Учени установиха как COVID-19 поразява мозъчните клетки

Това обяснява дълготрайните неврологични оплаквания
8 юни 2023 19:02, Елка Василева
Учени установиха как COVID-19 поразява мозъчните клетки
Снимка: архив, БГНЕС

Учени от Австралия установиха как COVID-19 поразява мозъчните клетки, което може да обясни дълготрайни неврологични оплаквания като мозъчна мъгла, загуба на обоняние и вкус и други на заразени с коронавирус, съобщи на сайта си университетът Макуори в Сидни, Австралия.

Много вируси, сред които и SARS-CoV-2, причиняващ COVID-19, може да заразят мозъка и да накарат мозъчните клетки да се сливат, да не функционират нормално или изобщо да спрат да функционират, установи изследването.

Резултатите могат да обяснят защо някои пациенти с COVID-19 изпитват главоболие, състоянието, станало известно като "мозъчна мъгла" , загубата на усет за мирис и вкус и други дълготрайни неврологични симптоми, каза проф. Ларс Итнър от университета в Сидни.

Увредените мозъчни клетки можат да скрият вируса от имунната система и това вероятно обяснява защо SARS-CoV-2 може да бъде открит в мозъците на пациенти с дълъг ковид месеци след като са се заразили.

Изследването, чиито резултати бяха публикувани в специализираното издание "Сайънс адвансис", е проведено от учени от университета Макуори, университета на Куинсланд, Института за мозъка на Куинсланд и университета на Хелзинки. То показва, че някои вируси предизвикват сливане на мозъчни клетки при мишки и при хора, което обяснява хронични неврологични симптоми като главоболие, мозъчна мъгла и изтощение.

Някои вирусни мозъчни инфекции са смъртоносни, други предизвикват възпаление, а нашето изследване показа, че може да има и друг ефект, когато мозъчните клетки на гостоприемника се сливат, в резултат на това вероятно не функционират нормално, каза проф. Ларс Итнър, директор на Центъра за изследване на деменцията в университета Макуори.

Изследването установява също, че шиповидният протеин на SARS-CoV-2 се настанява в съединените мозъчни клетки, което помага на вирусите да превземат имунната система.
(БТА, Антоанета Маркова)

Още от

До плащам безконтакт преди 1 година
Ваксините нямат нищо общо с безконтактното плащане. Но QR кода е различен за всяка ваксина и поименно/пожизнено човекът е свързан с този код. Няма как да се премахне защото е в кръвта. Забележи, че имаше период когато не вземаха кръвни банки при даряване от ваксинирани. Защото ще умесят QR ите от различни хора. И се отказаха . И то как като Путин почна война и спряха ковид. Това е бактериологично оръжие, и няма как някой да ме убеди че прилеп се е почувствал зле преди китайската нова година.

Муахаха преди 1 година
КОВИД Не Поразява - НИЩО, защото КОВИД - НЕ СЪЩЕСТВУВА! Мозъчните Ви Гледки сте ги поразили с Мутагените, които си Биете, за да ЮдеюСемитите от Фарма-Мафията Сгъват Вашите Милиарди в НеНаСитните си Мръсни Джобчета!

Анонимен преди 1 година
До Анонимен "Високата смъртност се дължи на умиране на мозъчните клетки, поради липсата на мисловен процес, каквато се наблюдава във всички анти_ваксЪри" ------- това добре, но не обяснява защо мр4т основно тези дето се набодоха с експерименталната генна терапия.. като например Малта - почти 100% сиропирани и близо 20% повишена смъртност за миналата година???

Анонимен преди 1 година
Вакс-култистите не е зле да прочетат статията внимателно. Увреждания се предизвикват от шипковидния протеин, същия, който магическите отвари карат клетките ти да произвеждат. С прости думи като за след втори бустер: повече дози = по-увреден мозък.

Антиваксър преди 1 година
Когато прекарах тази простотия Ковид, отивам нарочно при леля ми която беше го хванала , а тя ми казваше да не ходя при нея. Нарочно отидох при нея, тя изолирана под карантина и заразена. Исках да видя дали ще ме зарази и мен след като бях прекарал тази простотия. Мангъра се оказа прав- бях до нея на един метър цяла вечер и не ме хвана. Естествен имунитет му се казва, ваксърски боооклуцииии!

Анонимен преди 1 година
До До предният С кода е много приятно, плащам навсякъде безконтактно. Не знам от къде идват парите, може би са били закодирани във ваксината от чичо Бил

Анонимен преди 1 година
А за убийствените съсирекогенератори, с които принудително бодоха хората по време на най-големият експеримент в историята, за тях не откриха ли нещо интересно?

Анонимен преди 1 година
Моля бавноразвиващите ваксизависими да забележат че фалшивата ваксина, която не предпазва от заболяване, не предпазва и от гореописаните последствия от Великия Страшен Ковид

До предният преди 1 година
Ти явно имаш голям мисловен процес след QR кода с който те маркираха като пра-се на кланница. Радвам се, че си жив след ваксината.

Анонимен преди 1 година
До Анонимен 3 Високата смъртност се дължи на умиране на мозъчните клетки, поради липсата на мисловен процес, каквато се наблюдава във всички анти_ваксЪри

Антиваксър преди 1 година
За мозъчните клетки не знам, но мен ме удари тази простотия август месец 2020-та година. Само за 3 дни без температура, само отпадналост за 3 дни. И до ден днешен нямам оттогава насетне обоняние почти на 80%, а примерно краставиците ги усещам като отрова. Усещах и някои други храни като отрови, но постепенно ми се оправиха вкусовите рецептори на езика. Само за краставицата не. Това вирус не може да ти го причини. Това е се казва чиста бойна химия.

Анонимен преди 1 година
А кога учените ще открият какво причинява наднормалната смъртност, която е и най-висока в най-сиропираните държави???

Анонимен преди 1 година
До ЦИРК КОВИД Ти си роден с мозъчна мъгла, пич.

ЦИРК КОВИД преди 1 година
Мозъчна мъгла, още известна като дълъг ковид, това е състоянието на вечен страх от нормална настинка, предизвикан от потресаващо мощна кампания за манипулация и пропаганда. Някои от пострадалите май няма да се оправят.