Как събирането на данни ще помогне за борбата с войната по пътищата?

Информация се събира дори от пътната настилка, заяви Валентин Мундров
Обновена: 2 окт 2023 11:18 | 2 окт 2023 11:18, Нели Христова
17
Как събирането на данни ще помогне за борбата с войната по пътищата?
Снимка: БГНЕС

Събирането на данни ще ни позволи да се сдобием с достатъчно информация, която да превърнем в знания, така че да увеличим безопасността на движението по пътищата. Това заяви заместник-министърът на електронното управление Валентин Мундров по време на откриването на кръгла маса на тема "Качеството на данните – определящ фактор за ефективни действия за безопасност на движението по пътищата“. Събитието бе организирано от Държавната агенция "Безопасност на движение по пътищата" в края на миналата седмица.

"Систематизираните данни от различните източници в транспортния сектор са сериозна основа за подобряването на пътната безопасност, а днес информация се събира не само от автомобилите, а дори от пътната настилка", коментира още Мундров.

По думите му от години информацията за пътната обстановка играе важна роля в стремежа за намаляване на инцидентите, а в бъдеще интеграцията на всички системи за данни ще има голямо значение за пътната безопасност. Своевременното предупреждаване на участниците в движението за опасни ситуации, като например временно хлъзгав път, намалена видимост, закъсали превозни средства и произшествия, може и днес да предотврати произшествия и да ограничи последствията.

"Данните и техният потенциал за иновации и генериране на стойност се превръщат във водещ приоритет за Европейския съюз. С приемането на Европейската стратегия за данните през 2020 г. и на Акта за управление на данните през 2022 г. стремежът на ЕС е да се утвърди като водещ фактор в тази област", информира заместник-министърът на електронното управление.

Валентин Мундров подчерта, че България също насочва усилия в тази насока. С приетите съвсем наскоро промени в Закона за електронното управление правомощията на министъра на електронното управление се разширяват, като обхващат и провеждането на държавната политика в областта на създаването, съхранението, управлението и споделянето на данни.

"С тези законови изменения също така става възможно връчването на актове за установяване на административни нарушения, електронни фишове и наказателни постановления по реда на Закона за административните нарушения и наказания, бе припомнено в рамките на кръглата маса", каза заместник-министърът. Той уточни също, че с решение на Министерския съвет министърът на електронното управление бе определен за Единна информационна точка, а МЕУ – за национален компетентен орган за оказване на съдействие на организациите от обществения сектор, предоставящи или отказващи достъп с цел повторно използване на данните.

Експерти от МЕУ обърнаха внимание на участниците в събитието на още един важен аспект – необходимостта от изчистване от законодателната рамка на всички норми, които представляват пречка пред свободния обмен на нужните на администрациите данни.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


17
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
В България данните се използват за увеличаване на броя на катастрофите, ранените и загиналите. Типичен пример е, че когато някъде има много катастрофи, намаляват и без това ниската максимално допустима скорост и закономерния резултат е увеличаване на броя на катастрофите. Пак намаляват разрешената скорост и катастрофите пак се увеличават. Та така с данните...
15
1
 
2
 
! Отговори
Изпуснали са преди 7 месеца
психодиспансера и са ни раздали по една кола, това е движението по нашите пътища. Едва ли нещо ще успее да поправи, каквото и да било
14
3
 
0
 
! Отговори
Пич преди 7 месеца
"Вижте физиономията на снимката - липсва само шинела,шмайзера,немската каска,лентата с пречупения кръст и изпънатата ръка за поздрав към Фюрера" Оххх, да бе, да бе, всички са фаашисти защото се опитват да ви накарат да спазвате закона. Клети русофилски мутрри ...
13
3
 
3
 
! Отговори
Samo minavam преди 7 месеца
Качвам горивото на 10 лв и войната свършва
12
0
 
5
 
! Отговори
Оруел преди 7 месеца
Всичко ще ви събираме! Утре ще обсъдим демографската криза и събиране на данни от спалните! Камери във всеки дом!
11
3
 
3
 
! Отговори
просто и ефективно преди 7 месеца
ВИДЕОРЕГИСТРАТОРИТЕ трябва да станат ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ за всяка кола, и всеки шофьор предоставил видео за нарушение или ПТП, трябва да бъде поощряван с процент от глобата, която ще бъде наложена на нарушителя. Само по този начин можем да спрем ТЕРОРИЗМА по пътищата
10
3
 
11
 
! Отговори
ПорЦелан преди 7 месеца
Просто полицията трябва да е по пътищата, не само да снима с камери.
9
1
 
8
 
! Отговори
ПорЦелан преди 7 месеца
Не съм виждал от години Пътна полиция да прави нещо друго освен да снима с камери за скорост и да "бере" пари. Имаше патрулна двойка преди няколко дена на ул. Васил Кънчев, след кръстовището при Кауфланд. Първият път като минах, един с Мерцедес от лентата за ляв завой се фърли пред мен и го спряха, след това един бакшиш се метна пред 5-6 коли отред и аха да мине на червено за десен завой и като видя полицаите закова на място, но половината му кола беше след стоп линията. Него също го спряха.
8
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Никак
7
2
 
6
 
! Отговори
Накратко : преди 7 месеца
Вижте физиономията на снимката - липсва само шинела,шмайзера,немската каска,лентата с пречупения кръст и изпънатата ръка за поздрав към Фюрера... Управляват ни демолибера3т-наzzисти,баце!
6
2
 
12
 
! Отговори
Двг преди 7 месеца
Рискът на тия мерки е че могат да се използват за следене така че да не можеш да мръднеш без тва да бъде проследено. Първите действия на тирани и диктатори е да ограничат и регулират транспорта и свободното движение.
5
6
 
19
 
! Отговори
Двг преди 7 месеца
Който е готов да замени свободата си за сигурност, не заслужава и двете, и скоро губи и двете
4
8
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Войната по пътищата е в 99% от случаите в ръцете на бедния бачкатор, wannabe милионер, качил се на БМВ Е60, струващо колкото седмичната заплата на ИТ спец. Той се мисли за Господ, че всичко му е позволено. Мисли си, че другите си мислят, че той кара скъпа кола, въреки че целият варел струва, колкото джантите на нов такъв модел. Иначе казано- 99% от катастрофите са причинени от типични комплексирани бедни ceляндypи.
3
0
 
19
 
! Отговори
Клеций II преди 7 месеца
Какъв хлъзгав път, каква настилка бе, иммбецили?! Я минете през София събота или неделя - през главните кръстовища, през южната дъга. Ако не преброите поне 50 сериозни нарушения за 1 час, ще ви черпя цял месец. Минаване на червено, опасни засичания, престроявания в грешната лента по светофарите, каране в бус лентата, каране с превишена скорост, и т.н. В София движението е пълен хаос, пълен. Няма никаъв контрол, всеки 3-ти изобщо не спазва никакви правила. Какво правите по въпроса, къде ви е план
2
4
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
събирането на данни ще помогне за вкарването на стадото в цифровия концлагер
1
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Това го има вече и е безплатно, нарича се Waze.