Велосипедът - най-здравословният превоз, но няма добра инфраструктура

Нещата напредват бавно, посочи Радостина Петрова от "Велоеволюция"
51

Колоездачно шествие от 5 км се проведе в София по повод Световния ден на велосипеда. Акцентът на събитието е да покаже, че велосипедът е практична алтернатива за придвижване в градска среда.

"Шествието премина по затворен маршрут - чудесно, весело и много шарено. Велосипедът е екологично и здравословно превозно средство, което може много да ни помогне в ежедневието. Родителите намират всякакви начини да возят децата си", сподели Радостина Петрова от "Велоеволюция" в "България сутрин".

По думите ѝ Световният ден на велосипеда е обявен, за да напомня на градовете, че трябва да намерят място за това превозно средство. Гостът посочи, че в София и цялата страна велосипедното движение е доста малко - до 2%. Причината се крие в липсата на достатъчно инфраструктура.

"Нещата напредват бавно. Щастливи сме от новата организация на движение в центъра на София. Надявам се хората да свикнат и да използват велосипеди и тротинетки. Ще отнеме време трафикът да се нагласи към новата организация на движение. Това е първата стъпка - хората да опитат. Първоначалните данни показват почти двойно увеличение на велосипедния трафик", каза още Петрова за Bulgaria ON AIR.

От думите ѝ стана ясно, че велоалеите в София са около 70 км, а парчетата са доста разпокъсани. За сравнение, Виена има около 4000 км велосипедна инфраструктура.

"Велосипедът ни дава ежедневната доза движение, което ни помага да преборим проблема със заседналия начин на живот в градовете. Движението в София е по-скоро толерантно, но то зависи и от поведението на самите велосипедисти", коментира още Радостина Петрова и препоръча да се носят ярки дрехи и да се подават сигнали с ръка, когато използваме велосипед.

Оказва се, че около 70-80% от велосипедистите имат шофьорски книжки, а велосипедни паркинги у нас има, но не са достатъчно.

Гледайте целия разговор във видеото

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


51
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
45
0
 
0
 
! Отговори
Станислав Панайотов преди 3 месеца
Карам редовно велосипеда си, който специално проектирах за софийските трасета. Имам YouTube канал (Cycling in Sofia) та се вижда. За мене това е основния начин на придвижване. София е толкова задръстена от автомобили, че те едва пъплят. Големия плюс е, че редовно минавам през Южния парк. Поне половината от пътуването ми е през него. Винаги внимавам и карам с уважение към останалите.
44
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Е защо няма лошо. Колелото сплотява. Баба, дядо, деца и внуци от Софето до морето вместо с кола, с колела. Хубави пейзажи, природа, красота. Опознай родината, за да я обикнеш. Съчетава море с планина.:)):)):))
43
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Лично аз видя ли велогеиски от тук нататък почвам да ги бия .Еле пък Бонка или някое спаси софия келеметорче , бой докато не им хареса
42
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Не искаме велосипеди бе полу ***, искаме да разкарате вело *** от София веднага
41
4
 
4
 
! Отговори
Евроатлантично преди 3 месеца
Мис Бони обожава това!!! Зоопорнографчето също! Съсипи София и прайд дружинката им се готвят усилено за обиколката на Гаранция-Франция,като са решили да не ползват седалки...
40
6
 
1
 
! Отговори
Селю преди 3 месеца
До до Селю: Жив и здрав - спираш да посещаваш ти, но на твое място идат 2-*** клиенти на велосипед. Заповядай при нас, на село - тук паркираме без грижи и караме велосипед за здраве, а не по необходимост.
39
5
 
5
 
! Отговори
до Селю преди 3 месеца
Не. Такива мерки мен ще ме накарат да спра да посещавам местата, където са въведени, но никога няма да ме качат на колело. И някой ще почне да губи клиенти...
38
5
 
4
 
! Отговори
Селю преди 3 месеца
Трябват още забрани за паркиране и стриктно съблюдаване. Глоби за паркиране на 4м от кръстовище, по тротоари, градинки, пред входове и т.н.. Махане на 1-2 ленти за движение в централната част. "Гражданчетата" ще поплачат малко и ще си купят колело. Не планинско, а градско - както си му е редът по нужда, а не за забавление.
37
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Малко по-рано днес пак на този сайт беше публикувана новина, че е загинал човек след като е паднал с колело на улицата. Това по повод "здравословния" начин на придвижване. Може и да осигурява дневната доза движение, но може и да стане така, че да не се движиш никога повече, дори да не загинеш. Така че хайде без демагогии и всеки да пътува както му харесва.
36
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Най-здравния начин за придвижване е с ходене.
35
8
 
15
 
! Отговори
До 38 преди 3 месеца
И защо трябва да се придвижвам в града с колело? Защо трябва да си правя непоносимо труден? За да угодя на слабоумен зелен фанатик като теб ли? Няма да стане! Мнозинството решева какъв да е дневния ред в обществото - масово хората ползват автомобили, защото те са в много пъти по-практични и удобни от колелото. Ето защо велоалеите са напълно излишни, те се ползват от прекалено малко хора. Много дразнят хора с нисък интелект които се напъват да ми обясняват как трябва да живея!
34
12
 
7
 
! Отговори
Largo преди 3 месеца
На простака българин му ДАИ да кади тумори през ауспуха и да си избива комплекси с мерцедес *** или с баварец комплексарец и го остави защото не е научен на нищо нормално , отдавна го забелязах и думите са напразни
33
9
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Като чета какво се пише и разбирам, защо толкова години няма инфраструктура за велосипедисти. Той човека дошъл от село, набутал се в една 50 годишна панелка, купил си една трошка трета ръка от западна Европа и точно мисли, че е ударил дажакпота и ще смае съселяните, вие искате да му отнемете това удоволствие и да го качите на колело, с неговите наднормени килограми. Това е утопия, няма как да се получи :)
32
9
 
5
 
! Отговори
Да обичаш на инат преди 3 месеца
Подкрепям статията: Колкото повече хора плескат пeдалитe, толкова по-добре. Toва си е здраве отвсякъде.
31
3
 
7
 
! Отговори
Ан преди 3 месеца
Най-еко е с коне. Цъкаш си с коня, за чието производство не се отделя ЦО2 и така. Ако ще караш домочадието на градина или училище - каруца! Време е и ние да се почувстваме като римляните. Искам на всяко кюше по един водопой и къде да завържа юздите. Ае чаЛ
30
4
 
15
 
! Отговори
До 29 преди 3 месеца
Зелен град!? Пак екоталибански фанатизъм. Като искаш да си близо до дивата природа се изнеси на село или по-добре в гората като Тарзан.
29
9
 
12
 
! Отговори
65 преди 3 месеца
Велосипедът е средство за забавление, не за всекидневно придвижване. Как мъкнеш торба покупки за 3 членно семейство или взимаш детето от училище с колело ?! Никак разбира се. Да не отваряме въпрос за метеорологичния фактор.
28
11
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Града не е за колело, тези велоалеи единствено пречат на трафика както автомобилния, така и на пешеходния. Аз лично редовно корам колело, но извън града за удоволствие, в града съм на мнение че е опасно и непрактично. Това как било във Виена няма никакво значение, не може просто да копираш нещо просто защото това го имало на запад, това е изключително ограничено и инфантилно мислене.
27
12
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
В зеления град няма място за автомобили. Някои друг електромобил ,тротинетки ,велосипеди и пеш.
26
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Признайте си, че кънките нямат нужда от паркиране и започвате да гладните инфраструктура като за кънки