Българският участък на тунела по Коридор №8 ще бъде завършен до 2030 г.

Проектът ще е готов до края на 2024 г.
20 окт 2024 17:10, Красимир Ангелов
20

До 2030 година най-късно ще бъде напълно завършен тунелът от българска страна по Коридор №8, заяви транспортният министър Красимира Стоянова в предаването "Брюксел 1".

Пред Милена Милотинова тя подчерта, че това е казвано многократно на властите в Скопие, включително и на срещата на 16 октомври в Брюксел, на която присъстваха експерти на ЕК и представители на София и Скопие на зам.-министерско ниво, както и на финансовите институции ЕИБ и ЕВБР. На тази среща България и Република Северна Македония препотвърдиха ангажимента си към строителството на Коридор №8, съобщи ЕК, изразявайки задоволството си.

По-малко от ден след това вицепремиерът и транспортен министър в Скопие Александър Николоски заяви, че проектът за Коридор №8 ще трябва да бъде променен, тъй като няма съгласие от македонска страна за съществуващите проект и цена. Премиерът Християн Мицкоски добави, че Скопие няма да строи третия участък на жп линията от Коридор №8, докато София не завърши своята половина от тунела.  

"По отношение на свързването на двете граници България към момента е изградила цялата жп инфраструктура, като остава неизграден един участък от около 2,5 км. За него страната ни има осигурено финансиране. До края на 2024 г. ще бъде готов техническият проект, като страната ни ще има готовност да изгради отсечката от Гюешево до границата с РСМ най-късно до 2030 година. За съжаление, ние не виждаме уверения и ясни срокове кога колегите от страна на РСМ ще изградят своята част в участъка от Крива Паланка до границата с България", каза още министър Стоянова пред Bulgaria ON AIR.

Българската страна е изградила част от трансграничния тунел "Деве баир" в далечната 1948 година, припомни министърът и допълни: "Така че техните упреци, че България не е изградила нищо, че България няма готовност и затова те няма да дават парите на данъкоплатците, които да отиват нахалост, категорично не отговарят на истината."

Тя сподели, че е изненадана защо в РСМ се говори за корупционни проекти. "Някой смята ли, че финансови институции с такъв авторитет (ЕИБ и ЕВБР) биха инвестирали корупционни проекти?", посочи гостът и добави, че няма обяснение на това.

"Това, което аз не разбирам, е защо колегите от РСМ лишават бизнеса си, своите съграждани от това да имат достъп до повече пазари, до повече конкуренция, до по-бързо придвижване", каза Красимира Стоянова.

На финала тя потвърди, че Коридор №8 е приоритет за България, за ЕК, за НАТО и изрази надежда проектът да бъде приоритет и за Северна Македония.

Целия разговор гледайте във видеото

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


20
Още от Общество
Любомир Дацов: Спекулира се със страховете ни, за да се правят по-големи разходи
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
1
 
3
 
! Отговори
Лъжат ни преди 4 часа
Тикви,калинки и копейки....знаят само да крадат....или както ги нарече неособено умния македонски министър. мизерници....
18
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 часа
кви 6 години за един тунел? до ядрото на земята ли ще води тоя тунел?
17
3
 
2
 
! Отговори
Алцек и Котраг преди 4 часа
Оставете ги тези ,да се правят на хунзи пакистанци и изкопайте ров дълбок на границата,не ни трябват отпадъци на Балканите.
16
0
 
1
 
! Отговори
Антрополог преди 4 часа
Предлагам някой преди да вземе власстта да му се прави ДНК тест дали не е извънбрачно дете на бай Тошко, бай Амет или бай Иван ...
15
0
 
7
 
! Отговори
Кражба до последно преди 4 часа
Всички проекти в Бг. докато ги завършват и те почват да се рушат от другия край. Магистралата докато я завършат , завършените по-рано участаци са за тотален ремонт вече . Един път неможе да направим в 21 век! Само крадливи деца плод на трудови злуполуки на труженички на древната професия са инсталирани на власт от КГБ и новите братя...
14
1
 
7
 
! Отговори
Ненационалист преди 4 часа
Явно и българските власти не бързат много с коридорите... За тях е важно да има бариери и КППТ-та, за да инсталират там Таки и аверите му! Нали Главчев, Пеевски и Борисов?!
13
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 часа
Красимира Стоянова едно дело не е спечелила, но е назначена за далаверите на Домуса. Вече изпълни доста, но бърза ли, бърза да си заработи парите.
12
0
 
6
 
! Отговори
Геле от Кюстендил преди 5 часа
Продължение: ЖП линията се използваше за превоз с вагони на суровина от обогатителната фабрика Гюешево /оловно цинкова руда/ предназначена за комбинатите в Пловдив и Кърджали. И линията издържаше тази тежест!! А ТУНЕЛА е прокопан до границата с Бивша Югославия!!! И години наред се ползваше за склад за зреене на сирене и кашкавал!!!! А, сега искаме нов проект??? За трасе ли??? ЗА ТУНЕЛ ЛИ??? СТИГА ИЗМАМИ!!!! СТИГА КРАЖБИ!!!!
11
2
 
2
 
! Отговори
Да преди 5 часа
2 Наистина но тоя сега като я гледам става за е бане за разлика от другата скумрия
10
1
 
14
 
! Отговори
Браво преди 5 часа
Краси, така ли разпореди Домусчиев? Той те слиожи, той командва за трасето на амфетките на запад.
9
1
 
2
 
! Отговори
Геле от Кюстендил преди 5 часа
Продължавам!! ЖП линията е проектирана от германци и изпълнена от италиянци!! Тази ЖП линия е предназначена за превоз на товари!!! От Изтока към Запада и обратно!!! Др. Тодор Живков споменаваше за ферибота Иличовск - Варна!! Товарите /почти цяла влакова композиция/ пътува месец по-бързо отколкото превоза по вода!!! И товарите не минават през Босфора и Дарданелите, наблюдавани от англичани и американци с ренгенови устройства!! А товарите са предназначени за Италия, Франция, Испания т.е. Европа
8
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 часа
До 2030 година ще бъде изгрдена втрора транссибирска магистрала, втори железопътен път през Сибир чак до Владивосток.
7
1
 
2
 
! Отговори
Геле от Кюстендил преди 5 часа
до Тапира!!!Тапире Тапунгерски, кога за последно си пътувал по ЖП линията Кюстендил-Гюешево?? Ходил ли си въобще в село Гюешево??? Спомнаш ли си, че Президента на Р. България - Георги Първанов посрещна президента на Република Македония именно в с. Гюешево??? И то в залата на ЖП гарата на с. Гюешево!!!! ЖП гара построена след първата световна война!! ЖП гара, която и в момента е много по-голяма и функционална отколкото много ЖП гари в РБ!!
6
1
 
2
 
! Отговори
спиций преди 5 часа
кой и по коя поръчка на трета държава България вече и 50 ,100 години не може да завърши нито една влаково трасе . нито една цяла автомагистрала от Турция горе до Сърбия? защо нашите чиновници срещу дребни рушвети ги оставяме да спрат тази важна връзка която ще даде много хляб на българските граждани
5
1
 
7
 
! Отговори
До 3-ти преди 6 часа
Пич, "макетата" са силно зависими от сърбите, който на свой ред обслужват интересите на Москва. Коридор номер 8 преди всичко стратегическа артерия на НАТО за бързо прехвърляне на войски и техника от Бари, Италия до Черно море. Именно Черно море е руската болка. Една упадаща нация с нереалистични имперски амбиции смята, че Черно море им е собственост. За това "макетата" ще съботират до последно този коридор, но няма да им мине номера. просто САЩ ще им скръцнат със зъби и албанците ще ги натиснат.
4
0
 
3
 
! Отговори
О-хооооо… преди 6 часа
Нероден Петко
3
6
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 часа
От наша страна всичко си е наред. Но въпросът е защо ни е глуха ЖП линия до глупавата им граница на тия щом още откриват топлата вода. И не им ли хрумва, че тоя скапан коридор е изгоден за тях. А нашите тирове, влакове и автомобили си минават през Сърбия. Или през Румъния. И понеже макетата ни сравняват с фашагите - оня с мустачките преди да прави каквото и да е, инвестира в аутобани, които и до днес се ползват в Германия. А Коридор 8 има смисъл само за трафик на дрога от Турция до Италия..
2
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 часа
До По добре Ти я бъркаш с Екатерина Захариева ли? Те двете малко си приличат.
1
3
 
5
 
! Отговори
По добре преди 7 часа
Не казвайте на никой че тая ще представлява България в ЕС