Проектозакон предвижда: Близо 80% скок на данъците за стари автомобили

Най-голямо увеличение се предлага за най-старите дизелови коли
27 яну 2024 18:53, Анисия Иванова
319
Проектозакон предвижда: Близо 80% скок на данъците за стари автомобили
Снимка: БГНЕС

Повишаване на данъка за старите автомобили с до 78%. Това предвижда проект на нов Закон за насърчаване на електрическата мобилност, подготвен от Министерство на иновациите и растежа, съобщава БНТ. Най-голямо увеличение се предлага за най-старите дизелови автомобили. Целта е хората да се откажат да карат такива. Как приемат предложението в Югозападна България, където автокъщи има много, а населението е с най-ниската заплата в страната?

Дупница е градът с най-много автокъщи в Югозападна България. Многото продажби и големите печалби обаче са само спомен. Днес купувачите са малко. Светослав Николов, който е търговец на автомобили, разказва, че бизнесът не върви добре, а евентуално покачване на данъка за по-старите автомобили би довел до сериозен спад на продажбите.

"Ще прогони клиентите. Смятам, че не трябва да е така. Няма много интерес, не е като преди години както е било тук, в Дупница, по-слаб интерес е. Оня ден дойде един човек, каза, че е с ТЕЛК и гледа кубатура, гледа колко коня е колата и се интересува, за да знае. Той се притеснява, като няма пари, сигурно взима минимална пенсия и го е страх да купи по-нова кола", каза Светослав Соколов – търговец на употребявани автомобили.

И в Благоевград картината не е по-различна. Според Владимир Янчовски, който е собственик на автокъща, няма причина за повишаване на данъците за старите коли и не би стимулирало хората да започнат да си купуват електрически, по-нови или изобщо да се откажат да използват автомобил.

"Вдигането на данъци в една държава е признак на слабост и немощ да се справиш с политиките, които си запланувал. По принцип това ще бъде поредното събиране на пари, което ще потъне в бездънна каца. Хората в България нямат пари и затова карат по-стари автомобили. Всеки иска да кара по-нов автомобил, но просто се простираш спрямо чергата си. Покупателната способност на хората е много ниска и по тази причина новите автомобили са много малък дял от това, което се купува реално на пазара", коментира Владимир Янчовски – собственик на автокъща.

На това мнение са и много от жителите на Югозападна България, където заплатите са сред най-ниските в страната. Според много от тях данъкът трябва да се определя от състоянието на автомобила.

Среден клас, с възможно по-малък разход на гориво и сравнително добро състояние – това са най-търсените автомобили на пазара в момента.

"Специално за нашия град се търсят коли между 5000 и 10 000 лв. Това ще рече, че коли над 20 години, което хем е морално остаряла, хем не е сигурна на пътя, хем не може да ти върши работата, за която я взимаш тази кола. Но хората са притиснати по простата причина, че нямат средства. От 2-3 години ние сме се ориентирали предимно към гръцкия пазар, вкарваме коли, които се търсят в момента в Гърция, защото там сме много по-актуални, отколкото тук", каза Янчовски.

Коли от автокъщите в Дупница и Благоевград купуват и много македонци. За това от Кочани е дошъл и Горан Стоянови. Оттук той си тръгва с 13-годишен автомобил, за който е платил 3000 евро.

"Купиш си колата, регистрираш я и караш, няма данък като в България на края на годината", коментира той.

В случая обаче Горан планира да продаде колата, която е закупил току-що в родината си за около 5000 евро и да има малка печалба.

"Тук са без мито и аз си плащам мито на границата и е по-евтино".

След като стане ясно ще има ли увеличение на данъците за по-старите автомобили и с колко, търговците ще преценяват какви промоции биха направили, така че да не намалеят драстично продажбите. Няма да има обаче голям спад в цените, защото и в момента печалбата им е минимална. Определят автомобила като необходимост и затова са сигурни, че каквито и мерки да се приемат, хората няма да се откажат да купуват коли.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


319
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
178
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
До222 - Проблема е че държавата не може да осигури необходимото количество нови автомобили за подмяна на старите - Няма производство на коли в Българиа, а по шоурумовете на чуждестранните производители има по 1 брой от модел.Нали си представяте колко време ще се чака за нов автомобил, ако 1 милион притежатели на стари коли решат да ги подменят сега. За колко време мислят държавниците че могат да се справят с такава доставка .А санкции могат да се наложат едваслед като пазара бъде задоволен
177
3
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
сглобката да се разкарат. НЕ СМЕЙТЕ ДА ПИПАТЕ ДАНЪЦИТЕ, А ПО-ДБРЕ СПРЕТЕ ДА КРАДЕТЕ
176
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Вече не се издържа тази пасмина, прекаляват. Всеки да се огледа и да види какви мениджъри назначиха навсякъде, кой от кой по не ставащ, но всички от частния бизнес и мачкат и унижават хората с пълна сила. Уволняват хора знаещи и можещи за да назначат техните. До сега не имало чак такава простотия. Инспекцията по труда никаква я няма, но сигурно и там са роднини. Да мръднат една пряка от тях на Веслец и ще открият много нередности и газене на закони.
175
0
 
12
 
! Отговори
Радослав преди 7 месеца
До Стара бричка: а пътищата кога ще са като в Германия като искаш да се сравняваме с тях? А качеството на горивата? А държавата да следи дали частите отговарят на стандартите за които се предлагат? А градският транспорт дори в малките населени места да е със същото качество? А БДЖ да е с влакове набори на тези в немските железници? Като ще се мерим с някой, се мерим във всички параметри, а не само където ни изнася! А кога държавата ще реши проблемите с кражбата на шахти, катализатори и тн?
174
0
 
13
 
! Отговори
TDI преди 7 месеца
Който е измислил този закон, нека Коледа 19 да го накаже.
173
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
политиците искат окончателно да изпият кръвта на народа. Хората кара автомобили втора ръка защото нямат пари за нови. Направете заплатите като в Швейцария и ще караме само нови коли
172
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
До Libre comme air - не чакай вдигане на оръжие от *** народ! И те го знаят и затова си правят каквото си искат.
171
20
 
6
 
! Отговори
Стара бричка преди 7 месеца
До всички които искат да карат 20+ годишни леки автомобили: Ако смятате че успешно ще премите през годишните прегледи в Германия и други страни от ЕС, карайте ги със здраве. Но като знам "андрешковското" ви мислене няма как да дадете 4-5000 лв. За катализатор и ДПФ, тя колата не струва толкова. Ха ха ха , та гумите са по скъпи от колата на която ще ги монтирате.
170
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Чисто новата кола освен за престиж , за друго не виждам за какво е. Сега, ако работата ти и е свързана с пътуване е друго нещо. Иначе МПС 5-6 годишно, да го ползваш от време на време, става, може и малко по- старо.
169
2
 
19
 
! Отговори
Жададык преди 7 месеца
Ми добре, 600% го направете, мамка ви.....Пак ще карам минимум 3 литра стар дизел. Дачиите за 300 лв.на месец и електрическите *** с 200 км. автономност за 250 000 си ги карайте със здраве и не ми ги предлагайте....
168
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Цените х3, данъците х2, дветото джудже прокурор, шиши премиер, гробаджийските калинки КС съдийки. Радвате се на много убава промяна едноклетъчно племе? Турете си и Божков за цар направо.
167
1
 
16
 
! Отговори
Радослав преди 7 месеца
До 202: и пак се връщаме на казуса, че държавата вместо да реши проблема като затегне годишните прегледи, право дискриминация и слага всички под общ знаменател и ги наказва. А какво правим с 5 годишните талиги на мамините синчета които са с кюнец вместо катализатор, защото така талигата е по ръмжаща и става повече за сваляне на мадами, нищо, че дими като параход? Тях как ги махаме от пътя? А наркоманите и пияните? Хайде първо да оправим по смислените проблеми, какво ще кажеш?
166
0
 
10
 
! Отговори
Радослав преди 7 месеца
До Нет: а имаме ли пътища за нови? Защото има населени места за който ти трябва танк, а не кола? Данъците са важна част, защото като плащаш нещо, то трябва насреща да получаваш адекватна услуга или стока! След като държавата не си изпълнява задължението да поддържа в изрядно състояние пътната инфраструктура и нейният автопарк, то с какво право ще гледа мен или другите? Да си изпълни първо тя задълженията! Като оправят пътищата с радост ще си взема нова кола, защото сегашните не са за нови коли!
165
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Каква е тая поредна смешка, а правят ли сметка какво ще стане с градския транспорт. Хайде всички тези умници да слезнат от служебните коли и да си се возят с личните електрически. Ние вече не искаме да им плащаме превоза. Полудяха.
164
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Е та да ви е честита"промяната"на Про100ватото нахилено коnИле и шайката му червени отрочета!!!
163
12
 
0
 
! Отговори
Кравар Евроатлантик преди 7 месеца
За Бай *** нема по-голема тариклатлъщина и газария от това да си купи втора ръка германска кола (разбирай - пета ръка с превъртян километраж "само на 190хил") и да махне катализатора - щото нов е цифра. До тука хубаво, ама за какво се бута с тоя клозет в центъра на градовете?
162
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Е те това е пущината и промяна на прос100тичкото Кире и останалата шайка от червени отрочета,сиромасите да правят като вятъра,а нашТте Ора*червената олигархия*да пълни гушата!!
161
2
 
2
 
! Отговори
Мда преди 7 месеца
50% от шофиращите сте негодни да карате кола!Като интелект, умения, манталитет! Много по евтино и ефективно ще е да се отнемат книжките на 50% от автоталибаните по пътищата!Така ще укапят и много от загнилите автомобили и пътищата ще станат по безопастни и въздуха по чист
160
11
 
3
 
! Отговори
Нет преди 7 месеца
До 190 и Радко - абе умници,дянъците са една част от общата картина!Като ти вдигнат данъка,застраховката,техническия преглед,като ти думнат забрана да влизаш в София, Пловдив, Варна и като теглиш чертата да ти стане по изгодно да захвърлиш стария димящ курник, дето е опасен за всички и да си купиш нов,бюджетен автомобил, ама по екологичен и по безопасен!Ако всички си теглите чертата за парите дето сте хвърлили по дъртите бангии да кретат още по пътищата,че видите сума доста над за нова кола
159
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Ако България не може да задоволи подмяната на старите автомобили с нови тогава държавата да плаща данъците им. Я да видим колко нови автомобили произвежда годишно България