И най-силният конкурент в сегмента - Volvo Truck, е продал в началото на тази година повече камиони, докато Scania отчита спад на продажбите.
По-слабо от миналата година се развиват по-малките поделения на Daimler - транспортните автомобили и автобуси, тъй като търсенето в Европа намалява драстично. Автобусното подразделение си остава „проблемното дете“ на концерна. Традиционно слабото в тази област поделение отчита за първите три месеца на годината оперативна загуба от 103 млн. евро след загуба от 33 млн. евро година по-рано. Приходите спадат с 12 на сто.
Същевременно компанията потвърждава прогнозата си за текущата фискална година. Коригираната оперативна печалба се очаква да достигне с 9 млрд. евро отново рекордното ниво от 2011 г. Продажбите на коли и приходите от тях ще надминат най-добрите резултати, постигнати през 2001 г., тласкани от бума на развиващите се пазари, като Китай, и от продължаващото възстановяване на търсенето на търговски превозни средства в Северна Америка.
Европейският лидер на пазара на автомобили VW, към който спада и директният конкурент на Daimler - Audi, също обяви значителен ръст на печалбата през първото тримесечие.
Междувременно щутгартският автомобилен производител не е обект на инвеститорски интерес.
„Ние не сме кандидат за поглъщане", заяви главният финансов директор Бодо Юбер в конферентен разговор с журналисти, цитиран от Ройтерс. Той е напълно доволен от сегашната акционерна структура и не знае нищо за промяна в собствеността на правата на глас при основния арабски инвеститор Aabar. По принцип обаче всеки нов акционер бил добре дошъл при Daimler.
По-рано се появиха информации, че емирство Абу Даби иска да се оттегли от участието си в автомобилния концерн Daimler. Държавният фонд Aabar ще се оттегли от базираната в Щутгарт компания, предаде Ройтерс. Преди това и Manager Magazin писа за тази възможност.
Още новини за автомобилния пазар четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase