Великото наследство на Bugatti

Легендарният конструктор Еторе Бугати почина преди 66 години
23 авг 2013 20:23, Красимир Ангелов
4
Великото наследство на Bugatti
Снимка: AutoMedia.bg

Тази седмица светът отбелязва 66 години от смъртта на гениалният конструктор на едни от най-бързите автомобили на планетата - Еторе Бугати.

За своето време неговите автомобили са известни със своята висока скорост и качествена изработка, като тези традиции продължават и до днес. В чест на годишнината от смъртта на легендарния конструктор ви представяме 5-те най-интересни машини на марката, носеща неговото име.

Bugatti Type 57

Великото наследство на Bugatti
Снимка: AutoMedia.bg

Този автомобил се произвежда през 30-те и 40-те години на миналия век, като има статута на най-съвършената машина на своето време. Това е напълно нов модел, разработен от Жан Бугати – син на великия конструктор. Автомобилът разполага с независимо окачване и редови 8-цилиндров двигател, чиято мощност е 135 к.с.

От модела да произведени общо 630 бройки. Масата на машината е по 950 кг., като тя успява да развие 153 км/ч. Именно модификацията на Type 57 – Atlantic, се превръща в първата в света суперкола. С нейната разработка отново се заема Жан Бугати, който построява автомобила изцяло от магнезий и алуминий. Двуместният роудстър разчита на компресорен мотор с обем 3257 куб. см, развиващ 210 к.с. С него колата достига рекордните за времето си 200 км/ч.

Bugatti Type 101

Великото наследство на Bugatti
Снимка: AutoMedia.bg

Този модел излиза след смъртта на Еторе Бугати, когато новите собственици на компанията решават да възродят нейната популярност. Именно с тази цел през 1951 г. е създаден Bugatti Type 101, който е на основан на Bugatti Type 57. От него са взети шасито, ходовата част и 3.3-литровия двигател. Автомобилът е снабден с усъвършенствани хидравлични спирачки и нов тип скоростна кутия, произведена от компанията Cotal.

Въпреки това машината не е приета добре на пазара. Първо – тя е много скъпа, а второ – шасито от Type 57 е остаряло. Все пак са произведени 7 бройки от модела, като един от тях попада в ръцете на американския дизайнер Върджил Екснер. Той го преправя в роудстър, като му оставя традиционната за Bugatti решетка, но намалява дължината на шасито с 46 см.

Останалите машини на марката вижте в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


4
Още по темата: BugattiЕторе Бугати
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
1
 
3
 
! Отговори
muzaka преди 11 години
Трудно е си представи по-съвършен автомобил от марката Бугати.Може би един *** би си купил на старо Ролс или Бентли но Бугати никога. Има регистър за всеки автомобил и собственик на марката.
2
8
 
1
 
! Отговори
рашка преди 11 години
дето каруца че и скъпа
1
4
 
6
 
! Отговори
Ръмпълстилскин преди 11 години
Адската марка и умопомрачителния дизайн!