Коя е причината цените на колите втора ръка да растат?

За 10 години употребяваните автомобили са поскъпнали с цели 60%
Обновена: 27 юли 2024 07:38 | 27 юли 2024 07:38, Елка Василева
99
Коя е причината цените на колите втора ръка да растат?
Снимка: архив, БГНЕС

Средната цена на нов автомобил на пазара в САЩ е близо 50 000 долара, което изпраща много от купувачите на пазара на употребявани коли. И не е изненадващо, че и те поскъпват, при това сериозно.

Според скорошно проучване на iSeeCars средната цена на 10-годишен автомобил сега е 12 194 долара, докато през 2014 г. тя е била 7583 долара, което означава разлика от 60 процента. Увеличението съответства на по-висок пазарен дял за стари употребявани автомобили, който в момента е 22,7%. Казано по друг начин - все повече хора в Щатите купуват стари коли и плащат допълнително, за да ги получат, пише Automedia.bg.

Както вероятно мнозина се досещат, промените започнаха с пандемията от COVID-19. Пазарният дял в началото на 2020 г. е 15,1 процента, а средната продажна цена е 9135 долара. До 2022 г. дялът скочи до 19,2 процента, а цената достигна 12 549 долара.

„Тенденцията в цените на превозните средства представлява неизбежна приливна вълна - обяснява Карл Брауер, изпълнителен анализатор в iSeeCars. - Когато имате рязко покачване на цените на новите и малко употребявани автомобили, както се случи през последните четири години, няма спиране на въздействието на вълната върху по-старите автомобили, дори за такива, произведени преди повече от десетилетие.“

Проучването на iSeeCars обхваща 169 млн употребявани коли, продадени през последните 10 години и показва нещо много любопитно. Въпреки огромната популярност на SUV, седаните, хечбековете и комбитата също са много търсени. Лидер сред моделите е Hyundai Sonata, който отбелязва огромно увеличение от 484,3 процента в пазарния дял сред колите на 10 или повече години. Subaru Legacy, Impreza и Impreza wagon също са в челната петица заедно с Mercedes-Benz C-Class.

„Въпреки че не са толкова популярни сред купувачите на нови автомобили, по-старите седани, комби и хечбеци печелят пазарен дял на пазара на употребявани автомобили - посочва Брауер. - Тяхната по-ниска цена, по-лесна употреба и по-висока горивна ефективност ги правят отлична алтернатива на по-големите SUV, които не само само са по-скъпи, но имат и повече разходи за гориво и застраховка.“
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


99
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
91
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Точно тези които не минават прегледите сега е защото на новият внос са им изтърбушили катализаторите за някой лев отгоре.
90
0
 
3
 
! Отговори
СалмонЕЛКА преди 2 месеца
Санкциите срещу "недемократичните производители", предозирането с електрички,мизерните заплати в най-бедната и разграбена колония БългЕрия,нуждата на ЕСССР да изхвърля някъде *** си и после да налагат измислени екоклиматични глоби и такси,за да пълнят джоба на Урсулю и Урсулю-подобните,неутолимата алчност на джамбазите,пр0дажните политYтки и дYпедати и дълбоко заспалия и търпелив до безкрай български народ... Това са само част от причините,но пък е малко неполиткоретно нек'си,налЕ :)
89
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Мен не ме касае, карам си ЕВ безплатно и нито ми пука какво е бензиностанция нито сервиз. Нямам и време за тия "класики". Който иска да купева на старо....
88
0
 
1
 
! Отговори
Факт преди 2 месеца
Средната възраст на колите в САЩ не е толкова ниска,колкото си мислите!Варира от 12г до 18г според съответния щат.Примерно Калифорния и Флорида са на долната граница,а Орегон и Вашингтон -на горната.Но пък и колите са различни в различните щати-в първите два има множество малки коли с къс живот,а във вторите преобладават големи пикапи с живот 700,800 х.км,че и милион,а населението е консервативно.В Европа е много различно.
87
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Тая статия се отнася за САЩ .Долара е фалшива валута вече .Продава се на тон.
86
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
С новите правила за технически чреглед цените ще падат и ще повлекат и тези на новите коли.
85
3
 
7
 
! Отговори
дедо преди 2 месеца
Желанието на вносителите да ни накарат ние д ходим и да си ги внесем сами. Това е причината.
84
2
 
9
 
! Отговори
В сащ преди 2 месеца
С годишна заплата купуваш нов автомобил. Тук с такава му купуваш джантите.
83
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Прекъсваме предаването за реклама
82
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
СПОРЕД European Automobile Manufacturers' Association: ACEA (КОЯТО НЕ БРОИ БГ ЗА НИЩО...) В ЕС ИМА (В МИЛИОНИ) 253 РЕГИСТРИРАНИ ДО 2023 И 13,1 ПРОИЗВЕДЕНИ ПРЕЗ 2022 СЪС СРЕДНА ВЪЗРАСТ 12 ГОДИНИ. ИЛИ ЗА 19 ГОДИНИ ЩЕ СЕ ОБНОВЯТ. И ВСИЧКО ГОВОРИ, ЧЕ ЦЕНИТЕ ТРЯВА ДА СЕ НЕ ПОВЕЧЕ ОТ 33% НАГОРЕ,А НЕ ТРИ ПЪТИ!!...
81
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
НОВИЯ ВНОС СТАВА НЕПРОДАВАЕМ
80
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
доматите 6лв,вие колите,апартаментите може да искате да са без пари.
79
6
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Хиперинфлацията е сички цени. Не само коли са поскъпнали. Имоти и др. стоки са скочили над 20 пъти след 2000 г.
78
8
 
21
 
! Отговори
архитект преди 2 месеца
До До 74 - Старите панелки при добра поддръжка имат живот над 300 години минимум. Плюс това са минали проверката на Рихтер 7-*** степен. Новото е булшит в повечето случаи, строено от мангалейроси набързо . Новото строителство е за да не им горят парите по банки при нулеви лихви. Факт.
77
5
 
14
 
! Отговори
Защото след 2 преди 2 месеца
Годишната гаранция като изтече и няколко дни автомобила се самозапалва или блокира двигателя,като ти кажат после с цялата наглост,че е от лоша подръжка при условие че,автомобилът има всички възможни печати в книгата за подръжката и.ЧИСТА ИЗМАМА!Нищо лично,иначе завода ще ФАЛИРА!!!За сметка при старите автомобили е или няма бензин или акумулатора е за смяна!? Хубав ден ви желая.
76
7
 
11
 
! Отговори
mersi преди 2 месеца
По-голяма глупост не бях чел!Първо в USA цената на нов автомобил - японски е около 400$ месечна вноска, при средна заплата от 5000$/месец. Включва сервзино обслужване + застраховки. Ремонта на стар автомобил е баснословна цифра, като се има предвид цената на труд/ч . Всеки зравомислещ човек, работещ предпочита да си купи нов автомобил, или такъв на 2-3 години максиммум , ако е някаква по луксозна марка. Никой не купува 20 годинишни кошници защото са "истински" автомобили.
75
22
 
10
 
! Отговори
До 74 преди 2 месеца
Луд ли си? Кой купува панелка в днешно време? При наличие на толкова много качествени имоти и съвременни тухлени сгради направени както трябва. Трябва да си луд за да изтеглиш кредит за панелка. Те хората се чудят как да се отърват от тях, той ще купува хахаха.
74
3
 
22
 
! Отговори
Мъка преди 2 месеца
Всеки бърза да си купи истинска кола макар и на старо, а не глу-пав-ата електричка , на която нямаме доверие.
73
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
За 12 годишен Голф на реални 100 000 км ми искат 21 000лв. Добре ли е? На мен ми се струва страшно много. Навремето голф 3 на такива километри се купуваше около 5000.
72
12
 
23
 
! Отговори
РихтерVIII преди 2 месеца
Старите коли са като старите панелки - проверени от времето. За това е нормално да им расте цената. Новите коли са като новото строителство - бързо и некачествено , консуматив.