Ще успее ли да оцелее БДЖ?

В железницата са необходими реформи
24 апр 2024 14:21, Инна Ангелова
15
Ще успее ли да оцелее БДЖ?
Снимка: БГНЕС

В последните години, съвсем очаквано, БДЖ регистрира над 23% ръст на разходите. Д-р Людмил Иванов, експерт по цифровизация и управление в железопътния транспорт определи предстоящото вдигане на цените на пътническия жп превоз с 20% като неизбежно и наложително, но посочи, че от БДЖ са могли да подходят диференцирано.

Иванов сподели, че наличните вагони, с които разполага железницата, са морално остарели. От “Дойче бан” през лятото се очакват да пристигнат нови 76 вагона.

"Най-важното е да се предостави качествена услуга на пътуващите. А дали ще е българска или чуждестранна компания – ние сме задължени за отворим процедурата за обществен превоз за всички, които ще возят пътници в следващите 15 години. Може от Германия, може от Испания да дойде превозвач", коментира Людмил Иванов пред БНР относно отварянето на пазара за пътнически превози и за други оператори.

Людмил Иванов сподели, че през последните години БДЖ е под заплаха за съществуването си и са необходими сериозни реформи в железницата. Той изрази умерен оптимизъм, че компанията ще успее да се стабилизира и когато подава оферти в следващите месеци, те да могат да се сравняват със западноевропейските.

Според него следва да отпадне субсидирането на бързите и експресни влакове по водещи направления, които така или иначе са печеливши. Има и вероятност влаковете, които в момента купуваме, да бъдат отдадени под наем или продадени, уточни транспортният експерт.

Ако БДЖ не спечели тази услуга, вероятно ще се наложи държавата да се отърве от част от сградния фонд, отбеляза още Людмил Иванов във връзка със състоянието на държавната жп компания.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


15
Още по темата: жп гараБДЖвагони
Още от Темида
Велико Минков: При съвпадение на ДНК ще настоявам да отглеждам сина си
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Закрийте го това за нищо неставащо предприятие,което само смуче пари от държавата!Неотдавна пътувах от София за Шумен и специално вземах билет 1-ва класа за да ми е по комфортно пътуването...Седалките бяха толкова мрьсни и разнебитени,че целия път бях в коридора!Бяха наследство от бай тошко и никой не се е погрижил да ги замени!А на гара Роман покрива направо висеше и се люлееше!Навсякъде занемарени гари!А на гара София между коловозите е като във филм на ужасите-безлюдно,остаряло,вехто и некомф
14
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
spionski generalmajorski bg fake news
13
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
НЕ, РАЗБИРА СЕ....ХАХАХА
12
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
По печелившите направления пътува влак с 2 вагона и 1 първа класа- празен. Колко може да е печеливш такъв влак? Лятото, ако се раздвижат малко нещата, това е. През другото време по 2-3 пътници в купе. Някога композициите бяха с по 5-6 вагона пълни. Държавата да спре да налива пари и да се предприеме промяна в посока конкуренция и рентабилност. Абсолютен застой.
11
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Колкото и да ме триете, пак ще напиша- БДЖ в този вид не може да продължава да съществува. Нито хигиена, нито добри условия, нито управленски състав като хората. Или приватизиране, или да идва друга фирма. Трябва да се смени цялото ръководство. Наели адвокати да отричат истината, ама с отричане на истината проблемите няма да се решат. Агитката на БДЖ, колкото и минуси да цъка, фактите са си факти. Хората се отдръпнаха от влаковете. Само работници пътуват, ако нямат друг превоз.
10
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Окуражително не властимащите не искат това
9
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Боже, боже... наследиха цялата инфраструктура и целия влаков състав от цоциализма без пари... и пак са на загуба. Хахах. Закривай БДЖ! Това е все едно някой да ти подари кола, гараж и пътища, а ти да не можеш да си плащаш бензина. Ами очевидно не си за кола - продавай я и се качвай на тротинетка...
8
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Твърдо ние
7
1
 
5
 
! Отговори
Вместо да преди 1 седмица
подарите железниците на някой олигархо-мафиот от България, дайте ги на Китай. Аз мисля, че ще видим качествена разлика в ЖП транспорта.
6
2
 
0
 
! Отговори
35 години преди 1 седмица
все това пишете... Не ви ли писна??????
5
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Пътувайте само с автобуси бре. За какво ви е да дишате бразилска пот и урина за 4 лева по-евтин билет от този на нормална автобусна фирма?
4
0
 
2
 
! Отговори
всеки ден гази хора преди 1 седмица
крадат нафта . или са бдж и фалират или са нкжи и печелят . хахахаха скоростни влакове , милион гари , за всеки спирка . има кораб , самолет, лека кола , автобус . да ама не . влак та влак . хахахаха по добре влак на колела . както атракционните , но по големи . тир с 10 ремаркета и на пътя . ще вози , а и народа няма да е на релси .
3
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Никакви превозвачи няма да дойдат от никъде. Мутрополитиците няма да го позволят. Ако дойде някой немец да вземе железниците може да направи реална конкуренция на автпревозвачите, които са все "наши хора, от партията". Ще се ликвидира БДЖ и толкоз. До 2030г. очаквам да останат само София-Варна и София-Бургас през Пловдив. Другото ще се реже на скрап. Мутрата само това може да измисли.
2
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Шиши и Буки че го реформират БДЖ, както Булгартабак и КТБ
1
0
 
10
 
! Отговори
Денка - панелка преди 1 седмица
Сега предлагам да напишете AVE, Oigo и да видите влаковете в Испания които развиват над 300км/ч.о сега погледнете снимката