Колата на българина: Дизел втора употреба, често над 20 г.

Статистиката: На 1000 души се падат по 450 автомобила
Обновена: 28 юли 2018 07:32 | 27 юли 2018 19:13, Красимир Ангелов
220
Колата на българина: Дизел втора употреба, често над 20 г.
Снимка: Reuters

Българите масово карат коли втора употреба, близо половината от автопарка у нас е на възраст над 20 години и автомобилите са основно на дизел. Това показват обобщени данни на Евростат и на Асоциацията на автомобилните производители (АСЕА) за автомобилния парк на ЕС през 2017 г.

Според данни на европейската статистика у нас през миналата година е имало регистрирани около 3,4 милиона автомобила, което прави приблизително по 450 автомобила на 1000 българи.

Според анализа на Евростат автопаркът у нас нараства с по около 100 000 автомобила годишно.

За първото полугодие на тази година у нас са продадени около 18 000 нови коли - при 8 милиона броя за страните на ЕС, сочат последни данни на АСЕА.

Близо половината автомобили по пътищата на България обаче са над 20 години или около 1,5 млн. леки коли на тази възраст. Около 35 на сто от автомобилите са на възраст до 15 години или около 1,3 млн. броя леки коли, а до 10 години са около 350 000 автомобила или около 10 процента от автопарка у нас.

Новите автомобили у нас (на възраст до 5 години), са едва около 5 на сто от автопарка или приблизително 160 000 броя, сочат пък данните на АСЕА. Годишно у нас се купуват средно между 25-30 000 нови автомобила, като за миналата година по официални данни на АСЕА, у нас са били продадени 38 000 нови коли.

Масово българите карат коли на дизел - близо 1,7 млн. автомобила или над 50 на сто от автопарка у нас. Автомобилите на бензин са малко по-малко, но с уговорката, че много от тях са снабдени и с газова уредба.

Наличието пък на екологични автомобили по родните пътища е почти символично - отчетени са едва 2 474 регистрирани хибридни леки коли (около 0,08 на сто от автопарка) и едва 274 електромобила - 0,009 на сто от автопарка.

Ако погледнем за сравнение в Европа, най-нови коли в ЕС карат белгийците - средно на 7 години, следвани от жителите на Дания, Великобритания и Германия - автопарк на средна възраст 8 години, Франция и Италия - 9 години и др.

Освен България, с регистриран над 50 процента автопарк от 20-годишни автомобили, най-стари автомобили са отчетени в Полша - близо 40 на сто от автопарка, Латвия, Литва и Румъния - повече от една трета от автопарка в тези страни и др.

Най-висок дял автомобили на глава от населението е регистриран в Люксембург - 662 автомобила на 1000 жители, а най-малко в Румъния - 260 коли на 1000 жители.

За разлика от България, повече от половината коли в ЕС са с бензинови двигатели - 56 на сто, около 40 на сто са с дизелови двигатели, а едва 4 процента са задвижвани с алтернативни горива или електричество.

През миналата година в ЕС са продадени общо над 800 000 автомобила с алтернативно гориво, като регистрациите на подобни автомобили почти са се удвоили в Испания и Германия - ръст от 90 на сто, следвани от Обединеното кралство и Франция - ръст от 48 процента, Франция и Италия - ръст от 33 процента.

Около 12 милиона души в ЕС или 5,7% от заетата работна ръка в Евросъюза работят в сектора на автомобилостроенето. Автомобилният сектор генерира близо 400 млрд. евро оборот в ЕС и търговски излишък от около 90 млрд. евро за ЕС, отчитат още данните, цитирани от БТА.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


220
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
4
 
59
 
! Отговори
КЕКС преди 6 години
Взех нова кола за 30 хил лв. С каското и другите задължителни разходи според договора за лизинг, за 5 г ми излезе + 8 хил лв. Гаранционното обслужване само ми излиза по 800 лв/год, щото е задължително в оторизиран сервиз, а там дерат кожи. Излиза, че новата кола ми идва близо 10 бона годишно без да броим горивото. С тези 10 бона мога да си купувам сносна кола втора употреба всяка година вместо евтиния ***, който взех. Продадох *** и си взех добра кола втора ръка.
20
21
 
9
 
! Отговори
The accountant преди 6 години
Твоето заболяване се нарича циция,или просто дохода ти не е достатъчно висок и за нова кола и удоволствия.
19
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ето не приехме истамбуската конвенция което е чисто и просто здрав разум. Чрез него ще забогатеем и подкараме нови коли! Само гледайте!
18
8
 
23
 
! Отговори
Мнение преди 6 години
До до *** 11 Че как ще иска градски транспорт? Лев и шейсет за да има пари за пътища , а не за возията.Возията е 20-30 стотинки. То и с всичко останало е същото.Два милиарда внасят пушачите в бюджета. Те не плащат цигарите а внасят в бюджета . и за наказание са гонени на вън на студа. Абе на всякъде една справедливост мани , мани.
17
31
 
5
 
! Отговори
Перко преди 6 години
Това е щото българина е стиснат. Пълни пари в буркани за да ги мята после от терасата. Вместо да си купи прилична кола. Само не разправяйте че бил беден и няма пари. Нямат пари неудачниците и мързеливците. Който му се работи и може да работи има и за кола
16
7
 
59
 
! Отговори
Доктора преди 6 години
Колата е нещо,което те кара от точка А до точка Б,аз имам доста висок доход,но защо да давам 15 000 лева за кола,като дадох 6000 лева за 12 годишна кола и ме вози перфектно,и давам пари за екскурзии и приключения,а не за някаква ламарина или друг скъп предмет.Този,който дава 20-50 хиляди за кола страда най-често от заболяването комплексарщина,което е много скъпо заболяване
15
3
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Градският транспорт е меко казано неудобен. Живея на 10 км от работа. С гр транспорт пътувам до там 1 ч, а с колата ми е 20 мин в трафика. Билетчето ми е 1 лв, а с колата ми е пак толкова, а когато закарам и жената на работа, излиза дори по-евтино с колата. Да ме извинявате, но ми е по-добре с колата.
14
3
 
58
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Колата на разумния човек е стара и поддържана и не я сменя през 2-3 години, а може да кара с нея и 10 години. Дори и в богати държави е така. Така знаеш какво и кога си сменял и няма изненади и не хвърляш напразно пари да оправяш кошера на този преди теб.
13
30
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 9Това са пълни глупости. Частите за новите коли са по евтини, отколкото на старите. Моргите те спасяват. Моя автомобил стана на 8г, купен е чисто нов. За тези години съм сменил 4 биелетки и един демпфер. Пълно обслужване около 200 лв. Какви скъпи ремонти? Ясно е че вземеш ли гробница, ще я правиш вечно! Както вече един спомена, в дългосрочен план новото излиза по евтино! В пъти по добро, отколкото да сменя 3-4 автомобила за това време и да не излизат от сервизите
12
11
 
41
 
! Отговори
Худини преди 6 години
Тиквата като ми направи заплатата поне 7 хил. лева при 6 часов работен ден, мога и за електрически автомобил да си помисля. А сега шефката не ми е на образованието и краде трудът ми. няма как да стане.
11
17
 
24
 
! Отговори
до смешник преди 6 години
Проблема е, че българина е беден и за кола втора употреба, защото и нея не можа да поддържа, минава ГТП по втория начин, ремонтира с части втора употреба... ама не иска градски транспорт иска сам в кола на 20 години
10
4
 
38
 
! Отговори
КЕКС преди 6 години
Ами новите коли са твърде скъпи за джоба на българина. Жалващите се автопроизводители какво правят по въпроса?
9
8
 
62
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Айде и аз да кажа.Имам 25 годишен автомобил, и доходите ми ми позволяват да го подържам.Много мой познати си купиха коли след 2000 година и сега работят за да подържат тези коли.А за тези след 2010 не ми се коментира.Там като влезнеш в сервиза хилядарките за нищо ги нямат.КАК ДА СИ КУПЯ НОВА КОЛА? Даже обслужването и е по скъпо от подръжката на моята 1993 година
8
2
 
42
 
! Отговори
Смешник преди 6 години
Ам кви да са колите според джоба . Като си най бедния кво очакват да караме нови коли ли . Докато не се взимат нормални пари ще е така. А че плащаш за пътища а пътищата са зле кво прайм
7
23
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Нормалния човек си взема нова Дачия, Шкода, Фиат или друг масов автомобил или Фолксваген или друг една идея по-скъп автомобил втора употреба, но запазен и на малко години. Нормалния човек си взема колата за работа, разбира, че скъпото в дългосрочен план излиза евтино, заради удобната подръжка и пакета услуги, с който си купува автомобила. Но МАСОВИЯ човек не иска да кара Дачия или Шкода, а БМВ или Мерцедес. Взема антика на 25 години, която вдига шум и дим като джуган и се бие в гърдите!
6
7
 
47
 
! Отговори
Пенсионер преди 6 години
Е и ? По добре двадесет годишен дизел от колкота да се возиш във влакове и градски транспорт.Колата беше лукс при соца. Сега е необходимост.
5
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 4Това се прави, ако имаш автомобилостроене, което ние нямаме така ще субсидираме Германия.
4
13
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ако държавата ме субсидира със 7-8хил. лв., предавам 18-годишния голф и си купувам нов.Но държава няма.
3
26
 
22
 
! Отговори
Факт! преди 6 години
Нормалните хора си взимат нова Дачия Клио и тн.Тва че българина се прави на "тежкар" и иска мерцедес е нема как нов мерцедес за 20 000 лева.Проблема е маятряла!Не е особено умен е добре де от няколко хиляди деца имаме 2 бронзови медала на олимпиада по математика за 6-ти клас но тва не променя цялостната ситуация.
2
0
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Според данни на европейската статистика у нас през миналата година е имало регистрирани около 3,4 милиона автомобилаПо-малко са много румънци регистрират колите си в България заради по-ниските данъци, но си ги карат там.