Учени поставиха под съмнение факти за ембриона

Изследват нов механизъм при формиране му
2 май 2024 18:45, Инна Ангелова
Учени поставиха под съмнение факти за ембриона
Снимка: Ri Butov от Pixabay

Учени хвърлят нова светлина върху ранните етапи от формирането на човешкия ембрион. Изследването е водено от Жан-Леон Метр и е публикувано в списание “Нейчър”.

Няколко дни след фазата на оплождане, когато сперматозоидът и яйцеклетката формират стволова клетка, тя се разделя на около десет други. След това настъпва моментът, в който тези клетки се събират и струпват, за да образуват едно цяло. Това е ембрионът в най-ранния му стадий и този първи етап е от решаващо значение.

Новите изследвания поставят под съмнение познатия от десетилетия насам начин за формиране на зародиша. Досега учените смятаха, че основният механизъм е чрез събиране на клетките помежду им посредством прилепване на техните стени. Проучването обаче сочи, че този фактор играе само второстепенна роля.

Основна движеща сила е способността на клетките да се свиват и придъпват една към друга. Ръководителят на проучването Жан-Леон Метр даде лесна съпоставка: „Представете си кръг от хора, които се държат за ръце и постепенно се приближават един към друг“.

За да направят проучването си учените изследват клетки от няколко ембриона, които са неизползвани по време на ин витро процедура и замразени на различни етапи - между три и пет дни. Колкото по-напреднал е стадият на развитие на зародиша, толкова по-способни да контрахират клетките.

Не се наблюдава промяна в степента на способността за прилепване на стените им, която остава една и съща. Така изследователите стигат до заключението, че именно първият, а не вторият механизъм играе основна роля в обединяването на клетките и формирането на ембриона.

Още от САЩ
Още един от свидетелите срещу Boeing почина, бил на 45 г. в добро здраве

Уникално преди 2 седмици
Събирането на всички тези клетки, съединяването им в един ембрион от който се оформя бъдещото човешко същество, говори за уникалната природа на всеки индивид. Това е Божествено творение - едва ли е само плод на случайно струпване на няколко стволови клетки.

Щирлиц преди 2 седмици
Това откритие е важно за създаването на послушен биоробот,който да се грижи за регулиране на човешката популация.Нищо ново.

Анонимен преди 2 седмици
Близо е до акъла че се притеглят иначе хората щяха да се разпаднат на съставни клетки в съня си, което нямаше да е зле, *** вода.

Анонимен преди 2 седмици
Е и.Колкото по -бързо се затрие този свят заради онзи филм ,децата на хората,толкоз по-добре.Ражають само путкините ,другите отдавна са над нещата.

Путин е виновен преди 2 седмици
Психара сега ще дойде да изтряска че събирането на клетките било комунизъм поръчан от Москва.

ефролиберал преди 2 седмици
Тези да не се правят на улаави, а да кажат мъжете може ли да раждат? Същи така - колко пола има???

Анонимен преди 2 седмици
Бебетата точно така са разположени в корема, обръщат се сами в последния месец, за да излязат с главата напред.

Анонимен преди 2 седмици
На туй бебе нещо му е много голяма кофата, да не говорим че е разположено неправилно с краката към изхода.

Или преди 2 седмици