Проектозакон предвижда: Близо 80% скок на данъците за стари автомобили

Най-голямо увеличение се предлага за най-старите дизелови коли
27 яну 2024 18:53, Анисия Иванова
319
Проектозакон предвижда: Близо 80% скок на данъците за стари автомобили
Снимка: БГНЕС

Повишаване на данъка за старите автомобили с до 78%. Това предвижда проект на нов Закон за насърчаване на електрическата мобилност, подготвен от Министерство на иновациите и растежа, съобщава БНТ. Най-голямо увеличение се предлага за най-старите дизелови автомобили. Целта е хората да се откажат да карат такива. Как приемат предложението в Югозападна България, където автокъщи има много, а населението е с най-ниската заплата в страната?

Дупница е градът с най-много автокъщи в Югозападна България. Многото продажби и големите печалби обаче са само спомен. Днес купувачите са малко. Светослав Николов, който е търговец на автомобили, разказва, че бизнесът не върви добре, а евентуално покачване на данъка за по-старите автомобили би довел до сериозен спад на продажбите.

"Ще прогони клиентите. Смятам, че не трябва да е така. Няма много интерес, не е като преди години както е било тук, в Дупница, по-слаб интерес е. Оня ден дойде един човек, каза, че е с ТЕЛК и гледа кубатура, гледа колко коня е колата и се интересува, за да знае. Той се притеснява, като няма пари, сигурно взима минимална пенсия и го е страх да купи по-нова кола", каза Светослав Соколов – търговец на употребявани автомобили.

И в Благоевград картината не е по-различна. Според Владимир Янчовски, който е собственик на автокъща, няма причина за повишаване на данъците за старите коли и не би стимулирало хората да започнат да си купуват електрически, по-нови или изобщо да се откажат да използват автомобил.

"Вдигането на данъци в една държава е признак на слабост и немощ да се справиш с политиките, които си запланувал. По принцип това ще бъде поредното събиране на пари, което ще потъне в бездънна каца. Хората в България нямат пари и затова карат по-стари автомобили. Всеки иска да кара по-нов автомобил, но просто се простираш спрямо чергата си. Покупателната способност на хората е много ниска и по тази причина новите автомобили са много малък дял от това, което се купува реално на пазара", коментира Владимир Янчовски – собственик на автокъща.

На това мнение са и много от жителите на Югозападна България, където заплатите са сред най-ниските в страната. Според много от тях данъкът трябва да се определя от състоянието на автомобила.

Среден клас, с възможно по-малък разход на гориво и сравнително добро състояние – това са най-търсените автомобили на пазара в момента.

"Специално за нашия град се търсят коли между 5000 и 10 000 лв. Това ще рече, че коли над 20 години, което хем е морално остаряла, хем не е сигурна на пътя, хем не може да ти върши работата, за която я взимаш тази кола. Но хората са притиснати по простата причина, че нямат средства. От 2-3 години ние сме се ориентирали предимно към гръцкия пазар, вкарваме коли, които се търсят в момента в Гърция, защото там сме много по-актуални, отколкото тук", каза Янчовски.

Коли от автокъщите в Дупница и Благоевград купуват и много македонци. За това от Кочани е дошъл и Горан Стоянови. Оттук той си тръгва с 13-годишен автомобил, за който е платил 3000 евро.

"Купиш си колата, регистрираш я и караш, няма данък като в България на края на годината", коментира той.

В случая обаче Горан планира да продаде колата, която е закупил току-що в родината си за около 5000 евро и да има малка печалба.

"Тук са без мито и аз си плащам мито на границата и е по-евтино".

След като стане ясно ще има ли увеличение на данъците за по-старите автомобили и с колко, търговците ще преценяват какви промоции биха направили, така че да не намалеят драстично продажбите. Няма да има обаче голям спад в цените, защото и в момента печалбата им е минимална. Определят автомобила като необходимост и затова са сигурни, че каквито и мерки да се приемат, хората няма да се откажат да купуват коли.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


319
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
58
2
 
7
 
! Отговори
Каруцар ветеран преди 7 месеца
На моя кон зъбите катализатора и петалите ще гледат ли ?
57
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
работата е ясна. Гориво много много няма от къде да се вземе, не и на изгодни пари, та за това се махат старите коли, те са сигурно 85%. Пенсионерите са много, работещите малко, за малко пари, значи пенсиите се задържат долу. Вдигат се данъци на доходоносни отрасли, като ит и т.н.. Имотите и тях няма да ги пропуснат. Изобщо не 4.5 ами 3 милиона ще останат. Вече няма дупки на колана на вътре
56
20
 
6
 
! Отговори
goshko преди 7 месеца
Ами като не може да си ползволи д акараш кола, ползваш градски транспорт, а не мрънкаш, айде стига, на всички им е уж супер скъпо и нямат пари за нищо, а иначе са големите гъзари и до кварталния магазин ходят с колата, д ане говорим, че в сф 80% от ползващите автомобили се возят сами ... и дори и да ти е по-бързо с градкси пак цъкаш с колата да не те помислят за бедняк ... кво да си говорим повече
55
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Данъка на Голфа е 25 лева и 50 да станат няма ме събори. Това ше засегне най много старите турбо дизели с много коне там ще се усети 300 лева повече
54
0
 
11
 
! Отговори
стар комунист преди 7 месеца
До Анонимен Смисълът на всички данъци и такси безсмислено увеличени скоро ще ги усетиш по джоба си!
53
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
А прочетохте ли в статията македонецът, който си купил кола от България какво казва? "Купиш си колата, регистрираш я и караш, няма данък като в България в края на годината."
52
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Мачкай г анчо той обича това.
51
7
 
5
 
! Отговори
Русофил преди 7 месеца
Аз пари за кола нямам
50
1
 
10
 
! Отговори
шмatka преди 7 месеца
Когато държавата се управлява от крадци и крадливи некадърници,така е ! Проззтият и малллодушно примммирен народ страда!
49
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Някой знае ли, какъв е смисъла на данъка?
48
2
 
18
 
! Отговори
Кипра преди 7 месеца
За стари обувки или демоде данък от март месец е съвсем реалистичен. За скъсани стари чорапи трябват драконовски мерки. Не се вписват в нормите на еврозоната. За дърти пенсии строги ограничения в централна градска част.
47
1
 
9
 
! Отговори
52 с теб съм преди 7 месеца
Ако ми вдигнат данъка на 30 годишната печка такъв кадилник ще я направя ,че няна да може да се диша 200 метра в периметър . Щом ще плащам повече ще мърся повече
46
4
 
4
 
! Отговори
До37 преди 7 месеца
Плоска ти е главата,и то многоооо,а относно данъците,плосък данък има само в България и още една-две пост комунистически държави,навсякъде другаде в ЕС богатите плащат по високи данъци!
45
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
По принцип всички данъци са незаконни! Такова брутално робство като сегашното никога не е имало. По турско време българите са плащали 10% данък. Сега са минимум 50% като насложиш всичко. И ДДС, и осигуровки, и за коли и за имоти....брутално ограбване каквото никога не е имало в историята.
44
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Тая *** дето ги сложиха да ни управляват ще ни убият с данъци!И единствената ни вина е ,че нямаме пари да си купиме нови коли например?
43
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Заради Грета слагам тройно повече масло на трабанта ,ако ми вдигнат данъка петорно ще слагам
42
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Ще насърчат, шмекеруването и далаверите!
41
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Хорат няма пари да изкарат да се отопляват зимния сезон, за какви електрически коли се говори.
40
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Като искат да насърчават ,покупката за ел коли да дадат 30000 хилки субсидия на калпак да си купим електрички
39
5
 
2
 
! Отговори
д преди 7 месеца
браво

Спонсорирани публикации