Трябва ли да има нови правила за шофьорите над 65 г.?

Промените за подобряване на пътната безопасност предстои да бъдат гласувани в Европарламента в края на февруари
24 фев 2024 09:58, Елка Василева
192
Трябва ли да има нови правила за шофьорите над 65 г.?
Снимка: архив, БГНЕС

Нови правила за възрастните шофьори обмисля Европейският съюз. Те са насочени към подобряване на пътната безопасност. Една от основните промени е шофьорите над 65 години е да преминават задължителни психологически тестове.

Над 40 години стаж зад волана има Красимир Ценов от Монтана. На почти 66 години е и няма нито едно нарушение на пътя. Подкрепя идеята за новите мерки към по-възрастните шофьори.

„Над 65-годишна възраст хората имат разни заболявания и от това зависи дали могат да карат, да се контролират. Аз познавам шофьори, които са над 80 години и още карат, което е много неприятно и опасно“, обясни той пред Нова тв.

Според него трябва да се обърне по-голямо внимание на младите шофьори. „Катастрофите не стават със старите хора, а с младите, те карат толкова силно, че след това режат колите, за да ги извадят. Има шофьори, които и на 75 г. са добри шофьори, защото са от старото време и се съобразяват със знаци и не превишават ограничението“, обясни Ценов.

Европейският съюз предвижда да се намали срокът на валидност на шофьорските книжки над 65 години. Целта ще бъде да зачести медицинският контрол на възрастните шофьори и тяхното психично здраве. Предвижда се още да минават опреснителни курсове, ако е необходимо.

Владимир Илиев е дългогодишен автоинструктор от Монтана. Той е на мнение, че не е необходимо всички възрастни шофьори да преминават тестове за оценка на психичното им здраве.

„Поредната дискриминация на Евросъюза. Ако се провеждат такива тестове, е строго индивидуално и само, когато има нужда. Ако даден водач е направил нещо, което касае безопасността, да, но всеки под ножа, не го разбирам“, смята Илиев.

Според евродепутата Петър Витанов, който е член на Комисията по транспорта в европарламента, с промените няма да съгласни всички страни.

„Не може да направите задължителна медицинска проверка, защото някои държави няма да се съгласят и става дума за най-големите държави, няма да мине в Съвета. Но най-вероятно ще бъде предоставена възможност на страните, по тяхно усмотрение да предвидят такава медицинска проверка“, заяви Витанов.

Промените за подобряване на пътната безопасност предстои да бъдат гласувани в Европарламента в края на февруари.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


192
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
134
1
 
14
 
! Отговори
Хммм преди 6 месеца
2037 пенсионната възраст ще стигне 65 години. Т.е. тогава хората ще са способни да работят, но няма да могат да шофират без задължителен преглед?!?!?!?!?!?!?! Много интересни размисли се случва в нечии кратуни! Значи да работим ще сме годни... но на работа ще ходим с автобус и памперс :)
133
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Не виждам никаква практическа полза от ограничаването на шофьорите на възраст над 65 години, но виждам доста негативи. Например, много от тях още работят и колата е единствения им начин да отидат на работа или колата е едно от средствата , с които си вършат работата. Например така ги закотвяме да си стоят в къщи и да не излизат. Има и психологически момент, който ще предизвика повече катастрофи от по-възрастните шофьори.
132
0
 
19
 
! Отговори
Гост преди 6 месеца
Пияни и дрогирани келемета правят катастрофите, не тезинад 65 , какво се правите на Лу.ди
131
0
 
15
 
! Отговори
Шопендар преди 6 месеца
Поредна простотия,ако човек няма провинения,защо ще го ограничават.
130
8
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
В Саудитска Арабия жените не можеха да карат кола и имаше по-малко катастрофи. И изобщо, защо не се забрани на жена в мензис да кара кола? Колко ще изкарат психотест в мензис?
129
6
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Един японски професор беше по-искрен и каза че тъй като да се грижи за баща му му струвало много скъпо, то е редно да се въведе задължителна евтаназия на пенсионерите.
128
1
 
10
 
! Отговори
От политици толкова преди 6 месеца
Интересно че искат да наложат правила за водач на кола. Но за водач на страна или даже на европейския съюз, няма никакви ограничения. То даже и за президент на ядрена държава няма. Меркел, която не можеше да се държи на крака срина Европа. Сега Урсула на над 65 продължава в същия дух и даже допусна война в Европа.
127
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Значи на 65 е опасно да караш ама иначе няма проблеми да работиш за пенсия до 67..??
126
16
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Трябва да има теоретичен и практичен изпит за хора над 65 години и който не го издържи от първия път не можеш повече никога да караш кола.
125
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Не можаха да ги изтребят с ковида, сега се опитват със закони и правила. Но то първо ще изтребят над 65 години, след това тези, дето са дебели, след това много тънките и накрая ще въведат северо корейската система, където колата в само за избрани от Партията. До 2050 са си поставили задача да намалят над два пъти колите в Европа.
124
0
 
5
 
! Отговори
защото преди 6 месеца
има страшно много такива, като този добри - на практика едни "скрити лимонки", правилата трябва да са еднакво строги за всички водачи.
123
0
 
1
 
! Отговори
продълж. преди 6 месеца
За да изманипулира аудиторията си, каза, че щял да се самонакаже. Щял да се самонакаже, като си ремонтирал съсипаната кола, но повече нямало да си позволява да я кара. Това според него било голямо наказание.
122
0
 
1
 
! Отговори
продълж. преди 6 месеца
после катастрофира с точно с тази кола. С жена си и баща ѝ. Обясняваше го във видео. Там каза, че възрастният човек го е предупреждавал да кара внимателно, но не е взимал насериозно думите му. Мислел се е за вземожещ, защото е нито млад (очевидно), но нито и съвсем стар. Ей с такива като него е пълно!
121
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Из ютюба има един, който се подвизава с името "писателят добри". Раздава го сериозен тип. Те тазни подобни все така го раздават. В един момент започна да зарибява хората да теглили кредити. Обясняваш как си купил някаква *** кола и не знам си какво още на креди. /продълж./
120
0
 
12
 
! Отговори
70 годишен преди 6 месеца
А оставете ни намира най- сетне. Вместо да си живеем старините вие измисляте бюрократични закони ,които нищо няма да подобрят. Няма ли самоконтрол и честно постъпване с нарушителите по -пътища и автомагистрали нищо, ама нищо няма да постигнете. Само ще се влошат нещата. Карал някакъв си с 200км в час и го пускате на свобода ,че да вдигне 280км в час......а след дни да утрепе невинен...
119
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Както е в ЕС!
118
0
 
2
 
! Отговори
до "да!" преди 6 месеца
Ясно е, че си женомразец и не харесваш тираджиите по някаква причина. Едва ли ти пука толкова за възрастните хора, а просто се възползваш от темата за да стъпиш по тези, които не харесваш. Правилата трябва да се еднакво строги за всички водачи!
117
0
 
3
 
! Отговори
от чета заглавие преди 6 месеца
по-долу не се изразих най-правилно - наркоманията вече е ПОТОМСТВЕНА.
116
2
 
4
 
! Отговори
Бау преди 6 месеца
Внимавайте! Лицето шофьор Борисов е точно на 65!
115
0
 
10
 
! Отговори
Някой преди 6 месеца
Значи ограничения за хората на тази възраст да управляват автомобили, но да работят - няма ограничения . Нормално , той може и без кола да отиде на работа , за да подпомогне частично бюрократите, но не може да се пенсионира. Това, ако не е дискриминация , здраве му кажи.