Няма тираджии. Дори за 4400 лева! Внасяме си бесарабски българи

Бизнесът поиска 2000 шофьори от Украйна и Молдова
Обновена: 19 ное 2018 10:37 | 19 ное 2018 08:50, Елка Василева
498
Няма тираджии. Дори за 4400 лева! Внасяме си бесарабски българи
Снимка: архив, Булфото

България ще внесе 2000 шофьори от Молдова и Украйна. Това ще стане с подписването на спогодба с Украйна, обясни заместник-министърът на транспорта Ангел Попов на общото събрание на Съюза на международните превозвачи у нас.

Фирмите изпитват сериозен недостиг на международни шофьори, като в момента има свободни между 2000 и 3000 работни места за тираджии, пише "Труд".

Липсата на кадри ще доведе до загуби за икономиката в размер на близо 2,2 млрд. лева през 2019 г., показва изследване, поръчано от бранша.

Още по темата

Според него заплатите на международните шофьори са между 1800 и 4400 лева, но интерес към професията няма.

Затова бизнесът настоява държавата да вземе спешни мерки за внос на работници.

"Говорим за бесарабски българи от Украйна, Молдова. Просто трябва да вкараме поне две-три хиляди шофьори, които да поемат", каза Йордан Арабаджиев от съюза.

Само преди дни от Агенцията по заетостта съобщиха, че 500 000 работници няма да достигат на бизнеса в следващите пет години.

Първата карта на нужната работна ръка разкрива, че шивачки, шофьори и продавачи ще са най-нужни на бизнеса. Традиционно ще се търсят и строители, заварчици и касиери.

Въпреки развитието на технологиите основният глад според самите работодатели ще са професиите, свързани с правоспособност - трактористи, комбайнери, багеристи, кранисти, огняри, заварчици.

При висшистите най-търсени ще са учителите, лекарите и медицинските сестри. Следват библиотекари, журналисти, инженери, юристи, финансисти, психолози и пр.

Повечето работодатели се нуждаят от средноквалифициран персонал за индустрията и строителството.

Част от работодателите обаче не могат да прогнозират нуждата от бъдещи кадри заради навлизането на роботите и дигитализацията на пазара на труда, посочиха експерти.

Според проучвания още сега 30% от задачите на 70 на сто от професиите могат да се изпълняват от машини.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


498
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
57
1
 
41
 
! Отговори
NoName преди 5 години
Поредната ЛЪЖА! Искат да внасят работна ръка от Молдова и Украйна... Защо не внесете от Италия и Германия??? Всички знаем защо, искат да плащат още по-ниски заплати, затова, и ако държавата позволи ще стане още по-зле! Заплатата от 900 евро за международен шофьор е ПОДИГРАВКА с труда на хората зад волана. Защо цяла Европа скочи срещу България заради траснпорта - НИСКИТЕ СТАВКИ, затова! Защо тиражирате подобни ГРОЗНИ ЛЪЖИ - проверете си информацията, ТАКА ОСТАВЯТЕ ХИЛЯДИ БЪЛГАРИ БЕЗ РАБОТА!
56
0
 
31
 
! Отговори
And Justice for all преди 5 години
А защо никой не провери тези мили "бизнесмени" на каква заплата си осигуряват служителите?
55
0
 
27
 
! Отговори
СвършиСеТая преди 5 години
А на така цитирани суми осигуровките какви са, а условията? 21век сме в ЕС, докато всеки може да работи за западен работодател, който е коректен с него и с осигурителната система, няма как доброволно да избере да спи като плъх в кабината, защото оня шеф иска да си купи нов Кайен,с парите които трябва да а закомандировъчни и осигурявки...Хайде държавата, преди да предлага помощ, първо да провери на кого я предлага...Не, че някой ще дойде баш тук, балъци все още има само у нас, но са малко вече
54
0
 
28
 
! Отговори
: преди 5 години
Ако можехте да си вкарате и малко мозък в големите, празни, очилати кратуни или да можеше да направим малко износ на продажници и антибългари, в слуачая журналисти, сриозно за подобни обидни сравнения на българи, и то такива които наистина обичат народа и културата ни, заслужавате пандиз или изселване !
53
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До ТъргутАко стане авария я отстранява ти или съответните служби или частни фирми. Ако аварията е прекалено голяма, то се наема някоя местна фирма, да извози товара, а ти чакаш, докато оправят камиона, за д го прибереш или да поемеш друг курс. Не знам какво работиш, но щом и 10 000 лева са ти малко, едв ли ще разбереш и 95% от хората.
52
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Е нали всяка година излишък, туй онуй, 2-3 милиарда, В БНБ имало към 50 милиарда, и т.н. Или това не е верно?!
51
0
 
36
 
! Отговори
Дайте преди 5 години
Дайте да вкараме и 240 депутати, че положението е плачевно и върви към безнадеждност.
50
3
 
6
 
! Отговори
Шофера преди 5 години
На Запад с тая работа хората живеят много добре.
49
0
 
15
 
! Отговори
Боко шафиорът наТато преди 5 години
Азе съм работил като шАфИор на идулът си. Не е трудно :) пък и дуржава с УФСЕ унаследих хахаха
48
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До е?3000 лева на месец с им джобните. Даже и са "Без портфейл" пак ще са "турбо богати" поради участията си в 12000 ффирмо, далавера и комисии.
47
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Е нали всяка година излишък, туй онуй, 2-3 милиарда, В БНБ имало към 50 милиарда, и т.н. Или това не е верно?!
46
4
 
10
 
! Отговори
Тургут преди 5 години
Това е възможно най- идиотската професия. Като падне сняг как се кара? Ами поддръжката на тия машини , ако стане някъде авария или гума да спука сам е абсурд да се оправи. Ако ще и за 10 бона да е не им ща парите
45
2
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Дабе 5 милиона взимат хахаха. ЛЪЖАТ. Защо не кажат средната заплата за бранша ? 1500 макс в масовият случай. ИСКАТ ЕВТИНИ РОБИ И ДА НЕ ДАВАТ ВИСОКИ ЗАПЛАТИ.Защо КНСБ и БСП не протеситрат против това ? Внесат ли евтина работна ръка забравете за високи заплати
44
1
 
28
 
! Отговори
е? преди 5 години
До Смирен депутатаз искам депутатите да получават по толкова 1 година, да видят те как живее народа и как ще затънат в дългове. Само това искам. А не да получават по 3000 на месец и нищо да не вършат. Искам да работят за някой и той да им плаща 510 лева. Като се махнат удръжките, чисто по 350 лева. Е това искам само ама много искам.
43
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ушевите нали все реват за пари и парцалки, и че заплатите им ниски, да стават шофьори, за да се видят в пари. Но то и за шофьорлъка трява акъл, а както всички ние знаем, при трудоустроените потомствени корумпирани клесавци на държавна хранилка, се наблюдава остър дефицит.
42
1
 
28
 
! Отговори
РУМЕО се завръща преди 5 години
Това е трудна професия...има много стрес и испитания.....не е само да въртиш волана.Много често попадаш на капани в другите държави
41
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ми назначавайте яcтpeбe бе ХАХАХАААААААА
40
16
 
12
 
! Отговори
до 41_ви преди 5 години
"Чорбаджията има няколко хиляди лева печалба минимум, от всеки един курс, за месец камиона прави множество курсове, но шофьора взима 2000 лв. За какво да бачка."Абе ренде, ако чорбаджията накрая на месеца е печалба примерно 100К ти искаш и малоумния му шофер да вземе 50 ли? Стани и ти един чорбаджия като е толкова лесно и не ти се работи за 2000лв.
39
1
 
8
 
! Отговори
до 35 преди 5 години
Кажи как се става милионер за 10 години в сащ. Ама само не ме будалкай, че аз имах CDL.
38
1
 
36
 
! Отговори
доволен селянин преди 5 години
не ви ли прилича на кампанията за летния сезонхотелиери дават по 2500 за служители на морето а ора нема хи хи хи и накрая ги изгония с шут и без паре украинките помнят