Дали Волфсбург ще стане "европейският Детройт"?

72 000 души в града с население от 125 000 работят за Volkswagen
Обновена: 27 сеп 2015 14:44 | 27 сеп 2015 10:48, Десислава Попова
104
Дали Волфсбург ще стане "европейският Детройт"?
Снимка: архив, Reuters

Няма друго място по света, където разрастващата се криза във Volkswagen AG (VW) да се чувства по-остро от германския град Волфсбург, където се намира централата на концерна, пише Bloomberg.

Тук, на около 160 км на запад от Берлин, VW финансира местния университет, управлява най-големия музей и притежава местния футболен клуб, който играе срещу някои от най-големите отбори в Шампионската лига.

„Ако трябва да се визуализира трафикът, който влиза и излиза от града, той би изглеждал като неговия пулс, а сърцето му е заводът на VW“, коментира таксиметровият шофьор Карстен Раабе. “Без VW този град и целият регион ще умрат. Ще станем Детройт на Европа“, коментира той. (Детройт обяви най-големия общински фалит в САЩ през 2013 г.)

Още по темата

Повече от седем десетилетия, след като нацистите издигнаха Волфсбург от нищото, за да произвеждат оригиналната „народна кола“, днес за VW работят около 72 хил. души в град с население от 125 хил. Годишните продажби на компанията са нараснали четирикратно през последните две десетилетия до 202 млрд. евро. Бумът помогна да се намали безработицата до 4,9%, доста под средното равнище в национален мащаб.

Дори основната туристическа атракция в града е заслуга на VW: тематичният парк Autostadt с площ 28 хектара беше завършен през 2000 г. и е на стойност около 400 млн. евро. Да не забравяме и брандираните наденички с марката VW – 7,8 млн. от тях се произвеждат годишно във Волфсбург и се продават в страната.

Във вторник в дървена таверна в близост до централната гара шестима мъже разгорещено обсъждат признанието на VW, че е измамила за вредните емисии от автомобилите си на тестовете в САЩ, предизвиквайки разследване, което изтри около 25 млрд. евро от пазарната капитализация на компанията.

„Черен понеделник за VW“ гласи челната страница на местния вестник пред тях. Мъжете обсъждат в детайли колко големи ще бъдат глобите, колко работни места могат да бъдат съкратени и каква е ролята на главния изпълнителен директор Мартин Винтеркорн.

„Развитието на Volkswagen влияе на нашия град по много специален начин“, казва кметът Клаус Мор, чийто офис се намира на улица „Фердинанд Порше“. „В интерес на града се надявам нещата са оправят бързо и изцяло.”

Натискът върху автомобилния производител се засилва. Разследването в САЩ се разшири, а VW отдели 6,5 млрд. евро за покриване на евентуални щети. Правителството на Германия планира да изпрати специален екип, който да разследва случая във Волфсбург. Регулатори от Франция, Южна Корея и Италия също изразиха намерения да разследват случая.

Дори и на футболния терен VW губи. Футболният клуб на компанията VfL Wolfsburg загуби с 5-1 от Байерн Мюнхен във вторник.

Хората по улиците изглеждат притеснени и се надяват кризата да отмине. Трима мъже и две жени, запитани за скандала в различни райони на града, отказват учтиво да коментират с усмивка: “Работя за VW.”

Икономически новини четете в Investor.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


104
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
32
8
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Защо жалите Германия тя е екологичен терорист.. Не забравяйте кой ни набута с вятърната енергия и фотоволтаициите. . Германия бе най-големия производител на фотоволтаици , но докато влезне в сила в ЕС имаше 5 годишен период.. през това време Китайците изпревариха Германия във фотоволтаициите ..
31
8
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До Анонимен 68Това не е прецедент. И в Гългария преди 89-та обикновен съд не можеше да съди определени организации, като БКП, и това бе уредено в закона.
30
8
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Ще им се скапе местния футболен отбор.
29
9
 
38
 
! Отговори
до 68 преди 9 години
НЕ виждам разлика между САЩ и ЕС. И двете се управляват от корпорации. Едните съдят американските (Google, Microsoft и т.н.) другите европейските.
28
10
 
52
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Когато жалите Германците - Нека да знаете 2006година - Във Варна се произвеждаха двигатели .. Завода беше затворен защото двигателите не отговаряли на екологичните норми.. Завода оцеля 16 години преход , и имаше пазари да продължи.. Но бе затворен от ЕС.
27
10
 
41
 
! Отговори
ОБЕКТИВНО ПОГЛЕДНАТО преди 9 години
БЕЖАНСКАТА ВЪЛНА БЕШЕ НАСОЧЕНА КЪМ ГЕРМАНИЯ СЪС СЪДЕЙСТВИЕТО НА МЕРКЕЛ ? СЕГА НА РЕД СА НЕМСКИТЕ КОМПАНИИ ?? САМО ДА ПОСОЧА ,ЧЕ АВТОМОБИЛОСТРОЕНИЕТО Е ОСНОВНИЯ ОТРАСЪЛ НА ГЕРМАНСКАТА ИКОНОМИКА . ИЗГЛЕЖДА НАИСТИНА ИМА ЗАГОВОР СРЕЩУ ЕВРОПА И ГЕРМАНИЯ ,КАТО ДВИГАТЕЛ НА ЕВРОПА .
26
13
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Германците фалираха всички производители в Италия , Швеция , други изкупиха .. Именно защото наложиха недостижими екологични норми в ЕС.. Но всички разбраха че това е измама.. Не само САЩ но и Русия и Китай трябва да глобят Германските производители
25
12
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Да умират тези проклети германци , предатели на САЩ
24
10
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Срещу Европа се води тиха война с цел отслабване и съсипване Те и мигрантите затова ги изпращат! Време е да се проумее!
23
9
 
34
 
! Отговори
Han Krum преди 9 години
Koi oste se vrazva na yankite??? Kakyv dizel, kakvi 5 leva??? A koi kara koli s po 8 litrovi dvigateli, trovi zemiata, vodite i vazduha s shistov gaz i petrol, i trovi horata s GMO??? Az zakrih USA! Smart na Soros, smart za America!
22
11
 
36
 
! Отговори
Наблюдател преди 9 години
При тия със страшна сила се оказа вярна поговорката "Каквото сам си направиш, никой неможе да ти го направи!"
21
10
 
38
 
! Отговори
проф.шофьор преди 9 години
От вчера вече знаем да си НЕМЕЦ значи да си Мошеник ето го доказателството:Германската компания Бош" още през 2007 година е предупредила автомобилния концерн Фолксваген" за това, че програмното обезпечаване, което занижава показателите на вредните емисии, не трябва да се инсталира в колите за масово производство. Това пише в неделния си брой германския вестник Билд"
20
13
 
51
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Фолкцваген няма да загуби позиции. Просто колите са добри и ще се купуват. А това си е чисто икономически удар под пояса в добре преценено време за оказване на политически натиск. Меркел е станала неотстъпчива по въпроси, жизненоважни да янките и това е отговора им. Наистина ли мислите, че на някого му пука за "екологията" и здравето ви? Че тогава ГМО трябва на мига да изчезне, заедно с аспартана, подсладители, овкусители, консерванти... Я не ме разсмивайте!
19
9
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Аре карайте моргите и си хвалете всеки кой каквото кара! То с българи е изключено да се проведе обективен разговор! Толкова са комплексирани, че и аки да ядадът, ще ти обяснят че това е най-доброто, а ти си ***, че не ги ядеш и ти....
18
8
 
34
 
! Отговори
ao преди 9 години
Де такава криза като в Детройт да сполети и София
17
8
 
34
 
! Отговори
Dido преди 9 години
Стига с тези насаждания на кризи и видетели и в Германия умират от глад.От както не гледам новини и чета такива прокламаторски сайтове живея много по-добре.И кажете на оня дето ви плаща да стресирата народа да си ...............
16
9
 
37
 
! Отговори
смотаняци са преди 9 години
Бях готов да извадя 1600лв за нов фап филтър. Какво щеше да направи Държавата за мен ако ги дам? НИЩО. Данъка ми е по скъп 2.6 пъти защото колата ми била под 5 години. Имал съм повече пари щом карам прилично нова кола и ще си плащам, нищо че тези от преди 25 години дори и бензинови замърсяват в повече. Улиците ни са като след бомбадинровки. По шасито съм дал 23пъти повече пари от колкото за каквата и да е друга част. Как като я карах в Германия ядна година нямах 1 проблем по шасито?
15
8
 
40
 
! Отговори
Zarq преди 9 години
PERNIK VECHE E STOLICATA NA VW!!!!
14
9
 
36
 
! Отговори
! преди 9 години
хайде не говорете глупости, може да си намалят печелбата временно но това е много доходоносен бизнес. Както видяхте когато банките фалираха по цял свят държавите си пазиха автомобилния бизнес, защото и той ако спре ще има война! ПРи обеденението на източна и западна Гермяния, Берлин отдели за период от няколко (под 5) години над 20 милиарда марки за да се изравни начина на живот в самия град. Няма проблем Германия да ги подпомогне с толкова ако се нуждаят. Решението е филтрите да са консуматив
13
10
 
42
 
! Отговори
до 8 преди 9 години
Второ не си ли чувал за видовете СО2?-Няма различни видове въглероден двуокис. Има само един единствен вид и това е молекула, която се състои от един атом въглерод и 2 атома кислород. Учи се още в гимназията.