|
По думите ѝ образователната ни система не е готова за свят, в който не тя ни предоставя отговорите, а отговорите ги има извън училище.
"Голямото предизвикателство как ние, техните родители, учители, да ги насочим така, че те се възползват от света, в който живеят", допълни тя.
"Децата се раждат в тази среда, за тях нововъведение, което за нас е стрес, е чудесна нова перспектива, възможност да експериментират. Появява се дупка между поколенията, неразбирателство. За първи път новите могат по определени критерии да знаят повече от предишните, но това е само шанс да намерим начин да общуваме заедно. На училището му е трудно, затова се появяват алтернативни образователни институции. Там ние да се опитваме да посрещнем тази нова нужда, която системата няма сили да посрещне", подчерта д-р Иванова в ефира на Bulgaria ON AIR.
Според нея образованието трябва да насърчава децата да търсят отговорите във сферата, в която искат да се развиват: "Отговорите са им в джоба. В това море те трябва да се научат да плуват, да стъпят върху технологията, да я превърнат в инструмент, чрез който могат да създадат нещо ново."
"Децата в момента са изкушени да си пишат домашното с ChatGPT и да симулират знания, стъпвайки върху тези на изкуствения интелект. Учителите не са готови да оценяват това. Балансът идва, когато кажем на децата, че трябва да по-добри от изкуствения интелект, той ни слага нова летва, която трябва да прескочим, затова трябва да научим децата да се отнасят критично към технологиите, да им намират грешките", обясни д-р Иванова.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase