Състоянието на БДЖ: Стари вагони, липса на политика...

Един пътник излиза 2000-3000 лева на данъкоплатците
27 авг 2024 21:45, Анисия Иванова
24
Състоянието на БДЖ: Стари вагони, липса на политика...
Снимка: БГНЕС

Министърът на транспорта Георги Гвоздейков беше заменен от Красимира Стоянова заради поредицата от инциденти през последните седмици в БДЖ.

"Предишният министър имаше желанието само да се показва. Показва се преди да е свършил работа. И с хеликоптера, и с вагоните. С Красимира Стоянова съм работил. Има опит и технология, но ние нямаме дългосрочна политика в железопътния транспорт. Тя е от 20 до 30 години - какви ще са линиите, какви ще са влаковете. Няма държавна политика", коментира проф. Симеон Ананиев от Асоциацията на железопътните предприятия в "България сутрин".

Той изтъкна, че с новите локомотиви не могат да се возят старите вагони, защото те са с остаряло оборудване. И подчерта, че най-важното в железницата е безопасността.

"Интересите са да се купува на парче и определени фирми да строят жп линии. Разделянето се направи в цяла Европа, но не както в България. Половината сдружения, които са правили ремонт, са фалирали и парите ги няма. Тотално сбъркана схема. В сайта на БДЖ се дават закъсненията, там е страшно като ги видите. Трябва да има финансиране и отговорни длъжностни лица", каза още проф. Ананиев.

Авторът на "Историите ON AIR" по Bulgaria ON AIR дългогодишен икономически репортер Миглена Георгиева посочи, че по отношение на БДЖ не правят нещо в транспортното министерство.

Съставът на БДЖ е много остарял, купуваме втора употреба. Няма дългосрочна политика. Една от основните грешки е раздялата на железопътната инфраструктура от "БДЖ - Пътнически превози". Не може да изграждаш жп линии, а влаковете ти да не отговарят на жп линиите. Локомотивите в България не отговарят на високата скорост", подчерта журналистът.

Георгиева посочи, че спирките са крайно неудобни за пътниците: Зимата студ, ти стоиш на перона под навес, а влакът я дойде, я не дойде.

Кой се вози без билет и колко ни излиза един пътник?

"Защо работещите в БДЖ трябва да се возят без пари? Не трябва да има преференции. Работиш в тази компания да си изкарваш прехраната. Влаковете са пълни, празен влак не тръгва от София. БДЖ могат да печелят от атракциите, които предлагат", заяви още журналистът.

Проф. Симеон Ананиев добави, че един пътник излиза 2000-3000 лева на данъкоплатците.

"Голяма част от пътниците са от малцинствата и не плащат билети. Кондукторът казват: "Билетът е четири лева, два за теб, два за мен". Това не се отчита. БДЖ издава билети на ръка, навсякъде има малки машинки, махнаха ги", обясни той.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


24
Още по темата: бизнесБДЖBulgaria ON AIR
Още от Общество
Над 17 хиляди души са получили запор на пенсиите или заплатите си
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Как ще се съчетае бдж с навлизащите електрокоптери, осъществяващи същия маршрут за 1 до 2 часа вместо за 5?
20
0
 
1
 
! Отговори
НЕГРАМОТЕН преди 3 седмици
МИНИСТЪР,ПЕНСИОНЕРИ В С-МАТА И ПЕРСОНАЛ-КРАДЦИ,Е КАК ДА ВЪРВИ НА КЪДЕ
19
0
 
4
 
! Отговори
fred13 преди 3 седмици
"Защо работещите в БДЖ трябва да се возят без пари? Не трябва да има преференции.Работиш в тази компания да си изкарваш прехраната. Вярно е.А защо депутатите имат преференции, нека важи за всички и всичко ? Депутатите със служебни автомобили и през ваканцията и с пари от комисии в работно време колкото от заплата, е до кога дискриинация ... ?
18
2
 
0
 
! Отговори
Mен преди 3 седмици
Доста се пише в последно време за БДЖ да не би пак някаква схема да се завърта и там.
17
0
 
6
 
! Отговори
115 преди 3 седмици
Симеонов, явно и вие сте остарял, и дрънкате глупости.С новите локомотиви не могат да се возят стари вагони, казвате!И аз да ви кажа нещоС стари к.у. Ви нов бърдак не става!
16
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Ами някой да е влязъл по случайност в пощите ? Мизерия !
15
2
 
3
 
! Отговори
Маркетингова мъдрост преди 3 седмици
Да наемат кондуктори от три-буквените фирми за охрана. Да изхвърлят 2-3 елемента на плаца на следващата гара с обърнат нос и вече няма да има гратисчийи. Няма да има и джепчии. Да се направи първо качество наистина първо. Като се подобри хигиената и сигурността много хора ще пътуват с БДЖ . Може да сложат и вагони с платформи за автомобили. Семейството в купето, колата от зад и след дрямка си на плажа.
14
2
 
4
 
! Отговори
Груйо Михалов преди 3 седмици
Приватизираха банките, енергото, комуникациите, язовирите ,ТЕЦ и ВЕЦ овете дето носят милярди оборот . а оставиха БДЖ дето било от национално знаение при военно положение нали. Да носи войници от Люлин до Румънската граница примерно. Ок да включат клауза в договора , че при войни и национални рискови ситуации да се поема контрола от Президента. По частните ЖП компании заплатата е над 10 000 лв на запад и над 4 хиляди в Бг. С ниските заплати в БДЖ не могат да привличат и задържат определени кадри
13
1
 
12
 
! Отговори
Фибуначи преди 3 седмици
Това е най-екологичния и евтин транспорт в Света, но в България кражбата е от главата до опашката. Помнм новвините по БНТ как ароматизаторите от немските вагони изчезнаха още в депото на БДЖ. Средно в БДЖ се краде по 2-3 милярда от проекти и схеми от директор до склададжия. Липса на мениджмът или просто министъра си назначава пуделче е БДЖ да носи пачки. Решението е приемане на ЕС прокуратурата в Бг. и приемане на европейски прокурор и наблюдаващ съдия във всеки съд с ротация на всеки 45 дни.
12
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
БДЖ и то е схема, през която се крадят обществени пари за обогатяването на отделни индивиди! Мислите ли, че като крадят кондукторите и няма хванати за това, те не си плащат рекет? Кой ще ги остави да крадят само за себе си? Сумите стигат до най-високи върхове! Силно се съмнявам, че новата ще пеомени нещо!
11
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Това не е липса на политика от Гвоздейчо, а целенасочена разруха на БДЖ. Човекът просто си свърши работата и се оттегли от политиката!
10
3
 
14
 
! Отговори
Швейцария преди 3 седмици
"Голяма част от пътниците са от малцинствата и не плащат билети." - Още ли ги развъждате тези малцинства ???
9
2
 
9
 
! Отговори
бг смешки 2 преди 3 седмици
защото у БГ 35 години само се краде ! а народа седи и гледа не разбиращо какво се случва ....
8
6
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Не можете да боядисате това което ви остави гадния социализъм
7
1
 
10
 
! Отговори
Хемус преди 3 седмици
Господинът е имал предвид,че новите локомотиви могат да развиват скорост,но старите вагони са ограничени,иначе като се разтрака талигата и ще стане забавно
6
2
 
8
 
! Отговори
Редовен Пътник преди 3 седмици
Значи и тая жена не познава състоянието на БДЖ и жп гарите.Има спирки гари и без Покрив Навес или каквото и да е покрив няма о нито един ПЕРОН КОЛОВОЗ В България с покрив или навес Носете си Чедъри Каски против лашкане удряне Противогази,Вода и за пожар,Нещо твърдо за чупене на стъкла че не се знае дали ще може да се спасите излезете от някъде при инцидент зачестили,Аптечка задължително,Обезболяващи хапове,Бинт и т.н.
5
4
 
9
 
! Отговори
Алекс преди 3 седмици
проф.Ананиев твърди,че новите локомотиви не могат да теглят старите вагони.Аз обаче пътувах от София до Бургас във влак с вагони от 80-те и локомотив "Сименс".Или послъгва или нищо не разбира.
4
1
 
15
 
! Отговори
Ха-ха преди 3 седмици
Ами да спрат да крадат
3
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
БДЖ винаги ще е печелившо. Явно ръководството не става. Защо да не пътуват безплатно работниците на БДЖ, все едно работник в заведение да няма право на обяд, да търчи за баничка. Тези работници са малко на брой, без администрацията разбира се. Бг правеше вагони, да прави пак, що втора употреба като може нови. А от Германия втората употреба що ги купиха и те ли не стават. До електронизацията на БДЖ никой не говореше за БДЖ, явно всичко електронно тръгва надолу като лекарства, аптеки, рецепти и др
2
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Най голямата измама е бджто за за 30 години и ЕС се включи даже

Спонсорирани публикации