28% от републиканските пътища са за основен ремонт

За тези 5500 километра са нужни 10-15 млрд. лева
24 окт 2023 10:28, Елка Василева
29
28% от републиканските пътища са за основен ремонт
Снимка: архив, БГНЕС

Близо 30% от републиканските пътища в България са за основен ремонт. Това каза пред БНТ Андрей Цеков, министър на регионалното развитие и благоустройството.

Още по темата
"28% от републиканските пътища в България са за основен ремонт, това означава около 5500 километра. Тези пътища са изграждани от 70-те години насам. Има пътни участъци, които не са основно ремонтирани от момента на изграждането им. Това е изключително сериозен проблем, тъй като, ако предположим, че трябва да извършим незабавно основни ремонти на тези 5500 км пътища, в следващата година трябва да похарчим около 10-15 млрд. лева. Очевидно това не е по силите на бюджета, тъй като нормалната сума, която се заделя от бюджета за пътна поддръжка, е от порядъка на 1 млрд. лева. плюс допълнителни 2 млрд. за основен ремонт и за основно строителство", каза Андрей Цеков.

"Изправени сме в обективна реалност. Българските пътища са строени в продължение на 50 години, през последния половин век - масово изграждане на пътната мрежа. През последните 30 години нивото на поддръжка и на възстановяване на експлоатационните качества на пътната мрежа е относително ниско. Вследствие на финансовите възможности на държавата", допълни министърът.

Министър Цеков обясни начина, по който се извършват проверките за качеството на строителството по пътищата и защо има отклонения при над 50% от проверените магистрали и скоростни пътища.

"Всички тестове, които направихме, са извършени от Института по пътища и мостове, който е структура в рамките на агенция "Пътна инфраструктура", специализирано и акредитирано звено да осъществява проверки за качеството на изпълнените строително-монтажни дейности по пътищата, както и за качеството на материалите. Проверките се извършват с два метода. Единият е свързан с измерване на надлъжна равност, тоест доколко пътното платно отговаря на изискванията за равност, има установени нормативи. И второ - дебелина на асфалтовите пластове. В единия случай изследванията се извършват с лазерен профилограф, който е машина, която измерва равността. Второто е чрез сондажни ядки, като методиката, по която се изпълняват те, е на всеки 2000 квадратни метра по една ядка", отбеляза Цеков.

Министърът съобщи, че водещият критерий за проверка на пътищата е бил кога изтичат гаранционните срокове.

"Гаранционните срокове за автомагистрали са 7 години, за първокласни и второкласни пътища - 5 години, за третокласни - 4 години. Имаше срокове, които изтичат през ноември. Поканихме в определени разумни срокове изпълнителите да отстранят дефектите", каза Цеков.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


29
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Статията е поръчков анти Борисов материал. Просто му е казано че ако неправи което кокрутите му нареждат че ще име втори и то значително по активен арест
27
0
 
1
 
! Отговори
Аноним преди 8 месеца
Защо не четете Шишков пак е излязъл преди изборите ядки да показва 3 год промените какво построиха саботажи ядки от незнам къде си 8 милиарда течове 3 год по 8 милиарда 24 къде са И дежурните негативи пак дават едни и същи пак слепи ли сте Кой строи сега никой какви ядки какви работи ама че измислици пред изборни Шишков
26
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Това го знаем и без да четем статии. И сега в Неделя пак ще гласуваме за крадците.
25
1
 
2
 
! Отговори
Радослав преди 8 месеца
Бойка калдаръм кадъна нали реве и вие като псе, че последните 3 години нищо не се прави, а сега излиза, че последните 50 години от които 12 под неговото проклето управление нищо не се прави. Че неговите пътища са като на любовника му заводите за цели проводници! Скоро Сомалия и ивицата Газа ще са ни еталон за недостижими стандарти в инфраструктурата!
24
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Сега доказуемо може доста хора да отидат в затвора за кражба и измама, но НЕ. Не само, че няма да идат, а народа пак ще си избира ГЕРБ да ги управлява.
23
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Този път 4 пъти пътувах по Тракия. Потресаващо е положението. Не само е за ремонт, а е и за разширяване. Най-доброто, което може да се направи, е да се разкарат тировете в отделни платна без опция да навлизат в платната за автомобили. Ужасяващи маневри правят и не е случайно, че избиха толкова много хора точно на тази магистрала.
22
1
 
2
 
! Отговори
Кире преди 8 месеца
Първо поискайте от строителите да ремонтират за собствена сметка тези, които не отговарят на заданието. След това е важно да се види тези милиарди по цени в германия ли са изчислени или в БГ. Както добре знаем нашите пътища струват двойно на тези в Германия:)
21
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
14 милярда и половина в джопчето на депутатите, останалите за станьол - тънка настилка....
20
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
До Киро Ядката 20 Отвори Ютуб има канали в които хората снимат и показват какво се строи. Не е нужно да си съчиняваш лъжи.
19
4
 
5
 
! Отговори
Киро Ядката преди 8 месеца
Пак ли ще вземате ядки от асфалта, за да прикриете факта, че нито един метър нов път не е построен при правителството на Кирил Петков?
18
0
 
2
 
! Отговори
боеко преди 8 месеца
Ех Елче, не ги разбираш тия работи
17
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
А през двата мандата на ПП и ДБ до момента колко пари бяха платени от ЕС?
16
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Какво построиха променкаджиите до момента?Нищо, нали?
15
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
До Христо Христов 10 - Доста се надценяваш ...
14
0
 
2
 
! Отговори
До Ристю преди 8 месеца
Професоре, в големите населени места за мааайка ти ли гласуват?
13
0
 
0
 
! Отговори
Дада преди 8 месеца
Андрейчо докато е на власт може 8 % само да каже. После ще са 88
12
6
 
7
 
! Отговори
Public enemies преди 8 месеца
Нема го Боко на власт и пътищата се скапаха !
11
2
 
6
 
! Отговори
Иван преди 8 месеца
Нали сега не се краде, що не правят пътища ПП.
10
1
 
5
 
! Отговори
Христо Христов преди 8 месеца
До 4 "ОСНОВНО ПЛАЩА ЕС!" - про'с'так неграмотен, ЕС това съм И аз, И вноските на плащащите данъци българи. Но е нормално неграмотните и некадърни безработни и като теб да не го осъзнават. ПП. И си вземи хап'ч'етата за успокоение.
9
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Държава с намаляващо и застаряващо население и увеличаваща се инфраструктура! Сега ще сме на командно дишане към ЕС. Ама то не са само пътища. Има всякакви съоръжения които трябва да се поддържат.