Клиентите на Мтел намаляват с 6,6% до 4,1 милиона

Спадът се дължи основно на предплатените карти
8 май 2014 21:33, Бойчо Попов
32
Клиентите на Мтел намаляват с 6,6% до 4,1 милиона
източник: Reuters
Малко преди придобиването си от мексиканската компания America Movil на милиардера Карлос Слим частично държавният Telekom Austria отчете силен спад в бизнеса си през първото тримесечие на 2014 г.

Нетната печалба на австрийския телеком, който е собственик на най-големия по брой абонати български мобилен оператор Мтел намалява с 26,5 на сто до 40,8 млн. евро. Така важният за компанията паричен поток се свива с 22,4 на сто до 148,9 милиона евро.
 
„Насрещните ветрове, причинени от силната конкуренция, продължаващата строга регулаторна намеса и упоритата предизвикателна икономическа ситуация в страните от Централна и Източна Европа характеризираха пазарната среда през първото тримесечие на 2014 г.", се казва в прессъобщение на концерна от четвъртък.

Прогнозите за цялата година остават стабилни, очаква се спад в продажбите от три процента при постоянен дивидент от 5 цента на акция. „Ние ще посрещнем силната конкуренция на нашите пазари и последните регулаторни изисквания с нова програма за намаляване на разходите от около 100 милиона евро", заяви напускащият главен финансов директор Ханс Чуден. Преди дни компанията обяви, че неговото място ще бъде заето от Зигфрид Майерхофер. Бордът на директорите на телекома вече ще се състои от трима, вместо както досега от двама директори. 
 

На фона на рязък спад на инвестициите (спад от 33,3% до 99,40 млн. евро) през първите три месеца на тази година оперативната печалба (EBIT) се свива със 17,4 на сто до 97,4 милиона евро, а печалбата преди лихви, данъци, обезценки и амортизации (EBITDA) намалява с 5 на сто до 319,9 милиона евро.

Приходите се свиват със 7 на сто до 975,9 млн. евро, броят на служителите на цялата група спада с 2,5 на сто до 16 090. В родната Австрия броят на заетите лица е намалял с 3,7 на сто до 8 895 души.

Telekom Austria е представена в осем страни от Централна и Източна Европа. На своите „зрели пазари Австрия, България и Хърватия“ компанията предлага мобилни и стационарни услуги. Интензивната конкуренция на почти всички пазари упражнява натиск над цените на мобилните услуги, така че икономическият успех на телекома зависи от способността на групата да си осигури високи маржове чрез постоянно повишаване на разходната ефективност, пише компанията в отчета си.

На пазарите от Централна и Източна Европа политическите и макроикономическите насрещни ветрове продължават да са предизвикателство. Все пак обаче икономическото възстановяване в еврозоната постепенно се отразява положително и на някои източни пазари.

В България приходите спадат въпреки положителните развития в бизнеса с фиксирани мрежи заради намаляващата клиентска база, ценови и обемни ефекти в мобилния бизнес, както и загуби в размер на 2,6 млн. евро поради регулаторни действия, се казва в отчета на групата.
 
В рамките на първото тримесечие на 2014 г. клиентската база на „Мтел“ намалява с 6,6% до 4,1 милиона абонати, сравнено с предходната година. Този спад се дължи основно на намаление в броя на предплатените карти, отчитат от оператора. Приходите на „Мтел“ през разглеждания период се свиват с 6,4% до 91,2 милиона евро, което показва по-малък спад в сравнение с регистрирания през финансовата 2013 година. Сравнимата EBITDA пада с 5,8% до 37,1 милиона евро. Слаб спад от 6,1 евро до 6 евро се наблюдава през първото тримисечие и при средния месечен приход от абонат (ARPU), като това се дължи основно на регулаторна намеса.

Ръст компанията отчита в сектори, в които има нужда от наваксване. 33,9% е ръстът на потребителите на мобилен широколентов интернет на „Мтел“, увеличение се наблюдава и в броя абонатите на цифрова телевизия от Мтел, като те нарастват с близо 10% през разглеждания период. Средният месечен приход от линия за достъп (ARPL) се увеличава с 5,9% до 14,3 евро на годишна база.

Припомняме, че в началото на април телекомът удължи лиценза за своя наличен честотен спектър в честота 900MHz и 1800MHz за още десет години срещу 30,6 милиона евро.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


32
Още по темата: МтелTelekom Austria
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
1
 
18
 
! Отговори
жоро преди 10 години
то не толкова бьлгари колкото тия си преписват като абонати
4
3
 
32
 
! Отговори
КОШМАРА преди 10 години
До ИванИВАНЕ,НАПЪЛНО СИ ПРАВ! ЩЕ ДАМ САМО 1 ПРИМЕР-М-ТЕЛ ИМА ТАРИФА КОЯТО СЕ КАЗВА "КОМФОРТ" И ПРЕДЛАГА ЗА 9.90 ЛВ. МЕСЕЧНО 100 МИНУТИ КЪМ ВСИЧКИ МРЕЖИ В СТРАНАТА В КОИТО ВЛИЗАТ И ФИКСИРАНИ МРЕЖИ В ЕВРОПА. ВИВАКОМ ИМА ТАРИФА "МЕГАКАЛ" И ЗА 14.80 ЛВ. МЕСЕЧНО ПРЕДЛАГА 250 МИНУТИ КЪМ ВСИЧКИ МРЕЖИ В СТРАНАТА И ФИКСИРАНИ И МОБИЛНИ МРЕЖИ В ЕВРОПА И 1800 МИНУТИ КЪМ ВИВАКОМ. АЗ СЪМ И НА ДВАТА ОПЕРАТОРА И МОГА ДА СРАВНЯ. САМИ СИ НАПРАВЕТЕ ИЗВОДИТЕ И ЧОВЕК ТРЯБВА ДА Е МАЗОХИСТ ЗА ДА СТОИ ОЩЕ В М-ТЕЛ
3
5
 
42
 
! Отговори
Иван преди 10 години
До ? номер3Истината е че клиентите на М-тел са няколко стотин хиляди реално ползващи услугите им! Този оператор предлага най- лошите условия,най високи цени на услугите и най- скъпите разговори! Аз лично от моите стотици приятели и познати имам 2-3 които са на М-тел. Останалите по равно са разпределени между Глобул и Виваком. Това е истината!
2
0
 
30
 
! Отговори
Оп-са преди 10 години
Другите оператори и те сигурно са така...Аз с моята сметка от по около 25-30 лева си мислех, че съм средностатистически потребител, а то излиза, че им плащам 2-3 пъти над средното :). Както и да е, не съм доволен от предложенията и бизнес стратегията на нито един от нашите оператори! Имам чувството, че не гледат да си вдигат оборота и да печелят от потребление, а гледат само кой колко милиона абоната има на хартия и как да те вържат с договора. То повечето бизнесмени у нас са така де...
1
0
 
42
 
! Отговори
Оп-са преди 10 години
4 милиона абонати :) , пълни дивотии! Само забележете статистиката, която самите те дават - при 4 милиона абоната имат приход 90 милиона евро, т.е. за първите 4 месеца се падат средно по 50 лева на абонат или 12-13 лева на месец средно!!! И тук влизат корпоративните им клиенти, които повечето са 100+ лева на месец (интернет, роуминг и т.н.). Това как ви се струва? Дали от тези 4млн, повече от 2млн. са активните? А другите и да ги има, им носят приходи по 2-3 лева на месец :)