Трябва ли да има нови правила за шофьорите над 65 г.?

Промените за подобряване на пътната безопасност предстои да бъдат гласувани в Европарламента в края на февруари
24 фев 2024 09:58, Елка Василева
192
Трябва ли да има нови правила за шофьорите над 65 г.?
Снимка: архив, БГНЕС

Нови правила за възрастните шофьори обмисля Европейският съюз. Те са насочени към подобряване на пътната безопасност. Една от основните промени е шофьорите над 65 години е да преминават задължителни психологически тестове.

Над 40 години стаж зад волана има Красимир Ценов от Монтана. На почти 66 години е и няма нито едно нарушение на пътя. Подкрепя идеята за новите мерки към по-възрастните шофьори.

„Над 65-годишна възраст хората имат разни заболявания и от това зависи дали могат да карат, да се контролират. Аз познавам шофьори, които са над 80 години и още карат, което е много неприятно и опасно“, обясни той пред Нова тв.

Според него трябва да се обърне по-голямо внимание на младите шофьори. „Катастрофите не стават със старите хора, а с младите, те карат толкова силно, че след това режат колите, за да ги извадят. Има шофьори, които и на 75 г. са добри шофьори, защото са от старото време и се съобразяват със знаци и не превишават ограничението“, обясни Ценов.

Европейският съюз предвижда да се намали срокът на валидност на шофьорските книжки над 65 години. Целта ще бъде да зачести медицинският контрол на възрастните шофьори и тяхното психично здраве. Предвижда се още да минават опреснителни курсове, ако е необходимо.

Владимир Илиев е дългогодишен автоинструктор от Монтана. Той е на мнение, че не е необходимо всички възрастни шофьори да преминават тестове за оценка на психичното им здраве.

„Поредната дискриминация на Евросъюза. Ако се провеждат такива тестове, е строго индивидуално и само, когато има нужда. Ако даден водач е направил нещо, което касае безопасността, да, но всеки под ножа, не го разбирам“, смята Илиев.

Според евродепутата Петър Витанов, който е член на Комисията по транспорта в европарламента, с промените няма да съгласни всички страни.

„Не може да направите задължителна медицинска проверка, защото някои държави няма да се съгласят и става дума за най-големите държави, няма да мине в Съвета. Но най-вероятно ще бъде предоставена възможност на страните, по тяхно усмотрение да предвидят такава медицинска проверка“, заяви Витанов.

Промените за подобряване на пътната безопасност предстои да бъдат гласувани в Европарламента в края на февруари.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


192
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
74
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Дайте статистика колко от тежките ПТП са извършени от шофьори над 65. Колко души са убили и какви материални щети са нанесли. Колко са заснети с 150 и повече км ч колко са пияните колко са с наркотици. Тези данни ги има в МВР...изнесете ги де! Целта е възрастните да се принудят да слязат от автомобилите за да освободят паркоместа за останалите
73
5
 
0
 
! Отговори
Христо Христов преди 6 месеца
Не! По над 75 - да.
72
1
 
4
 
! Отговори
НН преди 6 месеца
До п.п.Бил съм в казармата. От последните набори. Пълна загуба на време - боядисване на бордюри, метене на плаца, набиване на крак, скучен караул, презоградски отпуски, тайно внасяне на алкохол. Повече се учи за живота далеч от тате и мама - студент. Поне да си готвиш, переш и управляваш бюджета.За възрастните - ами когато шофира внимателно и бавно в полупразното село до хлебарницата - кому пречи?
71
4
 
2
 
! Отговори
до п.п. преди 6 месеца
Руските двигатели не обичат обороти, нормално е да караш руски танк бавно. Виж, обаче немските, а особено японските си плачат за повече оборот.
70
2
 
5
 
! Отговори
НН преди 6 месеца
Всъщност става въпрос за психотест. В български условия - нищо съществено. Бил съм на такива - за КНО и др. Питат те как си, платил ли си таксата и ти издават документа набързо. Не пише за медицински прегледи. А възрастните предимно не са луди, а просто не виждат, не ги държат краката и ръцете и др. Иначе правилно хората обръщат внимание, че възрастта за пенсиониране все се вдига /т.е. приемат те за работоспособен/, но тежките катастрофи се причиняват от младоци, които пистите им били далеч.
69
3
 
5
 
! Отговори
п.п. преди 6 месеца
на 70 г. съм и нямам досега никакво нарушение! в казармата бях механик-водач на танк, 2 г. и половина със запаса, и там се научих никога да не карам бързо, да слушам двигателя, и да не пия алкохол! казармата беше перфектна школа за тийнейджъри!.....може би там се губи сега връзката!
68
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Шофирането с високи обороти е полезно за добре балансирани мотори, като редовите шест цилиндрови. Премахва всякакви нагари по двигателя. На шестак на втора ако не му направиш един-два светофара от 4к оборота до прекъсвач, ще се счупи и хабиш колата.
67
0
 
5
 
! Отговори
шмatka преди 6 месеца
До Анонимен 47 Чудя ти се на акъла? Ти от малллоумници чакаш да им роди пиппето нещо смислено и рационално?ЕС е мърртвец и само онези отгоре лапппат заплати и съчиняват проссстотии и глуупости- нищо умно! та е това сега - поредната дискриминационна глуупост!
66
0
 
8
 
! Отговори
Факт е, че преди 6 месеца
тези, които карат дрогирани и пияни, които са убийците по-пътища в България са най-често шофьори на възраст между 20 и 60 години, независимо от социалния им статус. Не, не трябва да има различни правила за шофиращите над 65г. Правилата за всички шофьори трябва да са ЕДНАКВИ И СТРОГИ.
65
0
 
4
 
! Отговори
До lina преди 6 месеца
Хващам се бас с теб, че нямаш мозък в главата си по-голям от на колибри ! Дори се съмнявам, че не си хомосапиенс, а овца !
64
5
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Я ми обяснете можещите като продават V-8 и съм си взел V-8, с 30 ли да го карам?
63
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Да се определи ред! Сторг график! Например, в понеделник ще карат само тези, които са 20 годишни, вторник - 30 годешните, сряда - почивен ден, в четвъртък - трезвите, петък - пияните, събота е за пенсионерски пазар и неделя - за гонки! Запомнете, не може две превозни средства, които се движат с различна скорост да вървят заедно в този живот! Вместо да обвинявате президента, че не бил обединител, помислете как да се диференцирате един от друг, според естетически нагласи, имот, възраст и почтеност
62
0
 
2
 
! Отговори
ДО ЕЛКА преди 6 месеца
ПОПИТАЙ БАЩА СИ.ПРЕДИ ДА ПИШЕШ ГЛУПОСТИ
61
0
 
6
 
! Отговори
пак дискриминация преди 6 месеца
по възраст: А Трябва ли да има нови правила за шофьорите калинки под 21г?
60
0
 
1
 
! Отговори
до 63 преди 6 месеца
Газ за рая всеки рано или късно ще получи :) Ти безсмъртен ли си?
59
6
 
1
 
! Отговори
до 58 преди 6 месеца
Баце, ти може да си карал тир, ОК. Приеми, че има хора, които си слагат подходящи спирачки на коли над 300 коня и са си взели такива коли, защото им харесва да шофират. Да, има младежи, които не могат да карат. Има такива, които карат нагло. Но има и такива, които карат за кеф, когато условията го позволяват. Просто в София няма писта. Дракон е далече.
58
0
 
7
 
! Отговори
трафикант с/у решени преди 6 месеца
Като че ли искат да намалят трафика и задръстванията по улиците. Обаче като съобразят колко пенсионери крепят икономиката и здравеопазването и едва ли имат проблем с адекватността да си помислят добре дали да им отнемат това право. Както казва един от изказалите се статистиката трябва да се изкаже. Колко са проблемните до 30г, колко до 40г, колко до 50г и на 60г и нагоре.
57
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Всички долу от колите. Ставате пешеходци трябва да спасявате земята от климатичната промена.Трябва да намалите CO2.Не може всички да минете на електромобили защото електропреносната мрежа няма да издържи на натоварването.Стойте си у дома.Всички трябва да сме зелени. Нали така ?
56
3
 
3
 
! Отговори
Газ в завоя преди 6 месеца
Давам газ в завоя, задният ми мост натиска. На червено на престоя някой ще ми се разписка. Оборотите обичам да напълня, да чуя песента на мотора. Верно, карам като луд, натискам и на паветата до затвора.
55
0
 
15
 
! Отговори
До 46 lina преди 6 месеца
Предполагам си "голям" шофьор, я ми кажи кой е с предимство на пешеходна пътека в България ? Кой пенсионер уби невинни на тротоар или на пешеходна пътека ? Кой пенсионер участва в гонки нощно време ? Кой пенсионер застрашава живота на невинни със "свръхзвукова скорост" ? Аз съм пенсионер с 47 г. стаж зад волана от които 24 г. в З.Европа и нямам санкция от пътна полиция ! Ти шофирала ли си по 8 лентови магистрали при засилен трафик ? Знаеш ли, че един ден и ти ще бъдеш пенсионер или се съмняваш ?