Превозвачи: На границата има напрежение, чака се с дни

Буферните паркинги ги има, защото държавата е абдикирала
23 май 2024 14:57, Инна Ангелова
20

Опашките от камиони по границите ни са километрични, а на ГКПП "Видин" се чака около 24 часа, за да се влезе в Румъния. Проверките също бавят минаването на границата, а с това се създава и напрежение. От Съюза на международните превозвачи споделят, че проблемът е от години, създават се тапи. Решенията за справяне с проблема обаче трабва да са съвместни.

"Когато един камион напуска страната ни, нашите контролни органи няма какво толкова да му гледат. По-голямата и по-тежката проверка се пада на страната, в която влиза, тоест Румъния. Тази опашка обаче стана много по-голяма и много по-осезаема. В сряда вечерта отвори новият буферен паркинг", каза Димитър Димитров от Камарата на автомобилните превозвачи в студиото на "България сутрин".

По думите му буферните паркинги са създадени, защото държавата абдикира от задълженията си. Те трябва да бъдат с голям капацитет, за да могат да поемат всички камиони. "Буферният паркинг е частен и е нормално всеки частник да си търси своето. Организацията е направена така, че буферният паркинг не може да бъде заобиколен. Изключително много страдат хората в региона, които имат ведомствени паркинги. Той се плаща еднократно на вход. Паркингът е само повод, за да обърнем внимание на същинския проблем", допълни Димитров в ефира на Bulgaria ON AIR.

Според него същинският проблем е преминаването през границите.

"Този проблем не е само при Видин, имаме проблеми на границите с Русе и Турция. В Турция се чакат между 2-3 денонощия, стигнали сме и до 5. Давали сме решения за всяка една от тези граници. На границите има много проверки, които се извършват, но категорично мястото им не е там. Кантарите нямат място на границата. Най-елементарното - защо таксата на "Дунав мост" не може да става онлайн? Агенция "Митници" работят на едно гише. По отношение на румънския контрол отново имаме кантар. Не само че везните са различни, но и резултатът е различен", поясни гостът.

Председателят на Камарата на автомобилните превозвачи допълни, че от румънска страна се правят проверки и за мигранти, което допълнително забавя работата. "Ясно трябва да се разбере, че трябва да има разговори с румънците и те да бъдат на високо ниво. България трябва да впрегне сили и дипломация, за да се намери решение на този проблем, защото ако превозвачите губят по 200 млн. на година на тази граница, то българската икономика губи милиарди", категоричен е Димитров.

Преговорите между двете страни трябва да бъдат поставени на масата и да е ясно кога ангажиментите ще бъдат изпълнени.

"Последните месеци сме зачеркнали транспортното министерство, защото пак станахме заложник на някакви игри. Имахме поети ангажименти от ден първи от новия стар министър, той ни обеща няколко пъти, че ще събере на едно място Агенция "Митници", "Гранична полиция" и АПИ и че ще говорим за проблемите. Но такава среща не се е реализирала. Това министерство не работи, то е абдикирало. Занимаваме с покупката на хеликоптери, влакове, никой не се занимава с автомобилния транспорт", настоя той.

Димитров подчерта, че пакет "Мобилност" е станал нарицателно за проблемите на превозвачите в Европа. "Много от нещата за българския бизнес зависят от Европа. Факт е, че в последните години все повече евродепутати се ангажират с тази тема и получават експертиза. Не сме съгласни с тиражираните напоследък становища, че липсва експертиза, напротив".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


20
Още от София
Откриват Спирка на азбуката в София
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Големия проблем е в румънците нарочно се мотат особено на Видин и като им кажеш хайде че няма време отговора е братко моята смяна тече аз за никъде не бързам от там нататък резултата е на лице
19
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Колко моста построи Кирил Петков?
18
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Целия ви бранш ще фалира.
17
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
ЗАПАДА НИ ХАРЕСВА МУТРИ
16
3
 
2
 
! Отговори
до 13 преди 3 седмици
Колко още да й се навреди на турската икономика?Той Ердоган ви такова лелята на вас ,а от това по-хубаво няма.Когато Турция отиде на 100 метра под земята ,България ще просперира.
15
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Отделно измислили всякакви начини да изкопчат някой рушвет от шофьорите!Традиция стана винаги гласно д напсувам двамата *** с едни мазни шопски рушветчийски физиономии седнали пред една локва,състояща се от 3 кофи вода,уж за дезинфекция!А бе болестите идват от вас,от вашата мизерна,бедна,изостанала,безстопанствена,оставена на произвола на сьдбата държавица а не от Турция!Ние имаме великата цел да я превърнем в една от водещите икономики на света а вие изобщо поне имате ли някаква цел?! Надали
14
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
СКОРО ЩЕ ЧАКАТЕ СЪС СЕДМИЦИ
13
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Първо си оправете вашите граници!От турска страна се образуват опашки понякога дълги 15 и кусур км!И това е от десетки години поради флегматичната работа на бг митничарите!Даже един митничар ми беше казал,че когато турските гастарбайтери почвали да надуват клаксоните шефа им казвал:хайде момчета,време е за кафе!Правите го нарочно за да навредите на турската икономика!Но напразно,няма да се получи никога!!!!Само жалко за шофьорите,чакат по 2-3 дена заради мързела и немарливостта ви!
12
0
 
10
 
! Отговори
fighter преди 3 седмици
Гранична Полиция и Митниците са КОРУМПИРАНИ и НЕработят.Затвор за тия ПРЕСТЪПНИЦИ.От първия до последния служител там трябва да влезят в пандиза.Тогава нещата ще тръгнат!
11
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Тва нищо не е . *** пратили ченгета на Исторически парк предизборно ЩОТО БИЛИ ЗА РУСИЯ И НЕ ВИКАЛИ - СЛАВА УКРАИНЕ . За пръв път виждам политически репресии по изборно време щото от тая нова партия не викали за Украйна :))) Въобще ставаме все по ,,демократична,, държава .
10
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Трябва да се намали превоза с камиони и да има повече превоз с влакове. Китай неслучайно строи влакова линия към Европа за превоз на стоки, не са толкова глупави да го правят с камиони. Превоза с камиони е по-скоро за вътрешна употреба, защото влак няма как да дойде до магазина да зарежда стоките.
9
1
 
7
 
! Отговори
Аладин преди 3 седмици
Качете контейнерите на ЖП товарни превози и няма да имате проблеми. Ама устата ви голяма.
8
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Ще чакате кои сте вие, че да определяте как да работи митница!
7
0
 
14
 
! Отговори
Кравар Евроатлантик преди 3 седмици
Проблемът бил от години, а? А кой ви мандръса 12 години подред? Жокер - комсомолец и член на БКП, неуспешно кандидатсвал за школата на ДС ама го взели пожарникар.
6
0
 
2
 
! Отговори
да преди 3 седмици
да
5
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Тези буферни паркинзи са още един начин да се рекетира бизнеса, а всяко ново правителство, като даойде и обещава да помага на бизнеса. Няма помощ, а има само рекет и вместо да се помага се утежнява ситуацията . Щом са направени такива инвестиции за буферни паркинги на Русе и Видин , сещата ли се кога ще влезем в Шенген , никога !!!
4
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Държавата не е абдикирала, тя винаги си е била такава. На кръстопътя е между запада и изтока. Просто през диктатурата всичко се правеше със страх, сплашване и насила. Откакто отвориха границите и хората избягаха, вече си остана държавата каквата си е била винаги. Не разбирам какво искате, Швейцария ли да стане? Някои неща са си просто такива каквито са си и туй то.
3
3
 
8
 
! Отговори
баааа го преди 3 седмици
Пропаднала държавица........дано поне моста не пропадне, барабар с камионите!
2
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Хората са абсолютно прави да протестират, защото от това си вадят хляба и пълнят бюджета. Срам за нашата държава, че плащаме на безхаберни чиновници, които се интересуват само, как да изкрънкат някой лев от народа, а в същото време ги мързи да си вършат работата. Цялото чакане е заради немарливост и мързел на служителите от най-долно до най-високо ниво, иначе проверката трае няколко минути. Нали уж ЕС реши за обработка от 1 минута. Като няма опашки обаче, няма да има и корупция и далавера. Срам
1
16
 
4
 
! Отговори
АзъКанъАзъ7112136860 преди 3 седмици
А мен защо трябва да ме интересува ,че някакви турци чакали не знам си колко време по границите . Като не им се чака се връщат в Турция и не чакат.А имат и друга опция по всички правила на международният транспорт и тя е да се качат на някакъв ферибот от Гърция ,където няма да чакат и да се "приземят " в Италия,където още по-малко ще чакат.Ей сега ще си разплета елека,че някакви турци чакали. България не е чакалня,а Държавата на Българите и нямаме намерение да страдаме от 24 часа турски трафик.