CAA вдигна мерника на Wizz Air след голям брой оплаквания от пътници

От компанията обещаха съдействие
27 юли 2023 21:21, Красимир Ангелов
16
CAA вдигна мерника на Wizz Air след голям брой оплаквания от пътници
Снимка: БГНЕС

Нискотарифният авиопревозвач Wizz Air е изправен пред принудителни действия от страна на Органа за гражданска авиация (CAA) на Обединеното кралство в условията на лавина от жалби на клиенти. Тъй като много пътници не получават помощта, която им се полага, CAA се ангажира да гарантира, че дължимите суми ще бъдат изплатени, съобщи сайтът Simpleflying.

Според изявление, публикувано тази сутрин от CAA, проблемите, с които се сблъскват Wizz Air и нейните пътници, продължават от известно време. Британският регулаторен орган отбелязва, че "поддържа контакт с Wizz Air от няколко месеца" по повод оплаквания на клиенти относно нарушаване на правата им при закъснения или отмяна на полети.

Пол Смит, съвместен временен изпълнителен директор на CAA, заяви:

"Авиокомпаниите трябва да изпълняват задълженията си към пътниците, когато отменят или забавят полет. Ние няма да се поколебаем да се намесим, ако смятаме, че авиокомпаниите постоянно не изпълняват това."

Пътниците се оплакват по-специално от липсата на съдействие при осигуряването на алтернативни полети в случай на отмяна на полети. Това представлява неизпълнение от страна на Wizz Air на задълженията, свързани с правата на пътниците, и следователно попада в обсега на CAA като главен авиационен регулатор на Обединеното кралство. Той се надява, че с предприетите от него действия по прилагане на закона ще се постигне положителна промяна в политиката на Wizz Air.

След съобщението на CAA, Wizz Air се ангажира да предприеме действия в отговор на мерките на CAA, като подписа договор с регулатора за поемане на ангажимент. По този начин превозвачът ще работи по ангажиментите си за намаляване на броя на отменените полети, както и за подобряване на начина, по който обработва исковете за обезщетение. Директорът на Wizz Air UK Марион Жофроа заяви:

"Миналото лято, подобно на всички авиокомпании в Европа, Wizz Air се сблъска с безпрецедентни оперативни предизвикателства, породени най-вече от външната среда, включително смущения в РВД, ограничения на летищата и недостиг на персонал по цялата верига на доставки. Полетите твърде често закъсняваха или се отменяха, управлението на смущенията претоварваше нашите вътрешни и външни ресурси, а обработката и изплащането на исковете отнемаше твърде много време."

След като се поучи от предизвикателствата на миналото лято, Wizz Air инвестира над 90 милиона паунда (117 милиона долара), за да подобри дейността си, така че да бъде в по-добра позиция, ако тази година възникнат подобни смущения. От оперативна гледна точка, компанията е увеличила капацитета на самолетите и е работила върху това да направи разписанията и списъците си по-устойчиви, като същевременно е въвела подобрения в обслужването на клиентите, като например автоматични възстановявания на суми.

CAA ще продължи да следи Wizz Air.

Преразгледаните политики на Wizz Air след действията на CAA включват кратки срокове за възстановяване на суми в рамките на седем дни при плащане в брой или един ден, когато пътниците изберат кредит за бъдещо пътуване. През следващите месеци CAA ще следи Wizz, за да гарантира, че тези промени имат желаното въздействие.

Регулаторният орган ще работи с Wizz Air и за да гарантира, че неизплатените искове за обезщетение, при които заявленията на закъснелите пътници са били неправилно отхвърлени, са изплатени. Това се отнася за полети, които заминават или пристигат в Обединеното кралство на или след 18 март 2022 г. Въпреки това, пътниците, които не са получили компенсация и са били обезпокоени преди тази дата, също имат възможност да възобновят случаите, които CAA също ще наблюдава, съобщава БГНЕС.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


16
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Здравейте,аз като цяло съм доволна от Wizz Air,нормално е да има закъснение или да пристига по рано!Единствено немога да разбера,защо има дискриминация спрямо децата,че като започнат ваканциите цената на билета от 69 ЕВРО става 310 евро.Ние пътуваме до Варна от Германия и вместо да пътуваме по често (всяка ваканция)и да си изкарват ваканциите при баба и дядо за съжаление трябва да стоят тук.Много жалко ....за тези които могат да пътуват по всяко време и работят може билет за 29 или 69 евро .
16
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
а може би контролнuя орган цели с финансите от глобата - да подпомогне не толкова печелившите авиопревозвачи, живи и здрави
15
0
 
2
 
! Отговори
Бай Дрън преди 9 месеца
Значи...аз карам Форд и сам ходя до фирмения сервиз. Ако карах Бентли, щяха да идват от дома да ми вземат колата в сервиза и да ми я връщат. Това е. Хванал си се на хорото с евтина авиокомпания, искаш опциите на скъпи авиокомпании. А относно тоя орган, де иска да забранява нискотаригни компании, от ясно по-ясно е, че работи за големите акули в бизнеса. Така или иначе крайният резултат ще е-мрънкахте на евтиното, а сега мрънкайте на скъпото.
14
0
 
2
 
! Отговори
Батман преди 9 месеца
И easyjet също са на това ниво.. аз съм доволен от rayner,, пътувах един два пъти с wizer нямах проблем,, но все пак когато е за безопасност ако трябва ще чакам и 1 ден на летището..
13
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
До 6 Нямам други директни полети. Недопостимо е.
12
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
От Луфта на Фондерлайн ... Луфтханза ... Ми се обадиха да ме питат, дали искам да съдя Уйзеър за милиони и щели да ми помогнат.
11
1
 
1
 
! Отговори
321 преди 9 месеца
До АнонименОбъркал си се, няма по дол.на компания от Хаир България. По отношение на цени, комфорт, изплащане на компенсации или закъснения на полети-с мноо гърди напред са
10
2
 
2
 
! Отговори
Христо Христов преди 9 месеца
Предполагам, защото не са британска компания... В ЕС има много други компании, които канселират напълно полетите си и не търсят алтернативи, а само връщат парите, но никой не ги закача.
9
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Това че си нискотарифен не трябва да означава лоша услуга за клиента. Цената я определяш ти, ако не ти е изгодна я вдигаш, но не се правиш на тарикат с клиентите да не изплащаш обезщетения когато ти си виновен.
8
5
 
10
 
! Отговори
Алекс преди 9 месеца
В UK не знам как е,но от София WIZZ предлага добра услуга.Самолетите са нови и това за раздрънканите двигатели звучи нелепо.В един турбовентилаторен двигател няма какво да дрънка.Това не е двигател от Москвич.
7
3
 
1
 
! Отговори
Скръндза преди 9 месеца
Какво искате за тази цена? И второ: например знаете за ел.продукт, който дава на късо и прави пожари. Но вие си го купувате заради ниската цена, той гърми, прави пожар. Кой ви е виновен?
6
3
 
1
 
! Отговори
до номер 5 преди 9 месеца
Нямате алтернатива? Може би като цена. Инка звучи несериозно.
5
1
 
10
 
! Отговори
Ник преди 9 месеца
Летя често с тях понеже няма алтернатива .. и да много са зле и съм им сърбал попарата доста често и въпреки това утре пак ще летя с тях :))Ама това с двигателите е пълна глупост AIRBUS 320 с Rolls-Royce двигател няма шум
4
0
 
7
 
! Отговори
bl преди 9 месеца
Нискотарифните компании са като евтиното сирене. Плащаш малко пари и получаваш много лош продукт.Нямам нищо против тяхното съществуване успоредно с нормални авиокомпании - така за всеки влак ще си има пътници.НО, защо, да го вземат мътните, има популярни и печеливши маршрути, които се обслужват само от нискотарифни компании!?
3
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Йес бейби!
2
9
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Wizz air винаги са били най-долнопробната авиокомпания на планетата.По принцип казват че Easy jet и S7 са по гадни обаче според мен е невъзможно да се стигне по-долно дъно от wizz.Който има впечатления да сподели.Освен това винаги самолетите им са с винаги с най-раздрънканите двигатели.Човек винаги може да определи по шумът когато някоя от *** тоалеtни излита или каца.Живея близо до летището и имам лични впечатления.
1
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Тези като дойде датата на полета и са продали билетите евтино с малка печалба, отменят полета в последния момент и оставят измамените камилчета на летището. Дават им обратно 20-30 евро за билета, но не веднага, а след месец. Пък измамените да се оправят я с автобус, я с колело да бият 1000-2000 км