"Софийска вода" представи резултати от кампанията си за проверка на случаи с високо общо потребление пред домоуправители

На работната среща бяха обсъдени и актуални въпроси в комуникацията между дружеството и представителите на етажната собственост
30 сеп 2024 14:53, Анисия Иванова
4
"Софийска вода" представи резултати от кампанията си за проверка на случаи с високо общо потребление пред домоуправители
Снимка: Софийска вода

Столичният ВиК оператор „Софийска вода“ организира среща с представители на етажна собственост, на която представи резултатите от мащабната си проверка на случаи с високи „общи нужди“, реализирана по инициатива на дружеството. Във фокуса на кампанията са сгради с повече от 20 самостоятелни имота и общо потребление, което надвишава 400 куб. м¬. Резултатите от проверките до момента показват, че основните причини за високите „общи нужди“ са:

•   Неосигурен достъп до индивидуалните водомери ( 27,9%)
•   Течове по вътрешните инсталации (23,3%)
•   Клиенти без открити партиди (14%)
•   Неточно подадени данни при отчет ( 9,3%)
•   Изтекла метрологична валидност на водомерите.(9,3%)
•   Общи водочерпещи инсталации – поливни системи, басейни и други (9,3%)
•   Липса на домоуправители и незаинтересованост от страна на живущите (7%)

На срещата бяха представени и основните проблеми пред отчитането на индивидуалните водомери на сградите в режим на етажна собственост. Сред тях бяха откроени:
•   Неосигурен достъп за отчет
•   Грешки при самоотчет
•   Неподменени или стари водомери
•   Липса на договори за дистанционно отчитане

В срещата от страна на „Софийска вода“ се включиха изпълнителният директор на дружеството Васил Тренев и търговският директор Борислав Георгиев. „Целта на тази среща е да разясним докъде се простират правата и задълженията на „Софийска вода“ и на клиентите, минавайки през нормативната база, която за клиентите често изглежда неразбираема и това провокира много от съществуващите проблеми“, коментира Васил Тренев.

По време на срещата Борислав Георгиев наблегна на ключовата роля на домоуправителите при комуникацията със „Софийска вода“. „Вие представлявате етажната собственост, което ви дава право да изисквате от нас справки за индивидуално потребление по отделните партиди“, припомни още той.

На срещата присъстващите представители на етажна собственост поставиха и своите въпроси, които бяха обсъдени с ръководството на дружеството.

Ще продължим да организираме периодични такива срещи по потребителски и актуални теми, ангажираха се от ръководството на столичния ВиК оператор.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


4
Още по темата: Софийска вода
Още от София
Гласуваха 6 млн. лева, за да не спрат автобусите в София
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 дни
Е така е, че се давите, ама вода нема да абите, нека си тече свободно.:))
2
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 дни
Тези бяха надписали на общия водомер двойни сметки и сега това ли разясняват на домоуправителите, айде нема нужда спираме да плащаме!
1
0
 
2
 
! Отговори
баба мара преди 4 дни
в блока в люлин има празни апарт хората измряха другите са на село инкасаторкатане се спира да и се обясни какво става тича от етаж на етаж прибира където има бележки и после идват всеки месец съобщения за 2.50 лв без потребление хаидеспрете се вече с това ограбване 1 кубик са 1000 литра един сам пенсионер не изразходватакова количество а ние сме вече по един човек в апарт