Забраната на дизела подобрява ли екологията в големите градове?

Как мегаполисите в Европа се борят със замърсяването
8 дек 2018 12:48, Екип на Automedia.bg
58
Забраната на дизела подобрява ли екологията в големите градове?
Снимка: архив, Reuters

Постепенната забрана на дизеловите автомобили заради подобряване на екологичната обстановка е все по-модерна най-вече в Германия.

Ограничения за стари дизели вече действат в Хамбург, Берлин, Франкфурт, Щутгарт, Кьолн, Бон и Есен, но това не е довело до подобряване на качеството на въздуха, съобщава изданието presseportal.de, като уточнява, че в някои градове – като Хамбург, например, нивата на въглероден окис дори са се увеличи. Преди забраната те са били 39 микрограма на кубичен метър, а сега вече са 48, пише AutoMedia.bg.

Какво обаче се случва извън пределите на Германия, където също започват постепенно да действат сериозни ограничения? Как жителите на големите градове на Европа ще дишат по-добре, се опитва да установи изследване на друго германско издание - Automobilwoche.de.

Париж

Във френската столица действат строги правила за дизеловите коли. Автомобилите, регистрирани за първи път до 2001 г., както и бензиновите, регистрирани преди 1997 г., нямат право да влизат в града. От средата на 2019 г. тези мерки ще станат още по-строги, като властите въвеждат нови паркинги, на които влизащите в града ще оставят колите си и ще се прекачват на градския транспорт.

Още по темата

В дългосрочна перспектива кметът на Париж – Ан Идалго, има намерение да превърне историческия център на града в пешеходна зона. Планът засяга цели 4 района на мегаполиса, в които са разположени най-големите забележителности.

Рим

За влизане в историческия център с автомобил трябва специално разрешение, което се дава само на местни жители и то срещу заплащане. Строги правила действат и в други части на страната. Северна Италия вече обяви война на старите дизели през студените месеци на годината. От октомври до март в Пиемонт, Ломбардия, Венето и Емили-Романия ограничения на този тип коли са по-сериозни в сравнение с другите месеци.

Брюксел

В белгийския мегаполис е разработен дългосрочен план за подобряване на качеството на въздуха. От началото на година има забрана за влизане на дизелови коли със стандарт Евро-1 в голяма част от града. През 2022 г. ще бъдат забранени колите с Евро-4, а от 2025 г. в столицата на Белгия ще може да влизат само превозни средства със стандарт Евро-6. Ограниченията се контролират с помощта на камери, като глобата е 350 евро.

Осло

Норвегия поощрява покупката на електромобил с намаление на данъците и това се оказва много успешна стратегия. Почти половината нови автомобили, регистрирани в страна, са на ток. През 2025 г. в Норвегия не би трябвало да се движат коли на всякакви гориво, произведени от нефт. Паркирането и сега е сложно и скъпо, като идеята е Осло да стане изцяло пешеходен град.

Копенхаген

Кметът на града – Франк Йенсен, иска през 2019 г. да забрани движението на дизелови автомобили в столицата на Дания. Единствено за собствениците на превозни средства с Евро-6, които са жители на града, ще бъде направено изключение. В Дания пълната забрана на дизелови превозни средства трябва да влезе в сила през 2030 г.

Стокхолм

В столицата на Швеция се планира въвеждането на екологични зони в центъра, в които движението ще се регулира в зависимост от нивата на вредни емисии. Засега няма крайно решение как ще се случва това, но властите вече препоръчаха на местните жители да не си купуват дизелови превозни средства.

Мадрид

В столицата на Испания първото ограничение влезе в сила още през декември 2016 г., като то засегна определите транспортни средства. Сега властите смятат да отидат още по-далеч, като забранят влизането в центъра на града на автомобили, които не са собственост на местни жители. Ограничението ще засегне и магистралата Гран Виа, като движението ще бъде позволено единствено на таксита, автобуси, микробуси и електромобили.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
5
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
до АнонименПри социализма България беше сред 30те най-развити икономики в света и на 27 място по стандарт на живот, а днес при евроатлантизма е бедна като африканска страна и първа по смъртност в света.
15
3
 
19
 
! Отговори
da be преди 5 години
До ТРЯБВАЩо приказваш глупости, като хората имаха масово нафтови печки. Нафтата идваше на по 2ст. от Съюза и беше по-евтино и удобно от дърва. Където нямаше ТЕЦове всички бяха на нафта. Болници, жилища и т.н.
14
2
 
6
 
! Отговори
Име преди 5 години
екологията е малко по-широко понятие за да и бъде повлияно в положителна посока само от спирането на автомобилите придвижвани с дизелови двигатели. все пак изгарянето на нафта не е само co2. тези дни тук имаше статия на джендър веле, което ни убеди, че червено-зелените работят в полза на концерните. нещо, в което никога не сме се съмнявали...
13
12
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Автомобил = свободавелосипед = социализъм Избирайте
12
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Подобрява и още как. Даже ше премахни финните прахови частици у сифия
11
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Забраната на дизела ще стимулира немските проузводители на коли, ще запазят работните места защото продажбите все повече намаляват заради кризата, а така хората ще продадат старите си коли в България и Румъния и в източна Европа и парите ще подпомогнат бюджета да купят нова кола и това ще увеличи продажбите и печалбите на автомобилните производители.
10
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ако източна Европа възстанови икономиката си която беше съсипана през 90те години Германия ще рухне, няма да може да изнася и без това в целяи свят е криза и хората все по-малко купуват немски стоки, немските фирми са на границата да започнат масови уволнения което ще доведе до ефектна на доминото.
9
4
 
11
 
! Отговори
Ало преди 5 години
Не пишете глупости толкова сте невежи, като ви пръднат веднага ви замирисва на дизел, като папагалите сте кълвете на бубонка.
8
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Laji disela e po 4ist ot bensinite na mareschki milionera
7
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Бензинът е много по-опасен. Емисиите му са много по-вредни.
6
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Хе ами камионите дизел как ще е) коли тип трактор беларус да се забранят
5
6
 
4
 
! Отговори
Факт! преди 5 години
Мяхайте ги тия т.пи немчуги бе Алзасс и Лорен са френски!Кво ме занимавате с тея!
4
24
 
7
 
! Отговори
ТРЯБВА преди 5 години
Трябва в България да се забранят всички Дизели - няма евро 1 , няма евро 10 . По времето на соца бяха забранени заради екологията и парниковия ефект - даже забраниха автобуси и камиони с дизелови мотори - само корабите в морето бяха дизел - соца направи Тролейбуси в големите градове и разви ЖП Транспорта с вагони по 60 тона товароносимост , сега всичко куцо и сакато има по 10 тира и кара на дизел и бълва отрови .Дизела се доближава до горенето на гуми като опасност за хората .
3
10
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Я стига с тези манипулации, няма да ви купуваме електричките за двойни пари! Моят дизеляк е Евро6, така че е много по-екологичен от повечето бензинови таралясняци!
2
1
 
26
 
! Отговори
месара преди 5 години
Зависи от размера на ромб ската популация в съответния град
1
5
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
в европа може би но в *** тази *** едва ли с тая масова беднотия и безработица