България не може да се превърне в успешен износител на бира

За разликата между локалните и глобалните марки и защо България не може да се превърне в успешен износител на бира разговаряме с Йохан Де Смет-Ван Дам, генерален директор на Каменица АД
България не може да се превърне в успешен износител на бира
Йохан Де Смет Ван-Дам, генерален директор на Каменица АД. Снимка: Каменица АД

Каменица АД е част от най-големия пивовар по обем продажби в света InBev. Компанията предлага на българския пазар 8 основни марки – Stella Artois, Beck’s, Staropramen, Астика, Бургаско, Каменица (Светло, Тъмно и 0%), Плевен и Славена.

Йохан Де Смет Ван-Дам е генерален директор на “Каменица”АД от 1 октомври 2005 г.

С него разговаряме за разликата между локалните и глобалните марки, за малките и големите пивовари и защо България не може да се превърне в успешен износител на бира.

- Г-н Ван Дам, данните на Съюза на пивоварите сочат, че само за първите два месеца на годината в България е отчетено повишение в продадените хектолитри от близо 30 на сто. Как си обяснявате този ръст, само топлото време ли е причина за него и очаквате ли тази тенденция да се запази до края на годината?

Да направим първо едно уточнение. Данните на Съюза на пивоварите са абсолютно точни, но те отразяват обемите, които пивоварните са доставили на търговците на едро. Реалният пазар на бира обаче са обемите, които се продават в търговските обекти към крайния потребител. Данните на Съюза на пивоварите дават реална представа за ръста на пазара, когато се ползват на годишна или шестмесечна база.

Цифрите сочат, че пивоварите са доставили на търговците на едро значително по-големи обеми в сравнение с предишни години. Има редица причини за това. Първо, изминалата година беше добра година и преди края й повечето от нас вече бяха постигнали добри резултати. През януари се запълни една празнина в наличностите.

Вижте още
 
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


Спонсорирано съдържание