Промени: С до 130 км по магистралите, МВР ползва ТОЛ-камерите

Проект за изменения на ЗДП е публикуван на страницата на НС
Обновена: 14 апр 2024 14:26 | 14 апр 2024 14:19, Петър Бойчев
88
Промени: С до 130 км по магистралите, МВР ползва ТОЛ-камерите
Снимка БГНЕС

Сериозни промени в Закона за движение по пътищата предвижда проект, публикуван на страницата на НС. Скоростта по магистралите у нас да бъде максимум 130 км/ч, а ТОЛ-камерите да засичат скоростта и да се ползват от МВР, предвиждат промените.

Мариян Василев е експерт по авто-мото подготовка. Бил е инструктор, а сега се занимава с международни превози. Изминава хиляди километри месечно и с автомобил и с тежкотоварни камиони. Да се намали скоростта по нашите магистрали за Мариян Василев е безсмислено.

"10 км не са такъв фактор. Всяка година вадят статистики, че се повишава смъртността и самите произшествия. Да, но някой направи ли си сметка с колко се е повишил трафикът, а не да правим сметки, колко катастрофи има", пита Мариян Василев, автоексперт, предаде NOVA.

B мoтивитe ĸъм зaĸoнoпpoeĸтa e зaпиcaнo, чe пpeвишeнaтa и нecъoбpaзeнa cĸopocт e пpичинa за повишената смъртност на пътя. Именно първокласните пътища, а не магистралите са проблемни според автоексперта.  Намаляването на скоростта по магистралите ще създаде и административна тежест на държавата, а не облекчение за шофьорите, според Василев.

"Смяна на пътни знаци, смяна на закон за движение…ангажимент, който за мен е излишен", посочва експертът. Василев обаче е съгласен  ТОЛ-камерите да засичат средна скорост и да се използват от "Пътна полиция" за налагане на глоби при превишаването ѝ.

А що се отнася до друг наболял проблем – незаконните гонки по пътищата и демонстративното каране и снимане на километражи със скорост до 300 км/ч, то според Мариян Василев е нужен нестандартен подход от държавата към тези шофьори.

Проектът за промени в Закона за движене по пътищата трябва да мине първо редица обсъждания и няколко гласувания в пленарна зала, преди да бъде обнародван.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


88
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Тези наши магистрали са за макс.100км/ч и минимум 80км/ч. Всичко останало си е руска ролетка.
8
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Хе, 130 км/ч..., че тя мойтъ Тойотъ повече от 90 км/ч веке не мой! Устаряхме ний с Гейшата, устаряхме до го е....!
7
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Ден и нощ се занимават с шофьорите,все едно други проблеми няма. Дреме корумпиран младопенсиониращ се катuл с камера,в края на смяната минава да ощави дилърите и други престъпници и се прибира доволен с лептата. Жалка картинка от сто хиляди престъпника на държавна хранилка.
6
2
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Проблемът са некачествените пътища!!!!!!!!!!!!!!!!!
5
9
 
8
 
! Отговори
шофьор преди 4 месеца
До Анонимен 5: Колега, как си представяш на автомагистралата да стои полицай с палка и да спира нарушители?! Моето мнение е, че за нашите магистрали е необходимо по-скоро минимално ограничение! С 95 км/час в дясната лента си по-опасен от тоя с 140!!
4
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Не е вярно, че жертвите от ПТП се увеличават, напротив. Намаляват.
3
11
 
10
 
! Отговори
S=V.T преди 4 месеца
-10 км/ч = +30 мин по магистралата
2
6
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
В Германия няма ограничения при много по-голям трафик и пак катастрофите са по-малко. Но има прилични пътища и култура на водачите. Тук и 100 километра са ни много.
1
4
 
24
 
! Отговори
Шофьор преди 4 месеца
Чудят се как да ни вземат парите