Глобите не спират джигитите, как да се сложи край на безумията на пътя?

Българските шофьори са изрядни само в чужбина, отчитат експерти
84

Пореден случай на засечен водач с висока скорост - шофьор прелетя по АМ "Тракия" с 221 км/ч в района на Сливен. Същевременно шофьор в София "паркира" на травмайните релси след шокиращи бързи маневри и престроявания на оживен столичен булевард.

"Един от основните проблеми е, че лицата с по-високи нива на търсене на силни усещания имат сбъркана представа за риска - не го възприемат като такъв, какъвто го възприемаме повечето хора. Понякога дори при такъв риск той се възползва, има тотално изкривена представа за последствията", коментира доц. д-р Зорница Тоткова от Института за изследване на населението и човека към БАН.

По думите ѝ скоростта е основен причинител на катастрофи. Колкото по-висока е тя, толкова повече са последиците.

"За да възприемем едно такова поведение, налагаме наказание, глоба - една, втора. Очаква се, че ако глобата расте, би трябвало да има корекция в поведението. Но една глоба няма да ме спре, ако търся силно усещане, защото съм състезателен тип. Тук ще помогне работа с човека със специално разработени програми", убедена е доц. д-р Зорница Тоткова.

В ефира на Bulgaria ON AIR председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов беше категоричен, че проблемът с джигитите по пътя тръгва от семейството.

"Излиза от семейството, подготвен да бъде агресивен. Ние сме последната цедка. Как да въздействаме, когато идва бащата и казва "Аз съм го научил, той е готов". Научил го е да кара и да говори по телефона, с един пръст, да пие кафето, учил го е в ливадата", даде пример Иванов.

Той подчерта, че българите са добри шофьори, но случващото се по пътищата е отражение на това, което става в държавата в последните 10 г.

"Защо в Гърция няма нарушение - защото шофьорите ни са добри. Трябва да намерим прекия път към агресора, трябва да въздействаме и у дома. Тези деца, които са се качили при водач, който се е надрусал и кара с тази скорост, защо са се качили? Семейството е виновно. Не става само със санкции, глоби и ограничаване. Трябва да има програми за обучение", призова председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.

Иванов не вижда смисъл в допълнителната дигитализация на шофьорските курсове. Вижда в това "нещо задкулисно, да се изпълни някаква поръчка".

За района на Сливен, където е засечен шофьор с над 220 км/ч, гостът обясни, че е участък, за който полицията знае какви скорости се развиват.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


84
Още от Общество
Анализ на НОИ: Пенсиите все повече ще изостават спрямо заплатите
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
79
0
 
2
 
! Отговори
Котора преди 3 седмици
Щом глобите не ги спират тогава затвор и поправителен труд.
78
0
 
2
 
! Отговори
Гост преди 3 седмици
Контрол, ежедневно, ежечасно, без предварително обявяване по всички ТВ-та! Високи глоби, но на място, веднага - както правят в Гърция! Ако нямаш пари, звъниш на мама и тате, ако и те не те спасят - свалят ти номерата или ти взимат колата. Стига толкова смърт на невинни хора!!! Як контрол и големи глоби за потенциалните убийци! Но затова се иска здрава държава и силни управници, а не лигльовци!!!
77
0
 
6
 
! Отговори
Бой по народа преди 3 седмици
Джигитите са с връзки в полицията кво не ви е ясно. Последния нашумял дето отряза три вековни дървета и разцепи джипа на две с 200км в Пловдив е син на служителка в КАТ. Семерджиев си лягаше с полицайка , а накрая бачкатора го отнася с големи глоби и гърч с портативни тестове дето са само за ориентир и хоби тестове като цяло не за отнемане на собственост!!!
76
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
защо давате трибуна на глууупаци да коментират теми от които не разбират??
75
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
джигитството да се третира като тероризъм. това на НСО също.
74
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Полицията реално не упражнява никакъв контрол и съответно дори и да си масов нарушител шанса да те засекат е нулев, трябва контрол не високи глоби.
73
6
 
9
 
! Отговори
хммм преди 3 седмици
Не са изрядни в България защото на всяка малка уличка имате поне по 2 камери и е нормално и съгрешилите да са повече. Освен това средната гоба в Германия например е 30 евро в България може и 600лв да платиш за съюото. Това вашето е обир. И наглост. Вземете си оправете пътищата първо драги смехурковци!
72
2
 
4
 
! Отговори
ХА,ХА... преди 3 седмици
ПРАВИШ ГЛОБИТЕ НА КАТ --от "социалстически " по 20 и 50-лв., на "капиталистически " от по 200 и 5000-лв. за е-терминала и ако няма пари ---НЯМА ДА ИМА КНИЖКА И НОМЕР НА КОЛАТА!....ЕЛЕМЕНТАРНО Е..!
71
5
 
2
 
! Отговори
a преди 3 седмици
Ясно и просто. Когато има изградена инфраструктура (писти, състезания и т.н) , хората с възможности ходят там да карат. В *** има една (1) писта и тя е в Калояново. Пистата като цяло за нищо не става.В Гърция и къде ли още не има редица писти на които можеш да отидеш и да караш..да избиваш агресия. Ето това е проблема
70
0
 
7
 
! Отговори
Крундел преди 3 седмици
просто е - тези глобени, просто не плащат никакви глоби, нищо не могат да им вземат, защото нямат нищо на тяхно име, нямат и официално доходи...но пък имат явно връзки, защото дори книжките им не взимат, поне на тези, които изобщо имат...
69
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Карам днес по едно шосе до София с ограничение до 50 км/час, но непрекъснато има ограничения от до 40 и до 30 км/час с гърбици, като шосето има доста неравности. Крам с 45-50 и покрай мен профуча един на тротинетка с поне 90 км/час. Въпросът е какви искаме да бъдем - като него на тротинетката или нормални хора?
68
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Много отдавна автомобила не е лукс. В Италия го разбраха веднага след ВСВ, и се погрижиха всяко семейство да има кола. В България това стана малко по-късно - около 1970-1972 години и беше официално признато. Сега някакви с увредени мисловни процеси си въобразяват, че трябва да направят автомобила обратно лукс. Ако стане така много хора няма да могат да водят деца на училище и детски градини, няма да могат да ходят на работа, няма да могат даже да излязат от населеното място, в което живеят.
67
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Това е защото силоваците от силовите министерства, прокуратура и съда се гаврят с "Върховенството на законите и наредбите", типично за тях довлекли се от БГпаланките!
66
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
До Анонимен 65, "знае се"... е формулировка използвана от хора, които мислят в клишета и са неспособни да развиват мисловни дейности. Има книги написани по тази тема. Нищо не се знае. Автомобилът е лукс! Разберете го най-накрая!
65
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
До Анонимен 67, необходимост? Грешиш. И доказателства нямаш за тезата си. За другото си прав. Трябва да е лукс. Така ще намалим доста проблеми от хора с осакатени мисловни процеси.
64
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
След като за всички е ясно, че шофирането е необходимост, а не лукс, като за много хора шофирането е от първа необходимост, защо институциите спят, а не се вземат в ръце. Увеличането на санкициите само водят до повече нарушения и катастрофи, както всеки разумен човек очаква, но депутатите точно това правят по предложение на КАТ.
63
3
 
2
 
! Отговори
Милостив преди 3 седмици
Вместо с тояги, възможно е 10 шибвания със сноп стара бодлива коприва по голо д.
62
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
От над 50 години в България се знае, че автомобила не е лукс, а необходимост, но малко се прави по въпроса през последните 34 години.
61
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
При всяко доказано подобно нарушение - по 10 тояги на голо, публично, без значение какъв е полът и възрастта на провинилия се! Никой не обича да бъде пердашен.
60
0
 
3
 
! Отговори
Факт преди 3 седмици
Никога и никъде по света свръхвисоките наказания не са спряли престъпниците и нарушителите, ако ше и смъртно наказание да налагат за всичко. Друго ги спира и много добре се знае какво е то.