часовници, и са снабдени с по-малки колела. Оказва се, че някои модели с определени спецификации просто не съществуват документално, което е проблем при продажбата им", коментира Маркъс Блейкмор от Асоциацията за ремаркетинг на превозни средства, която е създала две работни групи за разследване на проблема.

Появява се и друг проблем - дадена кола е продадена като нова от официален дилър, който обаче я е описал погрешно. След известно време клиентът връща автомобила, защото той не съответства на това, което е поръчал, тоест някои от системите липсват. Това е позволено от законите за защита на потребителите, но след това тази кола, която е вписана в системата по един начин, трябва да бъде продадена отново.

„Толкова много акции се купуват „на сляпо“ от дилъри и търговци, че мнозина не осъзнават, че са купили „COVID кола“. Никой не иска драма с погрешното описание на автомобил, защото това означава разваляне на сделката", допълва Блейкмор.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


50
Още от Коли
От 7 юли новите коли ще са с ограничител за скоростта
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
40
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 14 часа
Как какви са проблемите? Ковида ги е съсипал, че и са заразни. Счупил им е ремъците и карданите. Там удря ковида най-много. Питайте "професор" витанов.
39
0
 
7
 
! Отговори
1 преди 1 ден
колкото по-малко неща има една кола, толкова по-малко ще се счупят.
38
0
 
4
 
! Отговори
Да ама Не преди 1 ден
Отново, превели за глупостите (отопляеми седлаки и други али бали...) но пропуснали най-важното: COVID колите бяха много по-скъпи от перди COVID колите.Недостига на производство премахна отстъпките и вдигна list цената.Сега цените се нормализират, отстъпките се върнаха.COVID автомобила, закупен на висока цена, трябва да се продаде втора ръка на близка до цената на сегашните нови автомобили. Там е заровено кучето, особенно при лизинг с голяма остатъчна стойност... мъка!
37
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
Чине качество, напредъка им в електричките, да си го държат за чините. Чине качеството се знае.
36
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
"Аз съм на 18К, а жена ми е ейчарка на 12К, общият ни семеен доход в нашето семейство е 30К. В нашето семейство всички сме на чисто нови джипки, аз съм на джиели форматик, а жена ми е на кънтримен." - И какво искаш да ни кажеш с това? Да се похвалиш ли? Жена ти не те ли хвали достатъчно, че имаш нужда да го правиш пред нас? хахаха Да не би да е недоволна от нещо друго? Сещам се за един виц. " - Леле колко си забавен... - Аа, ти да ме видиш гол." хахаха
35
21
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
Аз съм на 18К, а жена ми е ейчарка на 12К, общият ни семеен доход в нашето семейство е 30К. В нашето семейство всички сме на чисто нови джипки, аз съм на джиели форматик, а жена ми е на кънтримен.
34
0
 
9
 
! Отговори
Иван преди 2 дни
Толкова много акции се купуват на сляпо от дилъри и търговци, че мнозина не осъзнават, че са купили COVID кола - като превеждате с гугъл се получават такива изречения ...
33
8
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
Китай произвеждат вече най-надеждните и най-качествените автомобили, разказаха играта на немците. Китайските коли никога не са имали недостиг на резервни части, обурудване и екстри.
32
7
 
6
 
! Отговори
до 37 преди 2 дни
Имах един приятел. Ауди А6, та Ауди А6. Купи такава бракма, че след 20к вложения за ремонти в нея я продаде. От там насетне- само нови коли. Гледам ги разни безпарични се качили на немски коли висок клас и ремонт след ремонт. То няма пари гуми да му купи, ама кара там. Смях тотален! А на една нова кола с включено обслужване и 35-45% остатъчна стойност се качваш и караш. След 2-3-5 години я връщаш и взимаш нова. От години сме така в нашето семейство. Времето ни е скъпо, нямаме го за ремонти.
31
12
 
3
 
! Отговори
до 32 преди 2 дни
В нормалния свят се продават не само коли на 2 години, а коли на 2 седмици. Че дори и тук. Реално не знам някой да купи нова кола и да я кара повече от 3-4 години. Няма смисъл, финансово неизгодно е да не се замени за следващия модел. И не е материален светът, а хората са мислещи. Ти не си роб на колата си, това е една вещ, която сменяш като дрехите си. Разбира се, не говорим за колекционерски класики и подобни красоти.
30
4
 
2
 
! Отговори
СМЕХ... преди 2 дни
Абе , нещо много сложен започна да става света за селските цървулани , свикнали друг да мисли вместо тях! МЪКА ,МАКАААААААААА....
29
8
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
Е, и?! До масовия българин (разбирайте функционално неграмотен бачкотещ бачкер) няма да стигнат тези коли идните 10 години. Той си кара дъртата 10+-годишна немска ***, която е гордостта на живота му и се радва. А хитрите програмисти караме коли, натоварени с екстри и сменяме на 2-3 години със следващ модел. Относно статията- по-голяма тъпотия не бях чел. Именно по време на пандемията 2021ва си смених автомобила с топ изпълнение, което преди броени седмици смених за по-нов модел 2024та.
28
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
МНого ме кефе - чип, който знам че струва 3-5 долара, да ми го доставят от Китай, е 650 евро, да ми го сменят и говорим за Тойота, а ако беше Мерцедеш, ще е да е 2000 евро. Проблемът е, че софтуерът на компания е "затворен" (нищо, че даваш луди пари за него) и не можеш, просот да си "иснталираш" нунжния код. Ех, ако някой "разгадае" схемата, почват едни дела, едно чудо и "не купувайте евтиното - не работи, ама е същото и работи ...".
27
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
"значителна част от новите автомобили, доставени през 2022 г., липсваха функции, включени в техните спецификации, в това число безжични зарядни устройства за телефони, екрани за инфотейнмънт, дисплеи, сателитна" Дайте проценти, марки и прочие, заото сефте чувам за това ...
26
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
Егати и болнавия материалистичен свят ... Коли на по 2 години и вече втора ръка се продават ...
25
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
ковида тръшка наред - ей го и колите са засегнати - но само тези които не са се ваксинирали, т.е. само антиваксърски коли
24
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
Стига с тези глупости, ковидо приключи безвъзвратно. Хората си искат нормализацията. Електрички и подобни да си ги държат. Странно до ковидо всичко нормално. Е тоя ковид що така е повредил не само хората, ами и коли, и климат, и какво ли не.
23
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
Следващото нещо, което сигурно ще въведат, ще е камера с лицево разпознаване, която ще прави филми на всичко което става в колата. Когато в колата ти седнат мисиpки и започнат да ти правят емоционални свиpки, този филм ще излезе веднага по някой телевизионен канал и ще получиш медал: "Орден на Труда"
22
4
 
10
 
! Отговори
61 преди 2 дни
Следващото нещо, което сигурно ще въведат, ще е камера с лицево разпознаване под дулото на боен пистолет, която няма да позволява да се стреля по цветни братя.
21
13
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
Електронните коли са направени за следене на стaдoто в така наречената кoшарa! Къде пасат oвцeтe? Каква трева пaсат? Дават ли мляко и става ли за сирене? Мeсото им вкусно ли е? Кожата им става ли за дамски чанти? Вълната им става ли за дрехи? Господ Бог ни е дал най - добрата лека кола - краката за ходене. С краката можеме да ходиме по баирите, по горите, по езерата, да плуваме по реките, да гониме момите. да танцуваме Хоро. Да пееме заедно в ХОР и да сме ХОРА! Колата няма такава Функции!