Забавено търсене на е-коли, Mercedes и Stellantis спират работа по заводи за батерии

Ще търсят по-евтини решения за батерии за захранване
5 юни 2024 18:00, Анисия Иванова
69
Забавено търсене на е-коли, Mercedes и Stellantis спират работа по заводи за батерии
Снимка: БГНЕС

Два завода за батерии за електромобили на Stellantis NV и Mercedes-Benz Group AG спират работа, заради забавящото се търсене на електрическите превозни средства, чиито цени са все още високи.

Automotive Cells Company SE, която имаше планове за изграждане на три фабрики за батерии в Европа на обща стойност €7 млрд., спря строителството в Кайзерслаутерн, Югозападна Германия, и постави на пауза подготвителната работа на обект в Термоли, на източното крайбрежие на Италия.

Търсенето на електромобили се забави в Европа, като растеж се очаква само в сегментите на масовия пазар, каза главният изпълнителният директор на ACC Ян Винсент в кулоарите на събитие на BloombergNEF в Мюнхен.

"Ще адаптираме нашия инвестиционен план към схемата, по която Европа ще приеме електромобили", каза главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес пред репортери във вторник след обиколка на завода на автомобилния производител в Мелфи, Южна Италия.

Автомобилните производители все повече гравитират към литиево-железен фосфат или LFP, батерии, които предлагат по-ниска енергийна плътност, но струват по-малко от никел-манган-кобалтови клетки. Както Stellantis, така и Mercedes искат по-евтини решения за батерии за захранване на планирани базови електрически превозни средства, каза Винсент.

Четете повече в Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


69
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
но пък БМВ ще захлеби защото ушшевия герббав министър на вътрешното паркиране по булеварди и говорител на пияните шофьори купи стотици баварци за ПАТРУЛКИ за да може дебел Ушшев да гъзее
25
1
 
7
 
! Отговори
Мъск от Марс преди 3 месеца
Дето се вика - брадва на теслата. Казано още - май наместиха здраво дръжката на Теслата мъжката. Не са лоши колите, дето не димят - но може би не им е времето още.
24
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Пренасищането с непродадени електрически модели вече причинява задръствания на пристанищата, докато заводите намаляват производството предупреждение за изпълнението на климатичните цели на региона и риск от съкращения на работни места по примера на Tesla.
23
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Без субсидии разходите за придобиване и притежание на електромобил вече губят смисъл за много шофьори. Застраховките и ремонтите са по-скъпи, отколкото тези при автомобилите с двигатели с вътрешно горене, а много потенциални клиенти все още изтъкват като основно опасение липсата на добре развита зарядна инфраструктура. В същото време бързият технологичен напредък и ценовата война на Tesla водят до рязък спад на стойността на електрическа кола втора употреба, което допълнително влошава нещата.
22
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
За индустрията е твърде късно да върне времето назад. Volkswagen, Mercedes-Benz, Stellantis и други автомобилни производители са инвестирали милиарди евро и сега изпитват трудности с изграждането на нови модели, докато търсенето отслабва. Миналия месец продажбите в Европа намаляха с 11% спрямо предходната година, обръщайки целия пазар в обратна посока, тъй като Германия, Швеция и Италия отбелязаха спад при регистрациите на електромобили от около 30%.
21
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Промените в стимулите са основна причина за обрата. Германия, търсеща икономии по време на безпрецедентна бюджетна криза, внезапно оттегли своята програма за субсидиране в края на миналата година, което доведе до спад в продажбите на електромобили през декември.
20
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Тесла свалят цените с 15-20% - по добре продадени на загуба, отколкото изобщо непродадени.
19
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Tesla не успява да продава произведените автомобили. Темповете на производство на електрически превозни средства на Tesla сериозни изпреварват продажбите. През първото тримесечие на 2024 г. производството е надвишило продажбите с 46 561 автомобила, съобщават от компанията. Съхраняването на непродадените коли създава проблеми, произведените електромобили трябва да се съхраняват в паркингите на фабрики, търговски центрове и дори летища.
18
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Китайските коли вече са по-добри от немските. Немците правят коли и имат опит в автомобилостроенето повече от 100 години. А Китай до преди 20 години бяха всички на колела и облечени в еднакви сиви дрехи. И освен това в Китай няма демокрация, и не се провеждат избори, и няма политически партии.
17
0
 
11
 
! Отговори
TOKA преди 3 месеца
Проблема е цената на Тока - зареждането е по 1 лев за киловат - доста надценена цена спрямо Бензина и Газта (дизела е забранен вече) . Скъпо е вече .
16
2
 
26
 
! Отговори
Нане Вуте преди 3 месеца
Абе накрая щи ви светне ,че е-колите и цялата тая зелена сделка са едно големо нищо!!
15
2
 
24
 
! Отговори
Пютин преди 3 месеца
Без Русия - Европа е Обречена на Глад, Студ и Мизерия!
14
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
С това комсоматорско общество ще е така. Всеки ден сменямепарцалите, всяка година колата, лапаме по половин порция в ресторанта ... имат край някой неща в живота.
13
1
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Трябва да си много богат за да си купуваш кола за 150 000 лв. и живота и да е 2 години. Замислете се как треперите за батерията на телефона и след 2 години тя издържа половин ден, така ще е и при колите. А после няма да имат и вторичен пазар, а направо за срап.
12
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Европа катастрофира икономически! Липсата на реална индустрия вече започва да дава очакваните резултати. Младите масово нямат стабилна и добре платена работа. навсякъде инфлация и морален упадък. Залитането по зелените политики няма да помогне за излизане от тази криза. Нито пък противопоставянето на Русия и *** на задните части на САЩ.
11
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Руснаците им прибраха мините в Африка от които се надяваха да вземат безплатно редкиземни метали за ел клозетите с коита да залеят светът..Руснаците държат и пазарът с уран от който зависят сериозните източници на електроенергия.И кво стана? Нема ток.Смех и рев
10
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До 11. Не няма. Имах Волво от 2000 и беше на половин милион километра без да се прави ремонт по двигателя без да се сменя съединител или скоростна кутия. Имам съсед с Волксваген от 80те и не я пуска. Все едно гледам зомби кола карана всеки божи ден и освен това върши услуги на приятели защото има тиглич. Тези ладички(копие на Фиат) и москвичи не могат да докарат и до 300 000 километра без да се смени всичко по колата.
9
0
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Без нафта икономиката спира и тази цивилизация приключва! Абсолютно всички работни машини се задвижват от дизелови двигатели. Цялото производство, добив на ресурси, земеделие, транспорт на стои и услуги. Всички тежки машини на сушата както и корабите са дизел.
8
1
 
30
 
! Отговори
Измамата лъсна! преди 3 месеца
Ще се сетите!
7
8
 
20
 
! Отговори
Т.Живков преди 3 месеца
Ше търсите ладички ама нема.