Климатичните промени може да ни струват 11 млрд. евро за ремонт на сгради

Те са застрашени от корозия
Обновена: 20 окт 2024 09:32 | 20 окт 2024 09:30, Стела Стоянова
27
Климатичните промени може да ни струват 11 млрд. евро за ремонт на сгради
Снимка iStock

Проучване на Съвместния изследователски център на ЕС (JRC) относно въздействието на изменението на климата върху корозията на европейския сграден фонд от армиран бетон, разкрива последиците от корозията, предизвикана от климатичните промени, върху сградите в европейските страни, включително и в България. За това съобщи пресслужбата на JRC.

Изследването прогнозира, че при сценарий на тежко изменение на климата с прогнозирано затопляне от три градуса по Целзий до 2100 г., България би могла да бъде изправена пред общи разходи за ремонт поради корозия в размер на 11 млрд. евро.

Това би означавало необходимост от ремонт на 99% от приблизително 383 174 сгради, проучени в страната. Прогнозираното въздействие върху благосъстоянието се очаква да бъде 0,23 % от БВП на страната до 2100 г., като се вземат предвид прогнозираните годишни разходи за ремонт в размер на 0,2 млрд. евро. Процесът на корозия, предизвикан от карбонизацията в сградите, се очаква да започне около 2065 г. При сценарий на умерено изменение на климата не се очаква сградите да бъдат засегнати от корозия.

Проучването на JRC е първата оценка на въздействието на изменението на климата върху европейските сгради от бетон, по-специално по отношение на химическия процес, наречен карбонизация, който може да отслаби структурата с течение на времето. В проучването се изчислява времето за начало на корозията, дължаща се на изчерпване на покритието на стоманената армировка, и се оценяват свързаните с това разходи за ремонт и годишната загуба на благосъстояние. Проактивният подход на Европейската комисия към управлението на климатичните рискове изтъква колко важно е да се включи адаптацията и устойчивостта към климата в строителните стандартиу се посочва в съобщението.

Сред авторите на изследването е и българският изследовател д-р Силвия Димова, зам.-директор на  отдел "Безопасност и сигурност на сградите" в JRC, пише БТА.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


27
Още от Общество
Частични и нови местни избори в 16 общини
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 10 часа
Ако имаме късмет, войната на НАТО с Русия ще събори безплатно всички компрометирани сгради в Западна Европа и ще ги построим наново по новите екоизисквания.
26
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 часа
Путин реши проблемите с корозията от промените в климата в Мариупол. Събори всички компрометирани сгради и ги построи наново. Путин затвори всички замърсяващи тецове в Украйна и направи украинците енергонезависими.
25
0
 
1
 
! Отговори
Бай Илийчо преди 10 часа
Епааа кога нема пари за ремонт или ново жилище на палатки и каравани ли дживеем???
24
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 часа
Изследване в духа на научния комунизъм.
23
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 часа
Просто е, излизане от зелената сделка, връщане старите технологии и всичко е ОК, пък др да правят каквото щат.
22
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 часа
Е, нормално при цемент без качество, /по нови технологии/, е така. Що не оказват влияние на стария цемент. Е новите къщи ще са от рецикле материали, без основи /като на запад/, ливне дъжд, духне вятър, имало къща, нема я.
21
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 часа
Това да не е на морето, 3 градуса и се стопят сградите. Вие нормални ли сте?
20
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 часа
Поредните бръщолевения от учени с купе и дипломи. Ай мерси.
19
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 13 часа
А оръжейните магнати въобще не плащат " климатичен" безбожен данък да разлика от фермери и европейци-данък въздух.Защо не забранят и частните самолети,а в нискотарифките се огледаха.Айде необразованата кака Грета и останалите слуги на глобалисти и корпорации да се запънат пред НАТО, да отидат да легнат под някой танк на бойните полета,да се завържат за накой изстребетел,така както лягат по магистрали и шосета хората да не могат да отидат нй работа
18
2
 
8
 
! Отговори
Гадняр преди 13 часа
Преди години през зимата беше минус петнадесет градуса със снежни виелици, на пролет и есен валеше обилно, а през лятото над тридесет и пет градуса. В момента зимата е по-мека, на пролет и есен вали доста по-малко, а през лятото е още по-сухо и горещо. За каква корозия изобщо може да става дума, при липса на влага?
17
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 13 часа
Е как пък все храната ни,жилищата ни, колите ни,нискотарифките,дори в кладенците и броя на кокошките на бабите на село си огледаха.Как един екогалибан не каза нищохза войните,огромните конзерни за насекоми или за сингетично "месо" и мн.др.корпорации,частните самолети,съвременното робство в третия свят за произв.на еко-био и прочие *** и мини за кобалт за ел.коли и хиляди други примери.Важното е да се тероризира обикн.човек и да се дои безжалостно
16
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 13 часа
Досега ни караха да санираме, че да държи топло, а днес викат Ама топлото ще разруши сградата. *** тая крива нива.
15
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 13 часа
Аз затова карам в на баба гредореда.
14
0
 
5
 
! Отговори
Войводата преди 13 часа
1. ЗА НЕЯ 2. Ще се смеете но миналото лято попитах една дама защо не се е погрижила за лекия си целулит. Бях шокиран да разбера че е стресирана от климатичните промени 3. Подарих й продукт за 450 лв 4. След месец въпреки климатичните промени целулита изчезна 5. Значи климатичните промени са мит
13
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 14 часа
Каква корозия бе про.шляци?Нали арматурата е в бетона и няма достъп до въздуха(кислорода),или е толкова малък,както е и сега и нищо няма да се промени,ОСВЕН ЧЕ ПОЛЮТИЦИТЕ ЩЕ СИ НАПЪЛНЯТ ТЪРБУСИТЕ С ОЩЕ ПАРИ,ЧРЕЗ ФИРМИТЕ СИ,КОИТО УЖ ЩЕ РЕМОНТИРАТ!Ще стане както стана със санирането и даже с ковида!Аман от алчна па..смина,която непрекъснато измисля какви ли не ужасии,само и само да плаши стадото,за да го дои до изпосталяване!
12
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 14 часа
Чудесно! Всеки, който разбира от ремонти да прави фирма и да се включва в запълването на тази огромна бизнес ниша. И без хън-мън и оправдания.
11
0
 
12
 
! Отговори
Боко Т. преди 14 часа
Урсула да дава чували с пачки за саниране :)))
10
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 15 часа
ТОВА СА ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ
9
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 15 часа
Значително отслабване на конструкцията в кратък срок е малко вероятно да се случи, но този тип корозия води до напукване и отчупване на бетонното покритие на стоманената армировка. Причината са вътрешни сили на опън, предизвикани от обемното разширяване, от 2 до 5 пъти, на стоманата, превръщайки се в ръжда.
8
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 15 часа
КарбонизацияСъществуват множество химични субстанции, които могат да повлияят и понижат алкалността на бетона. Все пак, всепризнатият реагент, който прави това в нормални експлоатационни условия, е въглеродният двуокис (CO2). Този кисел газ, част от атмосферния въздух, реагира с алкалните продукти в бетона и образува карбонати. Процесът, наречен карбонизация, е бавен, но прогресивен и води до понижаване алкалността на бетона под pH 9. Едновременно с това, по протежение на фронта на карбонизация, протича процес на разрушаване на пасивиращия слой на стоманата, определен като депасивация. При н