Всеки трети с електричка иска да се върне на бензинова кола

Висока цена и малък брой зарядни също са сред недостатъците
17 юни 2024 22:30, Инна Ангелова
76
Всеки трети с електричка иска да се върне на бензинова кола
Снимка: Pixabay

Американските купувачи на електрически автомобили са силно разочаровани към модерните возила и са готови да се върнат към кола с двигател с вътрешно горене. На такова мнение са около 46% от американците. В световен мащаб 29% биха зарязали електрическите автомобили и биха си взели обикновена на бензин или дизел.

Международната консултантска компания McKinsey е анкетирала 30 хиляди собственици на електрически превозни средства от 15 страни, където колите на ток са най-разпространени, пише “Труд”.

В останалите страни само 29% от всички анкетирани собственици на електрически автомобили биха се върнали към бензинови при следващата си покупка. В същото време експертите на McKinsey не са сигурни, че броят на лоялните купувачи на електрически возила ще нарасне в бъдеще, най-вече заради слабото развитието на инфраструктурата.

От направената анкета става ясно, че само 9% от анкетираните са доволни от новото поколение автомобили. Те са доволни също така и от броя на станциите за електрически автомобили в техния регион.

Всички, взели участие в анкетата посочват като основен недостатък високата цена на електромобила и невъзможността им да се използват за дълги пътувания. Друго интересно наблюдение е нарастващото очакване на хората за повишена автономност на електрическите автомобили. През 2022 г. средният потребител очакваше пробег от 435 километра, а сега е до 469 километра без презареждане.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


76
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
7
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Таковал съм една, дето има електрическа кола. Страхотна френска любов прави! После ми говорете, че нямало файда от електричките...
29
9
 
2
 
! Отговори
до 28 преди 3 месеца
Минаваш на темпомат ако си дизел. На бензин нагоре по Алеко харчи много. Сипал съм до горе на еко на черни връх, качвам Алеко, слизам, сипвам за още 50 лв поне. Ако не си шестак, не пиши, че караш БМВ, моля!
28
2
 
16
 
! Отговори
Това е статистика преди 3 месеца
. . McKinsey е анкетирала 30 хиляди собственици . . . В България това не става, защото избирателите са по малко от анкетираните! В България питат трима четирима и след това е вече теория на вероятностите с хвърляне на зарчета и отчитане на пари!
27
5
 
26
 
! Отговори
БМВ до теслите преди 3 месеца
На едно зареждане, минавам ~ 1200 км, не мисля на два часа каране къде да спра за един час да зареждам, особено зимата. Когато пусна парното не ми пада 1/4 от пробега, Електрическите ги крият как горят, те са като китайски фойерверк - вулкан!!! Ако започне да пуши и не си слязал до 15 секунди от колата, не знам дали може да слезеш после на 3000+ градуса под краката...че хвърля огън на около 2 метра на страни ... Нещо уникално е.
26
6
 
12
 
! Отговори
до вгз преди 3 месеца
Щото дизелът за градско не става. Дизел се сипва на товарни автомобили.
25
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До вгз В САЩ дизел леки коли почти няма. Всички са бензинки автоматици. Само в Европата караме турбо дизел на ръчка че нали гоним икономия 5 стотинки.
24
4
 
3
 
! Отговори
вгз преди 3 месеца
Защо бензинова, а не дизелова?
23
2
 
1
 
! Отговори
На xaн Кубрат баща м преди 3 месеца
Ех,пръсти си бяха и пръсти ще си останат
22
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Разбрали са, че е измама.
21
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
"Само генерал Марков може да спаси България" Не е генерал, а адмирал.
20
2
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До 16 Абе, честно казано много хора реват, че батерията след 2-3 години никаква я няма, а цената с труда е като на нова кола. Заради риска от запалване след удар и високата цена на смяна на батерия застрахователите вече искат двойни и тройни премии в УК, защото след лек удар просто пишат колата тотал щета. А износването на гумите? Сменят се бая по-често и са по-скъпи заради теглото на батерията. Още си в демо версия и безплатното зареждане и ниският данък ти се струват супер. Почакай година-две.
19
3
 
26
 
! Отговори
Здрасти преди 3 месеца
Освен излишни пари и желание да се фукаш, трябва да ти тече малко ток между ушите
18
3
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До 15 Спокойно. Не е усетил, че безплатното е само за зарибяване и после зареждането е на примерно 2лв на киловат, като стане масово. На Запад вече го усещат. Не е и усетил колко е цената на нова батерия след няколко години- десетки хиляди долари. Не е видял по-висока застраховка заради риска от самозапалване като в УК, забрани за обществени паркинги(пак УК след пожар от хибрид на летище)... Не е и пробвал да се отърве от колата на 2-3 години и да види цената с 70-80% надолу...
17
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До 1 Зарядна инфраструктура всъщност и те нямат читава. Пътищата им уж са по-добри, ама не съвсем. Цената на тока на зарядни не им е ниска. Поне в УК вече зареждане на батерията на обществена станция(ако работи) е на цената на резервоар дизел. В САЩ за работа даже пътуват по 50-60км и повече всеки ден и бая повече за почивка. В апартамент няма и къде да зареждаш... Абе, едни и същи проблеми имат с нас. А лизингите често са им на 8-11%. У нас са на 4-5%.
16
1
 
9
 
! Отговори
Ббб преди 3 месеца
А не бе.. И тия тежките, рушат пътищата и нищоне плащат, ***..
15
3
 
17
 
! Отговори
:) преди 3 месеца
електричката обикновено се бракува преди батерията да се амортизира напълно: ок 250 000 километра
14
3
 
33
 
! Отговори
на Теслата дръжката преди 3 месеца
До Тесла : карам почти безплатно. - повярвах ти! :):) и колко километра е програмирания пробег преди да си предплатиш отново дяволъка? ще изкара ли 150 000 изобщо?
13
2
 
52
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Кой нормален човек би си купил електромобил .....
12
2
 
25
 
! Отговори
Нещастници преди 3 месеца
ЗЕЛЕНИТЕ, как е?
11
3
 
43
 
! Отговори
зелената маркетингов преди 3 месеца
зелената маркентива далавера се оказа голям неекологичен балон!