Експерт: Морският транспорт в Червено море претърпява крах

Трафикът на контейнеровози е спаднал със 70%
11 яну 2024 08:43, Елка Василева
32
Експерт: Морският транспорт в Червено море претърпява крах
Снимка: архив, БГНЕС

Трафикът на контейнеровози в Червено море е спаднал с около 70 процента от средата на ноември заради нападенията на бунтовниците хуси срещу търговски кораби в този регион. Това заяви Ами Даниел, ръководител на консултантска компания в сферата на морския транспорт, цитиран от Франс прес.

Данните ни показват, че от атаката срещу "Галакси Лийдър" на 19 ноември от бунтовници хуси от Йемен, които още държат в плен 25 членове на екипажа, се е утроил броят на корабите за транспортиране на коли, които минават по маршрута през нос Добра надежда, най-южната част на Африка. По думите му трафикът на същия тип кораби през Червено море е спаднал с 90 на сто.

Само петролните танкери продължават да преминават в същия обем през Суецкия канал, до който се стига през Червено море. "Това ще създаде проблем с веригите на доставки през следващите години, защото ще отнеме време ситуацията да бъде урегулирана", добави предприемачът.

Във вторник въоръжените сили на Великобритания и САЩ съобщиха, че са поразили 18 дрона и три ракети, изстреляни от хусите в Червено море.

ООН от своя страна изрази безпокойство от ситуацията в региона. Преди заседанието на Съвета за сигурност по въпроса Стефан Дюжарик, говорителят на генералния секретар, каза, че тревогите на световната организация са свързани с рисковете за световната търговия, околната среда, сигурността на хората и в по-общ план с опасността от ескалация на конфликта в Близкия изток.
(БТА)

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


32
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Скоро суецкият канал ще бъде затворен за кораби на враждебни към Русия страни. Алтернативата е през северния полюс или по жп през Сибир. Хутите по джапанки громят псевдо-империята сащ.
26
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
И с какво са виновни точно отвлечените български моряци? Че милата ни държава е цъфнала и вързала, и хората се опитват да си изхранят семейството? Защо 72% от нападнатите кораби там не са израелски или американски, и защо индийците наскоро пращаха командоси, за да спасят свой кораб от тия ислямисти?
25
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
:)))) така го е закъсала Великобритания, че кралят проси рубли на Трафалгар скуейър:)))
24
4
 
1
 
! Отговори
Gold mine преди 4 месеца
До 26: Приемлива цена, за да се отървем от изнудването на джихадисти и комунисти. Да си се отделят и живеят в кликата си СИВ-2 и да оставят свободния и цивилизован свят да просперира.
23
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
еми да ползват другите маршрути вместо 1 лв ще плащат 1.50 лв за стока
22
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
До 24... Така де... краварите и ес могат спокойно да използват панамския канал, вместо суетския..
21
4
 
1
 
! Отговори
Gold mine преди 4 месеца
До 23: Ами да си го контролират. Когато Европа и САЩ спрат да минават от там, да си се таксуват помежду си.До 22: Може би американците и западният свят ще решат че рискът от загуба на животи, пари и оръжение не си заслужава и ще изберат друг маршрут или алтернативен транспорт.
20
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
хаха,не напразно еритерия беше приета в брикс сега русия и китай ще контролират входа към червено море
19
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
нали "вилшките американци" и по-дло гите им охраняват района що така спада трафика?
18
0
 
4
 
! Отговори
Боби преди 4 месеца
До Анонимен 20 Ще е вярно ако кризата продължи години. В момента Египтяните имат възможност необезпокоявани да извършват по канала поддържащи дейности като укрепване на брегове, Осигуряване на фарватера с дълбачки. Изваждане на някой потънал кораб примерно който ограничава движението... Такива действия могат да отнемат месеци и ако не се реши проблема след това вече става кофти...
17
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Египет са големият губещ, така няма пари от такси от преминаващите кораби през Суецкият канал,те са тези които най-много трябва да пазят морският път.
16
2
 
4
 
! Отговори
До Анонимен 3 преди 4 месеца
Май не си в час с новините. Великобритания толкова го е закъсала, че няма екипажи за военните си кораби...
15
13
 
4
 
! Отговори
Gold mine преди 4 месеца
Европа може без китайски стоки. Храна - може да си произвежда и да се засили междуобщностната търговия. Технологии - САЩ, Израел, дори Тайван. Енергетика - Южна Америка, Северна Америка, находища в морета и океани, които не са собственост на Русия и Китай. Европа се самозастреля поради друга причина.
14
2
 
9
 
! Отговори
БАНко преди 4 месеца
Gold mine , БЕЗ КИТАЙСКИТЕ СТОКИ СКАПАНАТА ЕВРОПА СЕ САМОЗАСТРЕЛЯ !!!
13
0
 
5
 
! Отговори
има си железници преди 4 месеца
Така ще се напечелят . Нормална конкуренция между тирове, кораби, железници и самолети . Сега там прекарват оръжие за конфликтите . Затова ги стрелят с ракети . Но е тайна . Ще се види , дали няма да скочи превоза с 200 процента . Да .
12
9
 
3
 
! Отговори
Gold mine преди 4 месеца
Тези които контролират каналите, свързващи континени и улесняващи търговията, печелят милиарди. Суецкият канал носи милиарди годишно на Египет. Директна връзка Европа/Африка/Азия. Ефектът от безумието на терористите ще удари по джоба на всички бизнеси и търговци. Търговията между САЩ и Европа може да се засили. Което е добре, защото стоките им са много по-добри. Китай да си търси вариант. Както и богатите арабски държави. Русия отново се самозастреля.
11
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Каква приятна новина
10
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Още от миналата година морският транспорт в Червено море претърпява крах. Трафикът на танкери и контейнеровози през Суецкия канал е спаднал със 70%. Без проблем се пропускат само танкерите на руския сенчест флот.
9
5
 
17
 
! Отговори
Тео преди 4 месеца
То това беше целта - реално до момента запада е потопил три лодки с 15 павиана вътре, ама архитектите на тази операция постигат целта си - със сравнително малко загуби саботират запада и спомагат за отслабването му. То и това е целта - СА и запада да седнат и да говорят с Йемен а не да пускат демократични бомби. Защо когато хусите правят майдан са лоши и им валят касетъчни бомби по главите, а украинските майданци са добри момчета?!?
8
2
 
6
 
! Отговори
Цирк преди 4 месеца
Според статистическият комитет на САЩ,са закупили през 2023г.Руски нефт в размер на 36,8 хиляди барела на цена на барел от 74$....