Бъдещето на летния туризъм е в удължаване на сезона

В момента морският туризъм формира 70% от туризма през лятото у нас, планинският – 18%, културният – 7% и екотуризмът и селският туризъм – 5%
12 яну 2007 10:58, Десислава Попова
Бъдещето на летния туризъм е в удължаване на сезона
Снимка: Булфото
За да бъде по-успешен, летният туризъм у нас трябва да се развие в посока на удължаване на сезона чрез диверсификация на туристическия продукт и повишаване на неговото качество. Това каза Благовест Лефтеров, заместник-председател на Борда на директорите на Българската асоциация на туристическите агенти (БАТА), в рамките на шестата международна туристическа конференция “България – страна на мечтите”.

В момента морският туризъм формира 70% от туризма през лятото у нас, планинският – 18%, културният – 7% и екотуризмът и селският туризъм – 5%, уточни Лефтеров.

Необходимостта от диверсификация на туристическия продукт бе подкрепена и от Хенинг Крипендорф, изпълнителен директор на регистрирания в Люксембург фонд Sigma Capital, специализиран в управлението на активи.

В портфолиото на Sigma Capital влизат няколко 4- и 5-звездни хотела в България, сред които Кемпински Хотел Гранд Ермитаж във Варна и Иберостар Съни Бийч Ризорт в Слънчев бряг.

Трябва да се предприемат стъпки за разширяване на летния сезон – в противен случай ще бъдем ограничени до два активни месеца – юли и август, каза Крипендорф и добави, че проблемът с българския летен туризъм е, че все още няма ясна идентичност, освен такава, която се базира на цените. За съжаление, страната ни продължава да e евтина туристическа дестинация и това е една от основните й характеристики, когато се предлага на европейските туристи.

Вижте още

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


Спонсорирано съдържание