Грешните тренировки, които съсипват тялото ви след 50

Избягвайте тези клопки, ако искате да извлечете максимума за здравето си
20 ное 2023 17:45, Теодора Драгоева
12
Грешните тренировки, които съсипват тялото ви след 50
Снимка: iStock

Всички знаем, че практикуването на редовен спорт е важно за поддържането на тялото, особено с напредването на възрастта. Не всички упражнения обаче са еднакво полезни и ефикасни. Важно е да наблегнете на определени видове упражнения и да избягвате други, ако целта ви е да запазите своя тонус и да увеличите продължителността на своята гъвкавост - две неща, които реално ще ви направят по-дълголетни и независими, дори в по-късните ви години. В тази статия ще обсъдим 5-те най-лоши навици по време на тренировка, които не само няма да съхранят тялото ви, но и могат да му навредят, особено след като навлезете в 50-те.

Разбира се, най-важното е да останете активни възможно най-дълго през целия си живот и никога да не спирате да тренирате под една или друга форма. А ето и кои грешки все пак е добре да избягвате докато спортувате, за да се възползватве максимално от ползите на движението като цяло:

1.  Избягвате упражненията с тежести

Ако сте изпитвали страх или ненавист към залата с тежести във фитнеса в миналото, то време е да започнете да влизате по-често в нея, а не да стоите само в кардио зоната. Вдигането на тежести е много важна част от всяка фитнес програма, предназначена да забави или обърне процеса на стареене.

Трябва да вдигате тежести, които са предизвикателство за малък брой повторения. Трябва да ги чувствате тежки спрямо текущата ви сила. Препоръчваме на всички хора над 50-те да изпълняват серии от шест до 12 повторения, като използват тежест, която наистина леко ги затруднва. Хубаво е да правят по няколко серии.

Цялата статия можете да прочетете в Тialoto.bg

Източник: Tialoto.bg
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


12
Още по темата: упражненията с тежести
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
0
 
2
 
! Отговори
Перниканец преди 3 месеца
Как още некой не се е намерил да каже как дедо му е пушил по 2 кутии на ден и е пил по половинка ракия и е доживял до 98 г. и как няма смисъл от спорта...
9
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Това с тежестите е да пълним гушите на разни там фитнес инструктори, които те зобят и те карат да вдигаш тежести за да има някакъв по-бърз ефект и да продължаваш да се бъхташ и да му даваш пари. Само дето имам познати и то млади хора с травми на гърба и коленете от точно такива тренировки с инструктори и други, които като спряха станаха 100кг за отрицателно време. И с по-нормални упражнения може да се постигне хубаво тяло и то без да се контузиш и изнемогваш.
8
6
 
4
 
! Отговори
БайСтанчо преди 3 месеца
Доктор Радева ми препоръча друг тип тренировки. Да вдигам краката само на млади моми, а дедо ми едно време казваше, че колко по-дълъг прът имаш, толкова повече сливи ще обрулиш. Прав се оказа продължавам да бруля 20-30 годишни сливки само
7
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Няма случай ако някой е станал с наднормено тегло на 30г с голямо шкембе и виснала гуша да доживее до 100 години както се опитава да лъже някакъв по-долу. Общо взето статията е правилна, но са пропуснали кардио-тренировките или тичането на дълги разстояния. Колкото по-дълго време сте активни, толкова повече ще доживеете.
6
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
тази на снимката е на 95
5
2
 
10
 
! Отговори
РЕАЛИСТ преди 3 месеца
ПЪРВОТО И НАЙВАЖНОТО: ТРЯБВА ДА ДОЖИВЕЕТЕ ДО НАД 50, ЩОТО В БЪЛГАРИЯ ОЦЕЛЯВАНЕТО Е ПРОБЛЕМНО .
4
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Свети ярко, а половината оставя на въображението. Нещо е замислила!
3
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Тая на снимката е +60
2
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Баща ми е на 87 години, ама е здрав като бик. Никога не е тренирал. Просто това неговото си е ген. Прадядо доживя до 96, а пък неговия баща 102 години. Жените в нашия род живеят по-малко, ама мъжете скали.
1
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Ако имате чиста рогозка на пода. Ако вечер сте съсипани от работа и усещате краката подути, кръста и раменете болезнени, направете усилието да направите упражнения, които ви харесват. По-лесно е сутринта, независимо дали е студено, вали, или е горещо.