Преасфалтират Аксаково, това пречи да се проучи пътя преди инцидента

До дни ще е готов доклад
22 май 2024 20:50, Стела Стоянова
50
Преасфалтират Аксаково, това пречи да се проучи пътя преди инцидента
Снимка БГНЕС, архив

Преасфалтирането на участъка от пътя на мястото на катастрофата с кола на НСО край Аксаково ще попречи да бъде проучен спирачният път при инцидента. Това съобщи Ивайло Желязков - експерт в Европейския център за транспортни политики пред БНР.

"Кръпките са изобщо от Аксаковска панорама до Детелината на летището, има няколко кръпки. Имало наряди, сега е моментът, дошъл, за да се ремонтира пътят. Питахме десетки живеещи в района, никога не е имало дупки там, нито неравности. Ще оставим на компетентните органи да преценят защо точно след катастрофата и точно на мястото, където може би е имало някакъв спирачен път, е асфалтирано", каза Желязков.

Той уточни, че до дни ще бъде готов подробен доклад на Центъра за транспортни политики за катастрофата.

Ден по-рано строителната министърка Виолета Коритарова отстрани двама пътни шефове заради светкавичното асфалтиране на мястото на инцидента с кола на НСО, при който в четвъртък загина мъж, а жена лежи ранена в болница.

В съобщение на МРРБ бе обявено, че тя е разпоредила незабавно да се образува дисциплинарно производство срещу директора на Областно пътно управление - Варна инж. Явор Пасев и началника на отдел "Инвестиционно-ремонтни дейности" в ОПУ-Варна Севдалина Казълова.

Докато тече дисциплинарното производство, служителите са отстранени от работа. "Служителите от ОПУ-Варна със своите действия или бездействия са допуснали асфалтирането на част от отсечка на пътя Варна-Добрич, при изхода на община Аксаково, където преди дни имаше тежък пътен инцидент, който завърши със загуба на човешки живот", пишат от МРРБ.

Министър Коритарова изпрати и сигнал до прокуратурата за действията на служителите и на фирмата, извършила ремонта - ДЗЗД "Роуд Проджект", в което участват "Хидрострой" АД и "Транстрой-Варна" АД, се добавя в съобщението.

Нейните действия бяха предизвикани от премиера Димитър Главчев, който поиска от министъра на регионалното развитие и благоустройството да извърши незабавна проверка във връзка с информацията за асфалтирана част от път в района на Аксаково, където преди дни имаше тежка катастрофа с автомобил на НСО. Министър-председателят очаква в спешен порядък писмените обяснения на министъра, както и какво наказание ще бъде наложено на отговорните за вземането на това решение, обявиха от Министерски съвет.

Преасфалтирането на участъка край Аксаково е било възложено от областното пътно управление на Варна в началото на месеца. Това заяви пред БНТ представител на фирмата изпълнител.

"Като изпълнители по договор за поддръжка получаваме писмени възлагания от АПИ и в частност ОПУ-Варна. Конкретното задание е получено на 7 май. Изходящият номер е от 2 май, но с оглед на великденските празници започнахме действия от 8 май. Направен е график по дни и по дати", каза инж. Методи Иванов.

Фирмата не е получила информация и указание от ОПУ-Варна да прекрати дейностите след катастрофата. Също така не са били уведомени, че на мястото текат следствени действия, обясни Иванов. Въпросната кръпка е направена през изминалия уикенд по установен график.

"Когато получим възлагане от ОПУ Варна, представител на фирмата и на ОПУ минават по съответния път и се обозначават компрометирани участъци. Ние изцяло зависим от възлагането на ОПУ-Варна и техните решения", каза още Иванов.

Мястото, където стана катастрофата с колата на НСО с Кирил Петков и загина човек, е прясно асфалтирано преди два-три дни. Това се твърди и става ясно от снимки от групата "Виждам те КАТ-Варна". Вижда се голяма кръпка върху стария асфалт. Пътят не е с дупки и е интересно какво е наложило толкова скоростно и избирателно подновяване.

"АПИ сложи нов асфалт на мястото, където джипът на Кирил Петков уби човек край Аксаково. Защо?! Как ще се правят нови експертизи и следствени експерименти? Или вече мачът е свирен - убитият е виновен, властта е невинна!", пише Краси Костов.


От регионалното министерство не дадоха информация кога точно е правен ремонтът. Участъкът, на който се случи трагичният инцидент, е част от по-голям ремонт, който е заявен в Пътната агенция още миналия месец и обхваща пътя от Варна до Добрич, съобщи Би Ти Ви. и добавят, че в следобните часове във вторник на място е имало прокурори и разследващи.  Все още обаче без отговор остава въпросът ремонтите работи пречат ли на разследването на тежката катастрофа, при която загина шофьорът на колата, сблъскала се с НСО.

Ремонтът е планиран през април и започва на 13 май, казали от Областната управа на Варна пред телевизията. Поглед отвисоко показва, че в радиус от няколко километра има нов асфалт на две места - точно на кръстовището, където по първоначални данни предимството на автомобила, превозващ Кирил Петков, е отнето и се стига до трагичния удар, както и няколко метра преди него.

"Вчера, като пътувах нагоре, видях тук паркирани машини за асфалтиране. Виждам, че и надолу има асфалтирани петна, и тук, където нямаше компрометирани участъци, просто нямаше дупки, не се е налагало асфалтиране. Съмнява ме, че се прави нарочно, за да се замаже положението, понеже няма следи от спирачен път", заяви човек, който работи само на метри от мястото на инцидента пред .

"Това е умишлено решение, което е взето на местно ниво. Това представлява голям проблем за разследването. Много неща могат да бъдат прикрити", заяви Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики пред Bulgaria ON AIR.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


50
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
0
 
15
 
! Отговори
Христо Христов преди 1 месец
До 9 "Това в нормална страна би се оценило като възпрепятстване на съдебната система" - в нормална страна - да. Но тука е ЕС.
18
0
 
0
 
! Отговори
Ббб преди 1 месец
И да, по бързо от дръвчето до взрива.. Иначе, почерка е един..
17
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Язък за човека , да почива в мир
16
1
 
10
 
! Отговори
Ббб преди 1 месец
Множо ясно.. Их начии, щяхме да разследваме, ама на, нищо, другия път, ще има и друг път, за жалост..
15
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Тез десет метра асфалт ще е последното което ще видим от Киро , може след тях паметник да му дигнат!
14
0
 
4
 
! Отговори
Лайката си т рака преди 1 месец
Ми то тъй колко ли трупове има зазидани нейде в бетоня на някой строеж по проектите.
13
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Прикриват уликите.
12
0
 
4
 
! Отговори
: преди 1 месец
Господ гледа , ще има яко спирачен път за убийците на невинни хора и тези ,които ги прикриват.
11
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Това с асфалта няма го видим по и нискобюджетните филми .. докато не беше изсъхнал можеше да напишете "Един умира , друг му го завира"
10
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ей че съвестни - за медал. Влезе ли участник е плана за асфалтиране - и света да свърши, асфалтира се. Наистина ли са толкова плитки тези хора - чак стряскащо.
9
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Това в нормална страна би се оценило като възпрепятстване на съдебната система! И сигурно щеше да има две дела по този случай! За мало*мни ли ни смятат та да повярваме,че точно в почивен ден ще се засилят да правят ремонт на станалия най-известен пътен възел през седмицата и точно пък върху следите от спирачен път??? Замитане на отговорност е това преасфалтиране върху място на убийство! А присъстващия в колата бивш премиер и неговата партия щяха да правят съдебна реформа!? АЙДЕ БЕ?
8
1
 
6
 
! Отговори
ПроСоТо преди 1 месец
" 6",..по принцип си прав...Каква обаче еиграта?..-Тарикатът-адвокатин на защитата ще апелира пред съда за неточност и непълност на събрания материал и ще поиска втора експертиза..Малко вероятно е съдът да му откаже...И така,ще е окаже,че "И вълкът сит,и агнето-цяло"...И "Пей сърце,баща ти е невинен!"..
7
0
 
7
 
! Отговори
истина е преди 1 месец
Мафията в държавата не спи , и се чуди от къде да краде пари !!БОКО ,КИРЧО ,ШИШИ -всички за затвора плачат !
6
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Че те ако не са го проучили пътя в деня на катастрофата то вече няма значение дали е преасфалтиран или не. Някой пак не си е свършил работата когато трябва
5
2
 
19
 
! Отговори
ПроСоТо преди 1 месец
това е чиста проба Унищожаване на доказателства и Препятстване на следствието...И двете подлежат на съдебна процедура.../има и пандиз../
4
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
АЙДЕ СТИГА! И С ПРОСТО ОКО СЕ ВИЖДА, ЧЕ ОГРОООООМНА ТАБЕЛА ПРЕЧИ НА ВИДИМОСТТА И ОТ ДВЕТЕ СТРАНИ!!! ОСВЕН ВИСОКАТА СКОРОСТ НЯМА И НИКАКВА ВИДИМОСТ! ПРЕМЕСТЕТЕ ТАБЕЛАТА!
3
0
 
8
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 1 месец
Това и Бойко не би се сетил да направи, ако е участвал в катастрофата. А, Баце е царя на асфалта на таэи територия, и сега му эеват бизнеса...мъчно ми е
2
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Много бърже прикриват следите. Тия са за затвора щом веднага променят вида на местопрестъплението(произшествието).
1
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Просто Киро у кауша да не избяга :)))