Boeing изстреля космическия кораб Starliner към МКС

Капсулата CST-100 Starliner с двама астронавти на борда пое към открития космос
Boeing изстреля космическия кораб Starliner към МКС

Boeing изстреля първите си астронавти към Международната космическа станция /МКС/ на борда на космическия кораб Starliner.

Капсулата CST-100 Starliner с двама астронавти на борда пое към открития космос от стартовата площадка на космодрума Кейп Канаверал във Флорида, прикрепена към ракетата Atlas V на Boeing-Lockheed Martin, съобщава БГНЕС.

Третият път се оказа благодатен за аерокосмическия гигант, след като предишните два опита за излитане бяха прекратени в края на обратното броене по технически причини.

Астронавтите Буч Уилмор и Суни Уилямс са бивши пилоти-изпитатели от Военноморските сили на САЩ, които имат по два космически полета зад гърба си,

Starliner е на път да се превърне в едва шестия тип космически кораб, построен в САЩ, който извежда астронавти на НАСА в открития космос, след програмите Mercury, Gemini и Apollo през 60-те и 70-те години на миналия век, Space Shuttle от 1981 до 2011 г. и Crew Dragon на SpaceX от 2020 г.

"За нас със Суни е чест да споделим тази мечта за космически полет с всеки един от вас", каза Уилмор, който е командир на тестовия полет, точно преди излитането. „Нека да запалим малко огън в тази ракета и да я тласнем към небето.“

Програмата Starliner от години е съпътствана от опасения за безопасността и забавяния, а успешната мисия ще даде на Boeing така необходимата глътка въздух от сериозните опасения за безопасността на неговите пътнически самолети.

Междувременно НАСА иска да сертифицира Boeing като втори търговски оператор, който да превозва екипажи до МКС - нещо, което SpaceX на Елон Мъск вече прави за американската космическа агенция от четири години.

Още по темата: BoeingStarliner
Още от Русия
Експерт: Интервенционистката политика на САЩ дестабилизира света

Бай Дрън преди 3 седмици
Нейсе.

Българин преди 3 седмици
Могат - изстрелват. Рускис се "хвалят" с това, че са повторили една и съща тактика разработена отпреди 60 години някъде около 5 пъти. Цивилизационни разлики.

KpaBapopo6=oлuryфрeн

Анонимен преди 3 седмици
И кво щатите с втора частна фирма слагат в малкия си джоб колхозниците с целите им ресурси. Ех то ако ставаше само с къркане на водка медведа вече щеше да е излетял в космоса самостоятелно

АзъКанъАзъ7112136860 преди 3 седмици
Казано е "три пъти мери,веднъж режи". Така направиха и успяха. И с лека ирония ще кажа,че три пъти бяха мерени злите езици на враговете на Науката и с един един удар им бяха отрязани. Успех,САЩ !

Правилно! преди 3 седмици
Россия е Психиатрия за запдните психари. Ама само как ги лекува! :)

Анонимен преди 3 седмици
До Россия=Психиатрия 17. Могат да ти отстиковат мозъка. Основният руски модул служи за поддържане живота на станцията.

психиатър преди 3 седмици
До Россия=Психиатрия Сега 2026 година ли сме? Или в психиатрията ви казаха, че сме 2026 година?

Россия=Психиатрия преди 3 седмици
НАСА вече могат да отстиковат руския сектор на МКС и да ги оставят да отплуват в междузвездното пространство. Между другото пълна тишина от Роскомос за бъдещата чисто руска станция която трябваше да започне да функционира през 2026. Рогозин навремето дори показа някакъв цилиндър приличащ на силоз за царевица за който твърдеше че е част от бъдещата станция. Явно парите са усвоени вече а резултат нула.

ДО РУСИЯ преди 3 седмици
ТЕхнологиите едва ли са руски а и Боинг не е държавна фирма никога била . това че получват дебели контракти от американското правитеслтво и воннения КОМПЛЕКС не я прави държавна фирма . но е факт че американскяит капитализъм се свежда именно до това - продажба на оръжия и самолети от фирми като БОИНГ, ЛОХИИЙД МАРТИН и тн ....

Анонимен преди 3 седмици
"пое към открития космос" .....дрън дрън. МКС се намира на едва 400 километра височина което е нищо дори на фона на диаметъра на Земята който е 12 756 км. Открития космос е е много далече и могат само да го гледат и да си мечтаят. Досега човек там не е ходил и скоро няма да отиде. На други планети пък е абсурд. На Марс е безсмислено да се ходи защото там няма нищо. Една гола и враждебна пустиня без никакви условия за живот.

Анонимен преди 3 седмици
До Русия Американското грозде е много кисело за русофилските гарги.

Русия преди 3 седмици
Пак с крадени руски технологии. Нещо за убитите от Посолството хора разкрили схемите на държавната фирма Боинг?

Краси, преди 3 седмици
Знаеш ли какво значи "откритият космос"? :D Ох, добре се посмях! :D

бг смешки 2 преди 3 седмици
Боинг имат сериозни проблеми поселдните 10 -тина години ! не виждам кой нормален човек би искал да се вози на техен самолет ( за новите говоря ) . старите бяха ок . особено МАКС серията е тотално компрометирана .... а се опитват да я пласират на света за 100-150 млн бройката в зависимост от размера и варианта на самолета тъй като вече са произведени и струват много ....

Зозо преди 3 седмици
Рогозин, "Батутът работи" :)))))))))))))))))))))))))))))

Анонимен преди 3 седмици
"Откритият космос" се отнася за излизане на астронавта извън космическият кораб.

Еми преди 3 седмици
Застраховка живот имат ли или никой застраховател не се наема

Анонимен преди 3 седмици
С текущата технология, ако идеш в открития космос, ще си заминеш от радиацията!

Анонимен преди 3 седмици
Не е поела към открития космос, а към баналнтата зона 400 км над земята.