Юлиян Попов за старите коли: Едва ли стойността им е по-висока от 300 лв

Може да се въведе такса от 500 лева
8 ное 2023 08:02, Нели Христова
219
Юлиян Попов за старите коли: Едва ли стойността им е по-висока от 300 лв
Снимка: БГНЕС

Евентуалната такса от 500 лв. за първа регистрация на кола, внесена у нас на старо, ще затрудни съвсем леко този пазар и търговците, но е ефективен начин да не сме на едно от първите места в ЕС по внос на стари и замърсяващи коли. Това коментира във вторник министърът на околната среда и водите Юлиян Попов.

За таксата съобщи онзи ден транспортният министър Георги Гвоздейков. Идеята е парите да се събират във фонд, от който да се дават бонуси за покупка на електроколи.

Всяка година у нас се внасят по около 350 хиляди употребявани коли и сумата, която би се събирала в такъв фонд, е от порядъка на 175 млн. лв. на година.

Според Попов тепърва ще се обсъжда дали налагането на такава такса не нарушава някой европейски регламент. “В Албания направо забраниха вноса на употребявани коли, но тя не е член на ЕС и не трябва да се съобразява”, каза той.

Според Попов преобладаващата част от внасяните у нас стари коли са всъщност отпадък за рециклиране в страната на произход.

“Едва ли стойността им е по-висока от 300 лв. Но вносителят вкарва такава “кола” в гараж, слага ѝ три болта и я продава за 1300 лв.”, смята той.

Попов припомни, че всички идеи досега у нас за ограничаване на вноса на замърсяващи стари автомобили са срещали политически отпор главно от съображения за ниската покупателна способност на населението. Затова вероятно и въвеждането на таксата няма да бъде лесно.

Колкото до икономическите стимули за покупка на електромобили, той смята, че с течение на времето ще има все по-малка нужда от тях, тъй като тече процес по изравняване на цените между електрическите и двигателите с вътрешно горене.

България е кандидатствала да бъде домакин на следващата конференция на върха по въпросите на климата през 2024 г., но Русия и Беларус са блокирали вземането на такова решение, съобщи още екоминистърът. “Причината обаче няма нищо общо с това, че сме “неприятелска държава” според тяхната терминология. По-скоро и двете държави проявяват напоследък огромен интерес към възможностите за инвестиции в противодействието на климатичните промени в световен мащаб, които се оценяват на около 3-4 трилиона долара, каза министърът.

Намерението на страната ни е било да предложи провеждането на различните страни на конференцията - преговори, правителствени срещи, изложби и презентации, да бъдат в различни държави от нашия регион, тъй като в момента събитието е огромно по мащаби. На предстоящата през декември конференция в Дубай например са регистрирани 150 хиляди участници, докато преди 27 години на първата в Копенхаген са били едва 30 хиляди.

Това ще е първото участие на България на конференцията, на която ще отидат президентът Румен Радев, премиерът Николай Денков, министри, ръководители на ведомства и много родни фирми или такива, които имат големи инвестиции тук.

“Смятам, че имаме какво да покажем на света - например никъде в Европа няма цял индустриален комплекс, в който фирмите са приели да се движат бързо към въглеродна неутралност. Такъв клъстер у нас се е образувал във Варна, където “Девня цимент”, “Агрополихим” и “Солвей Соди” намаляват скоростно въглеродните емисии. В ЕС има по-скоро примери за отделни фирми”, подчерта Попов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


219
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
107
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Абе аз съм на 16 етаж и искам да кажа нещо....Защо тази тема не се дискутираше два дена преди Избори 2023.Ами два дена след Избори 2023 година...
106
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Д133....Вие македонците вече сте в Космоса...
105
0
 
4
 
! Отговори
ВеликотоМакСлънце преди 10 месеца
В Скопие караме само Тесла не сме абуригени като ***
104
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Искам да кажа и аз нещо щото живея на 16 етаж ..Колата е Западно изобретение .
103
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
До 128...Тебе Македония ходят с коне.
102
1
 
1
 
! Отговори
Мръсен милярдер преди 10 месеца
125 Няма ри Троцки транспорт за теб бе бедняяяяк
101
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
124-ти ти в кое село живеш дето продавачката взима 1600 лв? Да мина да видя тя каква кола има предполагам че е тесла на лизиг с тоя висок доход?
100
3
 
4
 
! Отговори
BG преди 10 месеца
Само да споделя че в Македония е забранен вноса на употребявани автомобили които са под категория 5.
99
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
До 125...Ами с доход от 500 евро какво ще купиш.Един смартфон за месец ли...И ти това стандарт ли наричаш..
98
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Програмисчетата дойдоха от село и сега казват на софиянци как да живеят. Браво бе селски !!!!
97
18
 
2
 
! Отговори
БГ Бизнесмен преди 10 месеца
Бедняциии и робииии не е нужно да живеете в София сато нямате пари за високия стандарт идете си у Пазарджик да им смърдите на про сти те милиционери от милиционерското
96
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Живея в село близо до Шумен. Тук няма аптека, няма банкомат, а от скоро махнаха и лекарския кабинет по новия закон, защото е само на 15 км. от Шумен. Няма и автобус до града от години понеже е нерантабилен. Единствения транапорт до е да имаш кола., да викаш такси.или да се преместиш да живееш в града. Карам 25 годишна кола колкото да отида до града.
95
32
 
5
 
! Отговори
до 117 преди 10 месеца
Не знам кой взима 1000лв. днес, освен пенсионирана хигиенистка в детска градина в малко селце нейде из България. А като не ти изнася, стани и ти бизнесмен, де. Аз човек с доход под 10000лв. рядко виждам около себе си. Айде ние сме млади, кадърни и образовани, ама прощавай дори продавачката в магазина на село взима 1600лв. да работи 2 на 2 дни по 12 часа...
94
14
 
2
 
! Отговори
до 112 преди 10 месеца
Да, моите са на лизинг. Нормален човек да няма каско не знам. Относно това кой какво ще кихне- ми то първоначалната вноска на висок клас автомобил ти е 50к, лизингът отделно. Вече един голям Ситроен плъгин хибрид стана 130к, какво остава за немските марки. Всеки според дохода си. Аз 2 нови коли не ги усещам да ми тежат. Старите биха излезли доста солено.
93
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
90% от населението кара стари коли, нз колко ще е леко
92
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Самозабравили се гадове, хайде първо помислете как хората да са по-добре платени и после се заемете с измислени такси. "Бизнесмените" се подиграват с труда на хората и им плащат под 1000 лв.,, а тоя ще иска по 500 лв. Защо има още работодатели които не плащат заплатите на хората през банки, до кога ще има паралелно плащане на ръка за да ги осигуряват на минимална заплата, това са нещата които първо трябва да се направят. Всеки може да измисля такси, дори и за въздуха който диша всеки.
91
17
 
3
 
! Отговори
TheGamesOfHunger преди 10 месеца
В София Трябва да бъде забранено да се движат кори които не са евро 6 Като нямаш пари за чистонова Тесла ше ходиш пеш с градския или с метрото време е да влезем в бъдещето!Неможе такава плебейщина цял живот!Бе Гето затова е гетото на Европа!
90
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Всъщност , електрическите коли са една голяма измама и заблуда.Защо ли..Ами защото и сега петрола се добива на ниски цени Но до крайния потребител се качва многократно цената му.Същото след не много време ще е и с електричеството Дори и да ползваш фотоволтаици , ще плащаш такса за собственост на фотоволтаик.Светът не се променя.азащото богатите ще правят ви аги богати себе си А бедните по бедни.
89
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Не се нахвани пък тоз..................
88
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
И колко хора ще кихнат 50 бона кеш за кола и няма да е на лизиг? За 5 години гаранция на колата си платил колкото за що годе сносен автомобил на старо. Или се бъркам?