Юлиян Попов за старите коли: Едва ли стойността им е по-висока от 300 лв

Може да се въведе такса от 500 лева
8 ное 2023 08:02, Нели Христова
219
Юлиян Попов за старите коли: Едва ли стойността им е по-висока от 300 лв
Снимка: БГНЕС

Евентуалната такса от 500 лв. за първа регистрация на кола, внесена у нас на старо, ще затрудни съвсем леко този пазар и търговците, но е ефективен начин да не сме на едно от първите места в ЕС по внос на стари и замърсяващи коли. Това коментира във вторник министърът на околната среда и водите Юлиян Попов.

За таксата съобщи онзи ден транспортният министър Георги Гвоздейков. Идеята е парите да се събират във фонд, от който да се дават бонуси за покупка на електроколи.

Всяка година у нас се внасят по около 350 хиляди употребявани коли и сумата, която би се събирала в такъв фонд, е от порядъка на 175 млн. лв. на година.

Според Попов тепърва ще се обсъжда дали налагането на такава такса не нарушава някой европейски регламент. “В Албания направо забраниха вноса на употребявани коли, но тя не е член на ЕС и не трябва да се съобразява”, каза той.

Според Попов преобладаващата част от внасяните у нас стари коли са всъщност отпадък за рециклиране в страната на произход.

“Едва ли стойността им е по-висока от 300 лв. Но вносителят вкарва такава “кола” в гараж, слага ѝ три болта и я продава за 1300 лв.”, смята той.

Попов припомни, че всички идеи досега у нас за ограничаване на вноса на замърсяващи стари автомобили са срещали политически отпор главно от съображения за ниската покупателна способност на населението. Затова вероятно и въвеждането на таксата няма да бъде лесно.

Колкото до икономическите стимули за покупка на електромобили, той смята, че с течение на времето ще има все по-малка нужда от тях, тъй като тече процес по изравняване на цените между електрическите и двигателите с вътрешно горене.

България е кандидатствала да бъде домакин на следващата конференция на върха по въпросите на климата през 2024 г., но Русия и Беларус са блокирали вземането на такова решение, съобщи още екоминистърът. “Причината обаче няма нищо общо с това, че сме “неприятелска държава” според тяхната терминология. По-скоро и двете държави проявяват напоследък огромен интерес към възможностите за инвестиции в противодействието на климатичните промени в световен мащаб, които се оценяват на около 3-4 трилиона долара, каза министърът.

Намерението на страната ни е било да предложи провеждането на различните страни на конференцията - преговори, правителствени срещи, изложби и презентации, да бъдат в различни държави от нашия регион, тъй като в момента събитието е огромно по мащаби. На предстоящата през декември конференция в Дубай например са регистрирани 150 хиляди участници, докато преди 27 години на първата в Копенхаген са били едва 30 хиляди.

Това ще е първото участие на България на конференцията, на която ще отидат президентът Румен Радев, премиерът Николай Денков, министри, ръководители на ведомства и много родни фирми или такива, които имат големи инвестиции тук.

“Смятам, че имаме какво да покажем на света - например никъде в Европа няма цял индустриален комплекс, в който фирмите са приели да се движат бързо към въглеродна неутралност. Такъв клъстер у нас се е образувал във Варна, където “Девня цимент”, “Агрополихим” и “Солвей Соди” намаляват скоростно въглеродните емисии. В ЕС има по-скоро примери за отделни фирми”, подчерта Попов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


219
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
87
5
 
4
 
! Отговори
до 108 преди 10 месеца
BMW 2-ра серия и MB B-Клас са малки градски СЕМЕЙНИ колички. Висок клас, но на супер цена. Има и двойно по-евтини. Например- Клио комби. Друго да кажеш? Да се заядеш? Айде рини там дъното за 3к в склада.
86
10
 
4
 
! Отговори
до 108 преди 10 месеца
Айде да обясним, че точно "глезените" програмистчета сме с по 2 деца и нагоре. И аз съм "глезено" програмистче. Като искаш 3 деца, значи трябва да имаш ДОХОД да ги изхраниш. А с 3 деца и без пари за смислен голям Евро 6 автомобил си един клошар, на който е редно да му вземат децата.
85
0
 
4
 
! Отговори
до 104 преди 10 месеца
Имам 2 нови автомобила. Не си задължен за никакво каско. Вече, ако колата е лизингова, естествено, че си задължен да имаш каско. Каското на нов автомобил е с по-нисък процент от стойността му спрямо такъв, по-стар от 4 години. Във сайта на всеки застраховател се вижда процентът. Процентът се определя на база на реалната цена, за която е закупен автомобилът. Вече след всяка година цената и каското падат, но процентът е отново нисък.
84
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
А когато имаш семейство с три деца, може ли да споделиш как ще ги натикаш в МАЛКИЯ СКРОМЕН ГРАДСКИ АВТОМОБИЛ? Глезените програмистчета без семейства задължения и деца, могат да си угодят на дирниците и да си купят нови коли. НО НЕ ДАВЙТЕ съвети на хората със семейни отговорности как да живеят. Ти като си сам, що не си се натикал в такъв малък градски автомобил а си в джип?
83
1
 
22
 
! Отговори
Shark преди 10 месеца
Хората карат стари коли, защото нямат възможност да купят нови. Едва ли има човек, който копнее силно да кара стара бракма. Помислете първо за това, а не как да вкарвате такси и прочее простиИИИ!!!!!!
82
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Най-бедните хора в България ровят в отпадаците на по-богатите за да намерят нещо изхвърлено, но което те могат да ползват. Дрехи, обувки, битови уреди.. България е най-бедната държава в ЕС и ползва стоките които богатите държави изхвърлят. Имаме магазини за дрехи втора употреба от ЕС, за битова техника втора употреба , коли втора употреба.. Напълно нормален феномен. България е клошаря на ЕС.
81
0
 
1
 
! Отговори
500 лв такса ли преди 10 месеца
Те ги вкарват без да плащат мито и карат копувача да си плати митото.С фактура от европейската автокъща и товарят ако хората с цените на старите то а лет ни от които Европа се отървава те просто немогат да минат европейски тюв или мот гтп преглед който те е бутафорен и корупционен като бг гетепетата на ушевите *** де ра сти.
80
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Може ли някой горд собственик на нов автомобил да каже, задължен ли е за периода на гаранцията на автомобила да има автокаско? Коло му е годишната такса за каското?
79
1
 
3
 
! Отговори
Елементарно Уотсън преди 10 месеца
Не включва транспорта от Германия, който е минимум 1000 лв. ако е с чужд автовоз.
78
11
 
5
 
! Отговори
до 101 преди 10 месеца
Естествено, че ще ходиш пеш, като нямаш пари за кола. Колата е ЛУКС, а не необходимост!
77
11
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Защо 500лв. такса, а не 5000?! У нас е твърдо евтино да имаш автомобил. Всеки бачкатор без 2лв. в джоба скача на огромен дизелов немски параход на 10+ години, вместо да купи малък незамърсяващ автомобил за града. Крайно време е в София да престанат да се допускат автомобили без Евро 6. Изобщо, ако живееш в голям град, и нямаш пари за чисто нов градски автомобил, то избщо не знам накъде си тръгнал барабар Петко с мъжете...
76
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Ами оди пеш бе"....Извадка от изказване на един български политик...Ние си ги избрахме.240 депутата със скъпи екологични лимузини се разкарват до Боровец на почивка те.И техните деца.Които виждат и се учат Че има *** и глупав народ , който така трябва да се управлява.
75
1
 
11
 
! Отговори
За промяната преди 10 месеца
Искам въвеждането на патентен данък на всички хора, които ровят по кофите.
74
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
,,Ами оди пеш бе"....Извадка от изказване на един български политик...
73
2
 
4
 
! Отговори
До 94 преди 10 месеца
Тротинетките са супер удобни, ама за зимата не стават.
72
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Хората купуват срари коли , защото толкова им е стандарта. Тези, дето могат да си купят ел.коли едва ли имат нужда от субсидия за разхода си. Изобщо......пак некви бла бла бла......
71
8
 
4
 
! Отговори
Таня преди 10 месеца
Не знам защо са му на българина тези стари каручки. От тази зима и без това няма да може да влиза в центъра на София с тях. Скоро и в цяла София.
70
10
 
3
 
! Отговори
Евроатлантик преди 10 месеца
Бъдещето на транспорта в българските градове е в електрическите тротинетки!
69
1
 
1
 
! Отговори
СправедливДиктатор преди 10 месеца
86 Опитахте с не справедлив диктатор комунист а аз съм справедлив диктатор националсоциалист
68
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
,,Промяната настъпи"!!!..Скъпи граждани...Вие вече сте скъпи...Значи може да си плащате всякакви такси..Например такса ,,добър политик"...Или такса .,,асфалтирсн току що път"...А може би такса...,,истинско мляко'...Или такса ,,истинска българска боза"...хахахаха