Почина Бет Наш - най-възрастната стюардеса в света

Тя започва работа през 1957 г. и работи почти до последно
27 май 2024 17:30, Нели Христова
30
Почина Бет Наш - най-възрастната стюардеса в света
Снимка: YouTube

Бет Наш, носителката на световния рекорд на Гинес за най-дълго служила стюардеса, почина на 88-годишна възраст, съобщават American Airlines и Асоциацията на професионалните стюардеси.

"Скърбим за кончината на Бет Наш, която прекара почти седем десетилетия сърдечно в грижи за нашите клиенти във въздуха", се казва в изявление на American Airlines, публикувано до X. "Тя започна през 1957 г. и държеше световния рекорд на Гинес за стюардеса с най-дълъг стаж. Бет вдъхнови поколения стюардеси. Лети високо, Бет."

Асоциацията на професионалните стюардеси (APFA), съюзът, представляващ стюардесите в Съединените щати, публикува своя собствена почит към Наш във Facebook.

"Забележителната кариера на Бет продължи повече от шест десетилетия, през които тя докосна безброй животи със своята топлота, отдаденост и несравнимо обслужване", се казва в публикацията. "Нейната страст към летенето и нейната ангажираност към нейните пътници бяха наистина вдъхновяващи. Наследството на Бет ще бъде запомнено завинаги в авиационната общност и от всички, които са имали привилегията да я познават."

Наш започва кариерата си във вече несъществуващата Източна авиолиния във Вашингтон, окръг Колумбия, на 4 ноември 1957 г.

През 2016 г. CNN имаше възможност да лети с нея по ежедневния й маршрут от Reagan Washington National до Boston Logan на American Airlines. Наш, която по това време е на 80 години, каза, че романтиката и блясъкът на летенето първоначално са я привлекли към работата.

"Исках да бъда стюардеса от момента, в който се качих на първия самолет – бях на 16 години, седях с майка си на зелен кожен диван във Вашингтон (националното летище Рейгън)", спомня си тя. "Пилотът и стюардесата минаха през залата и аз си помислих "О, Боже мой“ и казах, че това е за мен."

Наш каза, че е получила висше образование, но никога не се е отклонила от мечтата си. Кандидатствала за работа като стюардеса малко след като се дипломирала.

"А останалото е история", каза тя пред CNN с широка усмивка.

Според ABC News Наш никога не се е оттеглила официално от ролята си в American Airlines и е починала на 17 май в хоспис.

Тя държи Световния рекорд на Гинес за най-дългата кариера като стюардеса в началото на 2022 г.

Бет Наш видя много промени в света на авиацията през тези шест и повече десетилетия полети. Когато тя започнала да лети, самолетите са били луксозни места, време, когато всеки е носил най-доброто си неделно облекло и хапвал омар върху истински порцелан.

"В онези дни работихме по-усилено физически", каза Наш. "Сервирахме голям поднос с храна и бях единствената в самолета, така че трябваше да се грижа за всички."

Но най-големите промени, на които е била свидетел през годините, са свързани с технологиите. Когато Бет за първи път започнала да лети, всички разписания на полетите били написани с тебешир на черна дъска, а наръчниците и правилата били под формата на книги.

В крайна сметка тези хартии са заменени с таблети, което според нея било голяма промяна.

"Но дори когато мисля, че може да се пенсионирам или нещо подобно, тогава идвам на работа и си мисля: "О, не бих могла да направя това." Стимулиращо е да се появя тук. Авиокомпаниите се развиват непрекъснато и вие трябва да се развивате с тях", казва приживе Бет.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


30
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
1
 
0
 
! Отговори
Страхотно преди 1 месец
звучи колко дълго време е лятала, но дали при инцидент във въздуха или на земята, тази 80-годишната дама щеше да има физическата възможност да помага на ранени пътници? Риторичен ми е въпроса. Друг е въпроса, ако е имало достатъчно стюардеси/стюарди и тя е била допълнение към тях. В този случай не виждам къде е героизма да се возиш в самолет до преклонна възраст.Нека почива в мир.
27
0
 
1
 
! Отговори
Пич преди 1 месец
"Тази професия загуби престижа си с появата на нискотарифните, които наемат стюарди и стюардеси от кол и въже, особено стюардите са потресаващи в повечето случаи, повечето нямат базисни маниери. В Райн Ер специално ме е обслужвал такъв *** българин, какъвто може да има само в Слънчака" - е чакай малко, ти защо ползваш услугите на нискотарифните?! :))) Ти нали си аристократ и си богат, купи си билет в първа класа и си избери някоя престижна авиокомпания.
26
0
 
0
 
! Отговори
Умните са го казали. преди 1 месец
Сър стенли Ройс го е казал - "Искам да умра докато съм на г*за на некоя да фърля боба"
25
0
 
0
 
! Отговори
Алекс преди 1 месец
Днес самолетът е достъпен за всички.Първоначалният лукс,омари и порцелан правилно отпаднаха.Все пак самолетът е преди всичко превозно средство.Лукс,омари и т.н. има по ресторантите.
24
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Тази професия загуби престижа си с появата на нискотарифните, които наемат стюарди и стюардеси от кол и въже, особено стюардите са потресаващи в повечето случаи, повечето нямат базисни маниери. В Райн Ер специално ме е обслужвал такъв *** българин, какъвто може да има само в Слънчака. Нискотарифните свалиха нивото, защото предлагат мизерни условия за работа, оттам и другите го свалиха заради печалбите, напр. Луфтханза - още по-големи мизерници, доколкото цените им са високи, а не плащат
23
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Това е да си отдаден на работата си. А не само да ревеш и мечтата ти в живота да е да станеш пенсионер.
22
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Щом тази жена /стюардеса/ се е тътрила на тази преклонна възраст в самолета е най-показателно, колко е трудно и отговорно. Малко като депутатите, които също дремят до пределна възраст и си мислят, че те имат най-много отговорности и тяхната работа е най-сложна.
21
11
 
4
 
! Отговори
До 20-ти преди 1 месец
Да, квалификации за личности на база два поста под статия правят само злобни и елемнтарни хора. Добра психологическа проекция на личността си направи, та да не се налага да я правят други. Пак към темата - все едно ли е да спре една машина с 200 души на борда на 10 км. НАД морското равнище и 2000 км. ОТ най-близката суша и да спре тролей на "Петте кьошета" в София? Или някой ненормалник изпадне в криза? Ще повикаш полицаите с изтребителя? В тролея натискаш паник бутон и патрулката идва.
20
6
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Всеки знае каква е славата на стюардесите, а вицовете са безброй.
19
1
 
21
 
! Отговори
20-ти преди 1 месец
Явно си много злобен и елементарен човек. В самолетите колко често има инфаркти и колко често се качват убийци или луди сравнено със заведенията, автобусите, магазините, обществени заведения и мн. др. където е пълно с дрогирани, пияни, луди. Пътниците в самолета все пак минават проверки, нали?
18
16
 
5
 
! Отговори
До До 6-ти преди 1 месец
Ако спре тока в офиса същото ли е ако спре тока в самолет? Ако някой получи инсулт над Атлантическия океан същото ли е ако получи инсулт в центъра на София? Ако някой пияница тръгне да бие/убие пилот на самолет или шофьор на градски автобус същото ли е? Дано ти плащат за безумията, които дращиш.
17
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Смисълът на статията е, че е добре когато хората упражняват трудова дейност до последно. Ако човек се пенсионира и не си намери занимание, означава, че вече е умрял.
16
18
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Въобще не е едно и също на земята и във въздуха, но в Америка има стимули да се работи!! Колкото повече работиш, толкова повече имаш и разполагаш с повече! В БГ те ограбват едни търтеи, които се занимават само с партизанщина и на теб нищо не ти остава и бързаш час по-скоро да се махнеш от тях( пенсионираш).
15
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
до 10 взеха да падат внезапно,все известни имена, не е ли логично да са ваксините
14
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Лошо е да си роб, работиш цял живот и даже умираш на работното си време едни 60г по късно. Печално.
13
2
 
20
 
! Отговори
До 6-ти преди 1 месец
Всеки без значение какво работи има същите задължения. В един офис си част от екип, трябва да знаеш да дадеш първа помощ при нужда, трябва да помагаш ако има евакуация, трябва да следиш изправността на различни техники, отговорен си за действията си и да не продължавам, а и това всеки ден над 8 ч. за разлика от раб. време на летящите. Тези с тежкия физически труд или в гр.транспорг са на същия хал.
12
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Боже, тя е започнала работа преди аз да се родя и все още работи!! Удивително!!
11
4
 
20
 
! Отговори
Ядрен вампир Z преди 1 месец
Толкова ли е скъп живота в Америка че трябва да бачкаш до 88?
10
13
 
44
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Какво толкова се превъзнасят, това са едни сервитьори във въздуха. По Тошово време са ги пенсионирали на 36 г. мислейки за тяхното здраве. Капиталиста обаче иска да използва хората до последно, тъжна работа.
9
0
 
12
 
! Отговори
Кевин Костнъров преди 1 месец
Защо новината за смъртта на тази жена е отворена за коментари, а за Борислав Зюмбюлев коментари не се допускат ?