"Насочи го нагоре!", викал пилота на етиопския Boeing 737

Причините за катастрофата – все по-ясни
30 мар 2019 19:00, Нели Христова
47
"Насочи го нагоре!", викал пилота на етиопския Boeing 737
Снимка: Reuters

"Насочи го нагоре! Насочи го нагоре!", крещял един от пилотите на Boeing 737 от Етиопските авиолинии, който се разби преди три седимици, съобщават от Wall Street Journal.

Още по темата

Все повече и повече детали започват да излизат около катастрофата, която отне живота на 189 души. Според източници на изданието, малко след излитането, само на 137 метра от земята, сеактивирала системата за контрол на полета. Носът на самолета се наклонил напред, а паникьосаният глас на пилота се разнесал по радиото секунди, преди то да изгуби сигнал.

Според източниците, близки до разследването, разкритията "рисуват картина на една катастрофална повреда, която бързо е надделяла над екипажа".

След като експертите потвърдиха, че подобен е бил и проблемът в самолета на Lion Air, който падна миналата година, всички Boeing 737 бяха преземени, а преди няколко дни от компанията производител обявиха, че върху софтуера на машините ще бъдат направени промени.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


47
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
4
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
A междувременно VW плащат ли плащат...Само ако си Made in USA имаш лиценз за убиване на всичко живо.
13
1
 
12
 
! Отговори
V преди 5 години
Трябва да има някакво ограничение на ъгъла на катерене ,за да не се влиза в срив на потока .Но то не трябва да е по този начин .Пилота трябва да получи предупреждение за ъгъла на изкачване спрямо тежестта на самолета ,и той да вземе решението . По малко електроника е по добре . Но си трябва индикатор който да го предупреди
12
0
 
12
 
! Отговори
да бе да преди 5 години
--------Не забравяйте, че говорим за български журналисти, които са изучавали задълбочено в университет българска лингвистика, филология и знам ли още какво--------да бе да .учили са в чалготеките и са питали тяхните кога ще донесат рушветите та да им пишат някоя тройка
11
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
нещо с тез ай ти спецове нещата не се получавст от първия път. Само че ако в Бг се ос.ра.ха с винетките , там в САЩ със самолетите си е трагедия, гинат хора стотици заради не свършена работа
10
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
It спецовете са в дъното на крематориума. Де не е умишлена грешка зс цел контрол на популацията.
9
2
 
39
 
! Отговори
малко цитати.... преди 5 години
..."сеактивирала"..."Носът на самолета се наклонил напред"... (напред или надолу?)..."разнесал"..."преди то да изгуби сигнал"..."преземени"...Не забравяйте, че говорим за български журналисти, които са изучавали задълбочено в университет българска лингвистика, филология и знам ли още какво. Щом най-образованите са тотално неграмотни, правете сметка какво очаква държава с 1400 години история, която тотално бе закрита само за 30 години. Скоро ще е турски вилает и НИКОЙ НЯМА ДА НИ СЕ ИЗВИНИ!
8
23
 
6
 
! Отговори
гошо преди 5 години
Повреден сензор кара системата MCAS да нареди на автопилота да наклони носа надолу. Сензора е дефектен и си мисли че машината губи височина.Пилотите просто е трябвало да изключат автопилота.Софтуерен упдейт ще реши проблема.
7
5
 
22
 
! Отговори
бг смешки 2 преди 5 години
отдавна е ясна причината за пеоблемите на новият Боинг ...товае новата система МCAS Която се включва и подава грешни сигнали на бордовия компютър ...от там следва накланяне носа надолу и забиване в земята ! това не е само до софтуера ....самата система дава няккакви проблеми ...от Боинг са знаели за че има такъв проблем но са решили че не е смъртоносен и са го пренебрегнали .....виждаме резултатите !
6
10
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
137 метра много мистично число за знаещите, само ще ви кажа че Артър Л. Милър има книга наречена 137.
5
6
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Очевидно автопилота се включва и променя курса преждевременно в някакво много рядко съчетание на много обстоятелства. Затова има две катастрофи при десетки хиляди излитания и кацанияЗа съжаление е трудно всичко да се предвиди. Мир на праха на загиналите
4
2
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Софтуерът на Блок 70 читав ли е? За един преател питам.
3
5
 
7
 
! Отговори
Милен Илиев Минков преди 5 години
Междунароният- съд,...Е, божията- власт,.Запомнете- това.....
2
9
 
44
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
С краварска кошница за прехвалени ягоди не се ходи. Какъв е тоя софтуер който сам да накланя носа на самолета към земята и то на височина само от 137 метра.. Компютъра може да предупреди но не и да взима решения. Решенията се взимат единствено от пилотите не от една платка направена от някой който не е знаел защо се е родил. Сега какво ще правят ще пренаписват софта или ще го елменират това недомислие. Избиха стотици хора без капка срам и съвест. Това са краварите от сбирщината.
1
11
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Който се вози на краварско хвърчило да се моли на господ.