ЕЦТП с версия за катастрофата с Кирил Петков, какво сочи експертната оценка?

Колата на НСО се е движила с превишена скорост без причина, гласи докладът
Обновена: 7 юни 2024 21:44 | 7 юни 2024 18:42, Нели Христова
121
ЕЦТП с версия за катастрофата с Кирил Петков, какво сочи експертната оценка?
Снимка: БГНЕС

От "Европейски център за транспортни политики" (ЕЦТП) представиха доклад за причините за катастрофата с кола на НСО, в която се вози съпредседателят на ПП-ДБ Кирил Петков. Инцидентът стана в Аксаково и взе жертва.

Важно е да се отбележи, че настоящия доклад не представлява автотехническа експертиза.

Заключение на ЕЦТП:

Изводите, изведени от експертите на сдружението, са резултат от изследването на различни фактори, сред които поведението на двамата водачи, състоянието на пътната инфраструктура, метеорологични условия в момента на катастрофата и други.

Липсата на видимост, съчетана с превишена скорост значително над позволената и в пъти над безопасната са довели до настъпването на трагичния инцидент на 16.05.2024 г. на входа на град Аксаково.

Този пътен инцидент е бил предотвратим и в голяма степен се дължи на човешка грешка. Лоша преценка на водача на VW “Touareg”, идващ по основното направление на път II-29, който е допуснал при ограничена видимост скорост над допустимата са вероятно основната причина за настъпването на инцидента.

Водачът на Аудито излизащ от ул. „Добруджа“, вероятно вече е бил навлязъл в кръстовището, без да има възможност да види идващия с висока скорост VW “Touareg”, когато е бил фатално връхлетян.

Независимо от това, че се е намирал на път без предимство по всяка вероятност при навлизането си той не е виждал, че към него със скорост значително над максимално разрешената го приближава друг автомобил.

Липсата на адекватна поддръжка от страна на стопанина на пътя и донякъде липсата на ограничение на скоростта, неправилната оценка на ситуацията поради липса на видимост от страна на водача на идващ от улица „Добруджа“, допускането на превишаване на скоростта от страна на водача на VW “Touareg” са съчетанието от фатални причини, които са довели до настъпването на този нещастен инцидент.

На базата на направените изводи от страна на нашите експерти, считаме, че вината за инцидента трябва да се разглежда от всички възможни страни. Не бива вината да се прехвърля изцяло на най-удобния виновен, а именно починалия при инцидента водач. Вероятно той ще бъде удобният виновен, но това няма да предотврати бъдещи подобни инциденти.

Превишаването на скоростта от страна на НСО без за това да има обективна причина, представлява нарушаване на закона за движението по пътищата. Използването на специалния режим на движение извън правилата установени в Закона показва тоталното незачитане на правото и правилата в Република България.

Цената за поредицата от грешки и най-вече цената за бързането на автомобила на НСО е един човешки живот.

Сдружение с нестопанска цел в обществена полза "Европейски център за транспортни политики" е независима неправителствена организация, която от свое име и за своя сметка, или по нечие възлагане, осъществява независими проверки и инспекции по проблеми свързани с транспорта, пътната безопасност, транспортните политики и състоянието на транспортната инфраструктура.

В Сдружението членуват предимно експерти, което обуславя и експертния характер на организацията.

Експерти, изготвили доклада:

1. Диана Русинова
2. Инж. Димитър Кирилов
3. Ивайло Желязков
4. Инж. Ангел Попов

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


121
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
114
0
 
0
 
! Отговори
Дочо преди 3 месеца
До КИРЧОЕй цАрвул, Ти на Очилище не си ли ходил? И ако си ходил, защо не си си Очил уроците? СъОчастник е ***!
113
0
 
4
 
! Отговори
КИРЧО преди 3 месеца
КИРЧО Е СЪОЧАСТНИК В УБИЙСТВОТО И НЕ ЕДОКЛАДВАЛ НА 112 ЗА ПРЕВИШЕНАТА СКОРОСТ
112
0
 
3
 
! Отговори
Обективен преди 3 месеца
Като гледам заключението на ЕЦТП , си мисля ,трябвало ли е загиналия водач да звънне на 112 и да пита идва ли отляво кола на НСО с голяма скорост ? Защото каквито и просtотии да се пишат ,загиналия водач не е могъл да стартира включване в главния път от място със скорост 80-90 км/ч. нито да стои и да чака там час-два ,за да може кортежа на Киро да профучи със 140 км/ч. и тогава да тръгне.
111
0
 
4
 
! Отговори
Киро е виновен ! преди 3 месеца
Кирчо *** да излезе и да обясни за къде е бързал толкова.
110
1
 
14
 
! Отговори
С И С преди 3 месеца
Хайде да не го овъртаме!Единствено и Само ВИНОВЕН е ПРОСТО КИРО.А който не познава и не е минавал през участъка да не коментира.
109
8
 
2
 
! Отговори
анонимен преди 3 месеца
Тази написана"глупост"само корумпиран съд може да Я приеме,очевидно на това се разчита на тази"ПОЛИТИЧЕСКА"експертиза
108
0
 
14
 
! Отговори
Алито от София преди 3 месеца
Значи аудито си кара по правилата и не е видял джипа на просто киро че лети с превишена скорост, и значи и двамата виновни,ами значи нсо можеха да слязат от автомобила и да ги доубият ,защото ги засичат,изглежда че нсо трябва да си наеме инструктор за шофьорите на властта, що как се вижда не спират с нарушения и убийства на пътя,и все те са прави и защитени от власта
107
0
 
18
 
! Отговори
Наблюдател преди 3 месеца
Защо е с потъмнени стъкла?Къде в закона пише че те могат да карат с тъмни стъкла или да не спазват правилата за движение по пътищата!Защо не е в затвора водача на джипката тестван ли е за алкохол и наркотици защо се крият пробите
106
0
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Ако водачът на НСО беше карал нормално, всичко щеше да бъде наред.
105
7
 
4
 
! Отговори
Ббб преди 3 месеца
Ихаа, колко хубаво че има някой като ЕЦКХЖХ който се е цанил за експерт и ни обяснява нещата. От свое име и за своя сметка.. А кой им плаща заплатите на тези. А кой поръчва музиката, дали който плаща, а.. И няколко инж има разписали се, инж може да си от военен до микробиолог.. Абе моля ти се..
104
1
 
19
 
! Отговори
Хххх преди 3 месеца
До 94Киратака е бързал за важни държавни дела...свързани с някакъв парапет
103
2
 
28
 
! Отговори
Неспециалист преди 3 месеца
Аз до тези изводи стигнах за 1 минута. Айде, с написванто - нека да са 5. Сега да видим колко години ще са нужни на българския съд да ги осмисли и още колко - да се произнесе.
102
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
ЕКСПЕРТНАТА КОМИСИЯ ОТ ЕЦТП ПРЕДЛАГА ЗА РЕШАВАНЕ НА ПРОБЛЕМА ДА СЕ ИЗРАДЯТ 15000 КМ ПРАВОЛИНЕЙНИ МАГИСТРАЛИ ПО ГЕОДЕЗИЧЕСКАТА КРИВИНА С РАЗРЕШЕНО ДВИЖЕНИЕ САМО НА КОЛИТЕ НА НСО!!!
101
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Явно в НСО има големи пропуски относно безопасното управление на автомобил. Като са военизирана структура да не си мислят че карат танкове или са сами на бойно поле? Май затова се говори че имало война по пътищата ни. Като минат държавните коли така с бясна скорост дават лош пример на останалите. Повече приличат на мутри които искат да си правят каквото им е кеф.
100
1
 
30
 
! Отговори
Казума преди 3 месеца
Тези явно са наистина независими. Шофьора затвор и доживот на градския транспорт. Кирчо вън от политиката един дебеловрат маймун не може да накара да спазва закона, държава иска да управлява. Обратно в Канада и да си остави личната карта на летището преди да се качи на самолета.
99
3
 
23
 
! Отговори
до 89 преди 3 месеца
Киро има само жълта книжка.
98
3
 
20
 
! Отговори
123 преди 3 месеца
Не е вярно - единствено Кирил Петков е виновен!
97
2
 
7
 
! Отговори
До Асен преди 3 месеца
Тук не е мястото но как по дяволите е законно вместо пари от заплатата да ти дават купони без да искаш!Защото шефа не плащал данъци.Е мен какво ме бо ли Ху я!Нестига че заплатата е по малка от соцялната помощ на бежанец в Европа без да работи.Стига бе яко прекалихте в тая държава с източването на ДДС укриването на данъци и обирът на народа!!!Ако някога има народно въстание ще присъствам като изпълнител на наказанията на народния съд доброволно и първи ще са бизнесмените.
96
14
 
3
 
! Отговори
Спецофф преди 3 месеца
Мачкай Кирчооооооо!!!!
95
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
"Управляват ли праведници,народът се весели,а когато нечестив човек и на власт,народът стене." Притчи 29:2