ACEA: България е първа по ръст на купени нови автомобили в ЕС

Бензиновите коли оглавиха класациите през юли
29 авг 2024 16:00, Анисия Иванова
131
ACEA: България е първа по ръст на купени нови автомобили в ЕС
Снимка: БГНЕС, архив

В България през първите 7 месеца на годината са регистрирани 26 945 нови автомобила. Това представлява ръст от 28,4% спрямо периода януари - юли 2023 г.

Така страната ни запазва позицията си в челните редици на растежа на пазара. През първите 6 месеца годишният темп на растеж е 30,8%.

През юли у нас са регистрирани 3906 нови автомобила, което е ръст от 16% спрямо същия месец на 2023 г., като по ръст на пазара в рамките на ЕС България е на 4 място след Малта (29,4%), Словения (19,9%) и Полша (18,6%), сочат данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA).

Бензиновите превозни средства оглавиха регистрационните класации през юли с 3154 продадени бройки, отбелязвайки ръст от 23,2% в сравнение с юли 2023 г.

За електрическите превозни средства са отбелязани 151 регистрации, което е намаление от 168, отчетени през юли на предходната година. Броят на хибридни превозни средства се е увеличил от 53 на 82 за същия период.

Новите коли в ЕС

През юли 2024 г. регистрациите на нови автомобили в Европейския съюз отбелязаха скромно увеличение (+0,2%) с разнопосочни резултати на четирите основни пазара в региона: Италия (+4,7%) и Испания (+3,4%) отбелязаха умерен ръст, докато френският (-2,3%) и германският (-2,1%) пазар отбелязаха спад.

През седемте месеца до 2024 г. регистрациите на нови автомобили са се увеличили с 3,9%, достигайки над 6,5 млн. единици. Това е резултат от ниската база за сравнение. Всички най-големи пазари на блока показаха положителни, но скромни резултати, като Испания (+5,6%), Италия (+5,2%), Германия (+4,3%) и Франция (+2,2%) отбелязаха ръст.

През юли делът на автомобилите с акумулаторни батерии на пазара на автомобили в ЕС е 12,1%, което е спад спрямо 13,5% през предходната година. Хибридните автомобили увеличиха пазарния си дял, като той нарасна от 25,5% на 32%. Комбинираният дял на бензиновите и дизеловите автомобили спадна от 50% на 46%.

Електрически автомобили

През юли 2024 г. регистрациите на електрически автомобили с батерии (BEV) намаляват с 10,8% до 102 705 единици, като общият им пазарен дял се понижава до 12,1% от 13,5% предишната година. Въпреки ръста в Белгия (+44,2%), Нидерландия (+8,9%) и Франция (+1%), спадът в Германия (-36,8%) не може да бъде компенсиран. От януари до юли са регистрирани 815 399 нови автомобила с акумулаторни батерии, което представлява 12,5% от пазара.

Регистрациите на Plug-in хибридни автомобили отбелязаха спад (-14,1%) през миналия месец, въпреки увеличението от 3,2% в Германия. През юли Plug-in хибридите съставляват 6,8% от общия пазар на автомобили, което е спад спрямо 7,9% през миналата година, с 57 679 продадени единици.

Хибридно-електрическите превозни средства отбелязаха ръст през юли, като регистрациите на автомобили се увеличиха с 25,7% до 273 003 единици. И четирите най-големи пазара за този сегмент отбелязаха двуцифрен ръст: Франция (+47,4%), Испания (+31,5%), Германия (+22,4%) и Италия (+17,4%). Този ръст доведе до увеличаване на пазарния дял на хибридно-електрическите автомобили от 25,5% през юли 2023 г. на 32%.

Бензинови и дизелови автомобили

През юли 2024 г. продажбите на бензинови автомобили намаляват със 7%. Скромният ръст на ключови пазари като Италия (+3,8%) и Германия (+0,1%) не можа да неутрализира спада във Франция (22,6%) и Испания (-12,5%). Автомобилите с бензинови двигатели вече представляват 33,4% от пазара, което е спад спрямо 35,9% през юли миналата година.

Пазарът на дизелови автомобили отбеляза спад от 10,1%, в резултат на което през юли миналата година делът им на пазара беше 12,6%. Докато в Германия се наблюдаваше умерен ръст от 1,4%, на други големи пазари като Италия (-24,6%), Франция (-23,9%) и Испания (-11,6%) се наблюдаваха значителни спадове. | БГНЕС

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


131
Още по темата: българияЕСколи
Още от ЕС
Искали да убият хиляди на концертите на Тейлър Суифт във Виена
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
48
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Икономиката в Германия изпада във все по-голяма криза. Очакванията за бизнеса са на дъното.
47
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
А представяте ли си какви коли щяхме да караме, ако правехме лютеница и компоти за зимата, ако използвахме стари вестници за тоалетна хартия вместо да даваме пари за такава в магазина, ако НЕ купувахме банани и ако НЕ ходехме в чужбина на почивка? Всичко от горе изброеното е било абсолютно нормално за 99% от българите по времето на "великия" Комунизъм. Иначе според русофилите тогава сме били много добре хахаха Чудя се как те самите си вярват на небивалиците.
46
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Китай прави най-добрите автомобили, вече превъзхождат немските по всички показатели. Китай започна да прави коли едва от 20 години, преди 20 години в Китай всички караха колела и ходеха с еднакви сини дрехи. Германия прави автомобили повече от 100 години, над 100 години опит и know-how в автомобилостроенето.
45
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Как беше ? Свинско със зеле . Ама за едни зелето , за другите свинското.
44
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Щом най-големите гиганти в ЕС -МЕРЦЕДЕС И БМВ си биха камшика от ЕС и заминаха в Китай и Индия , смятайте колко безработни се очертават !
43
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Копейките почти успяха да ме убедят, че ЕС фалира, а аз едва свързвам двата края. Хайде, другари! Можете повече, раздайте се! За майка Расия!
42
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Освен че забогатяваме, вече и поумняваме. Все повече хора предпочитат нова и по скъпа кола, пред некой 15 годишен дръгел който да ремонтират през 6 месеца.
41
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Първи сме и по младежи , които нито УЧАТ , нито РАБОТЯТ !
40
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Германия е на ръба на фалита, след това - навсякъде другаде.
39
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Не се изненадвам. Нали скоро разкриха видния автопарк на един кредитополучател на 150 милиона.
38
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Филиал на Фауве съкращава една трета от всички работни места. Поради значителен спад в продажбите, IAV обяви, че планира да съкрати 2000 работни места в близко бъдеще. Това означава, че всеки трети служител ще загуби работата си. Доставчикът на автомобили е дъщерно дружество на Volkswagen Group. В цяла Германия почти всеки ден се съобщава за масови съкращения.
37
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Корумпирана държава!
36
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Аз съм на икюи 500 4MATIC за 180 хилки.
35
8
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Българите трябва да си набият в дебелите русофилски глави, че докато в България има хора които гледат към Москва и не започнат да мразат руснаците както в Румъния визите никога няма да паднат.
34
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Това показва само едно - колко зле е Европата.
33
0
 
1
 
! Отговори
Хаха преди 2 седмици
Франция има 10 пъти повече население от Бг и за 2023 има 1 774 729 нови автомобила.
32
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
През последните 70-80 години, че и повече, българинът никога не е бил толкова богат, колкото сега. Всички данни сочат точно това. Колкото и да отричат русофилите, ние дори като най-бедната държава в ЕС имаме по-добър стандарт на живот, отколкото сме имали като дясната ръка на СССР, а следващите години се очаква да се приближим още повече до средното ниво на стандарт на живот в ЕС, което означава, че хората ще забогатеят още. Хайде сега злобните русофилчета да слагат минусчета, че друго не могат.
31
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Фалшива новина, всеки знае че българина умира от глад.
30
0
 
4
 
! Отговори
до 13 преди 2 седмици
За съжаление, "българите" е общо понятие, което включва и такива като тебе. Което пък обяснява факта, защо не се е случило споменатото от тебе. За разлика от румънците, където няма такива.
29
0
 
2
 
! Отговори
Сулю Кръпков преди 2 седмици
За какво да си пазя парите трийсе години спастряме ? Куча у на село не можем купи че струва като замък . Ако още се мотам и тротинетка няма да видим. Поне нещо да ни радва с малкия и жената . Утре може и войната да почне да има с какво да бегаме . Бехем ти бетона у керемидите и коминя чак . Най харно нов жип евтин ко ще дъстър.