Проектозакон предвижда: Близо 80% скок на данъците за стари автомобили

Най-голямо увеличение се предлага за най-старите дизелови коли
27 яну 2024 18:53, Анисия Иванова
319
Проектозакон предвижда: Близо 80% скок на данъците за стари автомобили
Снимка: БГНЕС

Повишаване на данъка за старите автомобили с до 78%. Това предвижда проект на нов Закон за насърчаване на електрическата мобилност, подготвен от Министерство на иновациите и растежа, съобщава БНТ. Най-голямо увеличение се предлага за най-старите дизелови автомобили. Целта е хората да се откажат да карат такива. Как приемат предложението в Югозападна България, където автокъщи има много, а населението е с най-ниската заплата в страната?

Дупница е градът с най-много автокъщи в Югозападна България. Многото продажби и големите печалби обаче са само спомен. Днес купувачите са малко. Светослав Николов, който е търговец на автомобили, разказва, че бизнесът не върви добре, а евентуално покачване на данъка за по-старите автомобили би довел до сериозен спад на продажбите.

"Ще прогони клиентите. Смятам, че не трябва да е така. Няма много интерес, не е като преди години както е било тук, в Дупница, по-слаб интерес е. Оня ден дойде един човек, каза, че е с ТЕЛК и гледа кубатура, гледа колко коня е колата и се интересува, за да знае. Той се притеснява, като няма пари, сигурно взима минимална пенсия и го е страх да купи по-нова кола", каза Светослав Соколов – търговец на употребявани автомобили.

И в Благоевград картината не е по-различна. Според Владимир Янчовски, който е собственик на автокъща, няма причина за повишаване на данъците за старите коли и не би стимулирало хората да започнат да си купуват електрически, по-нови или изобщо да се откажат да използват автомобил.

"Вдигането на данъци в една държава е признак на слабост и немощ да се справиш с политиките, които си запланувал. По принцип това ще бъде поредното събиране на пари, което ще потъне в бездънна каца. Хората в България нямат пари и затова карат по-стари автомобили. Всеки иска да кара по-нов автомобил, но просто се простираш спрямо чергата си. Покупателната способност на хората е много ниска и по тази причина новите автомобили са много малък дял от това, което се купува реално на пазара", коментира Владимир Янчовски – собственик на автокъща.

На това мнение са и много от жителите на Югозападна България, където заплатите са сред най-ниските в страната. Според много от тях данъкът трябва да се определя от състоянието на автомобила.

Среден клас, с възможно по-малък разход на гориво и сравнително добро състояние – това са най-търсените автомобили на пазара в момента.

"Специално за нашия град се търсят коли между 5000 и 10 000 лв. Това ще рече, че коли над 20 години, което хем е морално остаряла, хем не е сигурна на пътя, хем не може да ти върши работата, за която я взимаш тази кола. Но хората са притиснати по простата причина, че нямат средства. От 2-3 години ние сме се ориентирали предимно към гръцкия пазар, вкарваме коли, които се търсят в момента в Гърция, защото там сме много по-актуални, отколкото тук", каза Янчовски.

Коли от автокъщите в Дупница и Благоевград купуват и много македонци. За това от Кочани е дошъл и Горан Стоянови. Оттук той си тръгва с 13-годишен автомобил, за който е платил 3000 евро.

"Купиш си колата, регистрираш я и караш, няма данък като в България на края на годината", коментира той.

В случая обаче Горан планира да продаде колата, която е закупил току-що в родината си за около 5000 евро и да има малка печалба.

"Тук са без мито и аз си плащам мито на границата и е по-евтино".

След като стане ясно ще има ли увеличение на данъците за по-старите автомобили и с колко, търговците ще преценяват какви промоции биха направили, така че да не намалеят драстично продажбите. Няма да има обаче голям спад в цените, защото и в момента печалбата им е минимална. Определят автомобила като необходимост и затова са сигурни, че каквито и мерки да се приемат, хората няма да се откажат да купуват коли.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


319
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
38
5
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Данъкът на старите коли ще стане от 20-30 лева на 35-55 лева. Асен Василев направо ще прибере милиарди от това увеличение :-) Вдигането на данъците винаги е признак на икономическа и финансова импотенност
37
2
 
4
 
! Отговори
До 35 преди 7 месеца
Ако трябва да бъдем точни,данъкът се е наричал "Dis kirasi" Или казано на нашенски "Зъбна рента"
36
7
 
7
 
! Отговори
Саша преди 7 месеца
Цената е такава, искаш ЕС, друг съюз, Ченген, ценности, ами ето ти, хахах. Га, вди кифтьетата ни рива, сега няма бонус, има само конус.
35
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Данъците върху печалбата са около 30% навсякъде, с малки изключения като България, и навсякъде са плоски. Въж доходите на работниците се облагат различно, тези с ниски заплати около 1000 евро на запад плащат към 30% данък, тези с по големи заплати към 3-4 хиляди евро вече плащат по 50% данък като там се включват и осигуровките, и от там нагоре вече данъка става плсък, ако ще и 10 хиляди заплата или 20 хиляди да взимаш.
34
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Данъка върху печалбата навсякъде е плосък, по цял свят, ако ще и милиарди печалба да имаш. Прогресивно се облагат само бачкаторите.
33
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Още първия месец от годината нямало приходи в бюджета . Стягайте са щото и бизнеса на вас чака да го спасявате . Нямало пари в бюджета . Те фалираха малкия и средния бизнес сега от големите акули кви пари ще вземат ? Лихварите плащат 10 % данък а никакви лихви не плащат на вложителите . Смятай колко много пари изнасят тия от България заради евроатлантическите партии . Лихварството е порок от древни времена . Как с такива ,,ценности,, евроатлантиците ще пълнят бюджета ?
32
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
"Министерство на иновациите и растежа" взама стари идеи и ги пробутва като нови, за ваше/наше добро разбира се, пък дано стане някаква промяна. Ама надали!
31
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Никъде по света богатите не се стрижат с големи данъци, богатите плащат най-малко данъци. С прогресивен данък стрижат дамо пролетарията който е на заплата, на средната заплата и вече половината ти взимат за данъци, а богатите си получават парите от дивиденти и други финансови операции където данъците са минимални и плоски.
30
4
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Ами в един момента просто спираме да плащаме каквото и да било. Друг начин няма. Няма да плащаме нито данъци нито застраховки, нит прегледи, нито нищо. Ще си караме така пък да видим. Даже и номерата ще сваля от колата. Масово неподчинение трябва. Иначе ще ни мачкат докато ни уморят от глад.
29
3
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Мосово по света богатите се стрижат с по големи данъци,където данък върху високите доходи стига петдесет процента,данък върху печалбата същи е прогресивен,данъците на големите собствениците на недвижими имоти и земя също летят в небесата,тук обаче е най лесно да стрижем с данъци сиромах-гутьоо,или казано шест милиона българи а останалите сто-двеста хиляди индивида които най вече са от кастата на червените крадци и техните наследници да продължават да се обогатяват безпрепятствено,докога Беее!
28
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
До 12 не диш парасъ,а данъка се е казвал "диш хаккъ"тоест агите като се хранели си протривали,зъбите,и за това се е удържал ,този данък,от раята.
27
2
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Компанията за коли под наем Hertz ще продаде 20 000 електрически автомобила, преминавайки към автомобили с бензинов двигател поради слабото търсене и високите разходи за ремонт.
26
5
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
В Германия ще бъде затворен най-големият завод в Европа за производство на слънчеви панели на швейцарската компания "Майер Бургер", съобщи PV Magazine. Заводът във Фрайберг, Саксония, отвори врати през 2021 г. и създаде около 500 работни места за града. Той е най-големият производител на слънчеви фотоволтаични панели в Европа. Собственикът обаче обяви намерението си да затвори завода до началото на април заради влошаването на пазарните условия в Европа.
25
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Путин откри в Калининградска област най-голямото в страната предприятие за производство на компоненти за слънчева енергия.
24
7
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Руско-китайските Москвичи са доста добри, на Русия не и трябва да побеждава във Формула 1, Русия може и без да произвежда автомобили, ще си купува от Китай, и пак е първа икономика в Европа. Руската автоиндустрия беше умряла, а сега отново се развива, но не е първостепенна за Русия. Докато автомобилната индустрия е гръбнака на икономиката на Европа, и в момента умира, и формула 1 ще се провежда с колела и тротинетки, защото скоро няма да могат нищо да произвеждат, заводите вече затварят.
23
5
 
28
 
! Отговори
Чудно преди 7 месеца
Ще вземат и още пари от на най бедните. Как не ги е срам тия които са го предложили? Що вдигнат данъците на богатите? Тия дето имат десетки коли в гаражите си. Знаете ли че има хора в България които имат по над 50 коли. Що не им вдигнат данъците на тях?
22
2
 
53
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Ще "стимулират" електрическата мобилност като увеличат шоково данъците. Тези в това министерство са бавноразвиващи.
21
4
 
30
 
! Отговори
пляс пляс педалите преди 7 месеца
Скоро и лада няма да можете да си позволите, ще карате само колела, в цяла Европа, и с каски, с каски за сейфти, ха ха ха... Качествени коли ще карат в Русия и в Китай.
20
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Никъде не субсидират покупката на електрически автомобили. Има само по ниски данъци за тях.
19
1
 
13
 
! Отговори
па лижете гъзове преди 7 месеца
още 35 години, може и да се оправите и да карате нови коли тогава

Спонсорирани публикации