Коя е причината цените на колите втора ръка да растат?

За 10 години употребяваните автомобили са поскъпнали с цели 60%
Обновена: 27 юли 2024 07:38 | 27 юли 2024 07:38, Елка Василева
99
Коя е причината цените на колите втора ръка да растат?
Снимка: архив, БГНЕС

Средната цена на нов автомобил на пазара в САЩ е близо 50 000 долара, което изпраща много от купувачите на пазара на употребявани коли. И не е изненадващо, че и те поскъпват, при това сериозно.

Според скорошно проучване на iSeeCars средната цена на 10-годишен автомобил сега е 12 194 долара, докато през 2014 г. тя е била 7583 долара, което означава разлика от 60 процента. Увеличението съответства на по-висок пазарен дял за стари употребявани автомобили, който в момента е 22,7%. Казано по друг начин - все повече хора в Щатите купуват стари коли и плащат допълнително, за да ги получат, пише Automedia.bg.

Както вероятно мнозина се досещат, промените започнаха с пандемията от COVID-19. Пазарният дял в началото на 2020 г. е 15,1 процента, а средната продажна цена е 9135 долара. До 2022 г. дялът скочи до 19,2 процента, а цената достигна 12 549 долара.

„Тенденцията в цените на превозните средства представлява неизбежна приливна вълна - обяснява Карл Брауер, изпълнителен анализатор в iSeeCars. - Когато имате рязко покачване на цените на новите и малко употребявани автомобили, както се случи през последните четири години, няма спиране на въздействието на вълната върху по-старите автомобили, дори за такива, произведени преди повече от десетилетие.“

Проучването на iSeeCars обхваща 169 млн употребявани коли, продадени през последните 10 години и показва нещо много любопитно. Въпреки огромната популярност на SUV, седаните, хечбековете и комбитата също са много търсени. Лидер сред моделите е Hyundai Sonata, който отбелязва огромно увеличение от 484,3 процента в пазарния дял сред колите на 10 или повече години. Subaru Legacy, Impreza и Impreza wagon също са в челната петица заедно с Mercedes-Benz C-Class.

„Въпреки че не са толкова популярни сред купувачите на нови автомобили, по-старите седани, комби и хечбеци печелят пазарен дял на пазара на употребявани автомобили - посочва Брауер. - Тяхната по-ниска цена, по-лесна употреба и по-висока горивна ефективност ги правят отлична алтернатива на по-големите SUV, които не само само са по-скъпи, но имат и повече разходи за гориво и застраховка.“
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


99
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
31
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Основният пазарен принцип е за максималната печалба. Затова при намалено търсене, поради по-ниска покупателна способност, цените се вдигат, а не падат, както си мислят повечето, не разбрали как действа търсенето и предлагането. Това много добре се вижда в България - доходите ниски, а цените високи. Другото, което вдига цените е дефицита, който се прикрива с вдигане на цените.
30
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
За САЩ има много причини за поскъпването на старите коли. Последната причина са ел.колите, предпоследната е Ковид-19 и дефицита на части, а от 1989 година си има ясна тенденция за спад в стандарта на живот.
29
2
 
11
 
! Отговори
запознат преди 2 месеца
Новите автомобили не са поскъпнали повече от очакваното за разлика от употребяваните. Това е изключително конкурентен пазар и може спокойно да се каже че се движи единствено и само от търсене и предлагане /чист пазарен принцип/. При електрическите коли на старо - спада е огромен. Автокъщите видимо са пълни с коли и това означава, че най-вероятно ще има поевтиняване. Но както казаха и други тук - не си купувайте кола от такива места.
28
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
В САЩ за 10 годишните коли казват, че поскъпването е 20,5% за 2014-2020 и 33,5% за 2020-2024, но твърдят, че всичко започнало с Ковид-19. По-скоро всичко започна от 1989 година, когато отпадна необходимостта да се опитват да доказват, че при капитализма се живее по-добре от социализма и хората в развитите капиталистически страни постепенно масово обедняха. При по-ниско търсене търговците винаги вдигат цените, за Фасо запазят печалбите.
27
1
 
17
 
! Отговори
Ха-ха преди 2 месеца
Тука един сравнява нов автомобил с девственица...Ами то по-лесно ще е да събереш пари за каквато и да е кола(дори и скъпа),отколкото да намериш девственица след 7-ми клас.Виж на малко километри по може.
26
2
 
9
 
! Отговори
Христо Христов преди 2 месеца
Може би защото новите, либерслдемократични не струват?!
25
1
 
18
 
! Отговори
Хм преди 2 месеца
При официална инфлация за 4 години от 30%(реална 50%),колко да е поскъпването?Освен това новите автомобили поскъпнаха от 50 до 100%,поради известен недостиг и прекалено усложняване,което си е търговска политика.На практика е невъзможно да конфигурираш кола по собствен вкус,желаните екстри вървят в комплект с нежелани(и често безполезни,остарели).
24
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Причината е че един хубав нов автомобил струва 50-70 хиляди лева.Без много екстри.Сумата е солидна .Луксозен мерцедес втора ръка е 30 хил лева. С много екстри дори хладилна жабка или пък парфюмиране на въздухът . Моля дежурните певци са криви глави,издухани гарнитури и ауспуси изригващи черен пушек и масло да замълчат.Не всички си купуват колата от автоморга.Същото е и с автомобили от всеки ценови клас разликата е тройна.
23
0
 
10
 
! Отговори
Хи хи до 21 преди 2 месеца
А ти ще ми продадеш ли колата си за 1000 лв, ако върши работа ???? Айде де, продай ми я, и ще ти повярвам !
22
12
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
А средната цена в пРосията колко е? Нещо не виждам *** много да купуват от техните. В Дружба има магазин на Лада, не виждам *** да се избиват пред магазаина
21
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Преди 10 години все още можеше да си купиш втора употреба на 5-7 години и да си сравнително спокоен че колата ще ти върши работа, а сега си е живо тжто
20
5
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Голяма част от колите втора употреба реално не струват повече от 1000 лева.
19
4
 
8
 
! Отговори
ъъъъъъъъ преди 2 месеца
е тук в България предимно от Щатите се купуват коли ама явно ше требва да почнем да си купуваме от Италия
18
8
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Това което се внася в България е бомба със закъснител без TUV. Тръгваш на път и се връщаш с пътна помощ.
17
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
екоталибанската политика на ес и разбира се, алчността на търгашите
16
2
 
49
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
От финансова гледна точка автомобил втора употреба е по изгоден от нов. Вземете цената на среден клас десетгодишен автомобил, прибавете към нея всички възможни очаквани ремонти, добавете два комплекта нови гуми, акумулатор, обслужване и консумативи и пак сте на една трета от цената на такъв нов автомобил. Сега ако все още не сте убедени, проверете колко е годишно автокаското на новия автомобил.
15
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До Анонимен 12 Но пък си достатъчно богат новата ти кола да се обезценява с 10тина хиляди всяка година. :D То затова сме държавата на бързите кредити, хората са масово финансово неграмотни....
14
8
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Автомобилната мафия е причината и прекупвачите, друга причина няма. Няма по-хубаво от нова кола.
13
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Причината е скока в цените на новите, с високата цена идва и жестоко обезценяване, преди ако си взел кола за 30 хиляди и след 5 години я продадеш за 20 както аз направих, сега такава кола идва за 70 хиляди и обезценяването ще ви е поне 30 хиляди за 5 години.
12
36
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Не съм толкова богат за да си позволя ремонтите на 10 годишен таралясник. Затова по-добре е чисто нова от магазина.